Nvidia Geforce GTX 560 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

många som verkar besvikna,, konstigt.. 560'n spöar ju 460'n med råge.

Jag gissar att folk jämför med alla de kort i pris och prestanda klassen som finns på marknaden och inte nödvändigtvis med just 460. Skulle ju vara skam om det inte spöade 460 med tanke på att det är nyare och dyrare.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk

Inget att hänga i julgranen. Ok om man mailar och surfar. Kan inte att det finns marknad för dessa kort eller ens orka göra ett test.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk

Gigabytes SOC kort fick bra betyg på tweaktown, men skulle inte köpa en standard 560.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Old KnotVillage:

Inget att hänga i julgranen. Ok om man mailar och surfar. Kan inte att det finns marknad för dessa kort eller ens orka göra ett test.

Det löjligaste jag har hört. Finns inte ett spel som det här kortet inte klarar.
Troll skulle man kunna kalla dig för med råge

Permalänk
Relik 📜

God kväll, mina damer och herrar!

Kul att många verkar uppskatta testet! Vi slog två flugor i en smäll och passade på att uppdatera mer eller mindre hela GPU-databasen med nya drivrutiner, därför blev det rekordmånga modeller i diagramen. Målet är att återanvända dessa resultat lite under våren så vi kan koncentrera oss på annat än att bencha grafikkort dagarna i ända..

Angående Folding-test är det en diskussion vi kontinuerligt för inom redaktionen, då bland annat med Folding-aktiva moderatorerna anders190 samt elgot. Det vi behöver är en testmetod som endast tar ett par minuter att genomföra, att låta maskinerna rulla flera timmar eller dagar per kort som andra verkar satsa på är tyvärr inget alternativ för oss. Vi fortsätter titta på det hela, och samtidigt letar vi efter andra relevanta GPGPU-tester att införa framöver då Civilization V har vissa brister.

När det gäller skalningen för SLI och Crossfire såg jag att det bollades lite siffror på förra sidan. Enligt våra beräkningar skalar Geforce GTX 560 cirka 90,5 procent i dagsläget, en siffra som faktiskt är sämre än föregångaren Geforce GTX 470 (91,3 procent). Radeon HD 6950 2 GB skalar hela 96,6 procent och HD 6870 ännu bättre med 97,2 procent. Förhoppningsvis kan det dock bli bättre siffror med nya drivrutiner och uppdaterade SLI-profiler.

Sist men inte minst, en kommentar om drivrutiner. Under våra tester installerar vi och kör olika drivrutiner från AMD och Nvidia ett otal gånger, och vi kan därför skaffa oss en hyfsad uppfattning om hur väl de fungerar. Vår erfarenhet är att drivrutinerna i sig krånglar ungefär lika mycket för båda parter; den här testrundan hade Nvidia som exempel en tendens att krascha/frysa Far Cry 2 och 3DMark 11 samtidigt som AMD bjöd på ett par fina BSOD med Radeon HD 6950. Något vi däremot har svårare att bedöma är de olika kontrollpanelerna. Under våra tester används de mycket sparsamt, egentligen bara för att kontrollera så standardinställningarna inte ändrats.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Temp på gtx580 i furmark =80grader
Temp på gtx580 i 3dmark11 =85grader
Nog för att drivrutinerna håller igen några procent men detta ser lite mysko ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

God kväll, mina damer och herrar!

Kul att många verkar uppskatta testet! Vi slog två flugor i en smäll och passade på att uppdatera mer eller mindre hela GPU-databasen med nya drivrutiner, därför blev det rekordmånga modeller i diagramen. Målet är att återanvända dessa resultat lite under våren så vi kan koncentrera oss på annat än att bencha grafikkort dagarna i ända..

Angående Folding-test är det en diskussion vi kontinuerligt för inom redaktionen, då bland annat med Folding-aktiva moderatorerna anders190 samt elgot. Det vi behöver är en testmetod som endast tar ett par minuter att genomföra, att låta maskinerna rulla flera timmar eller dagar per kort som andra verkar satsa på är tyvärr inget alternativ för oss. Vi fortsätter titta på det hela, och samtidigt letar vi efter andra relevanta GPGPU-tester att införa framöver då Civilization V har vissa brister.

När det gäller skalningen för SLI och Crossfire såg jag att det bollades lite siffror på förra sidan. Enligt våra beräkningar skalar Geforce GTX 560 cirka 90,5 procent i dagsläget, en siffra som faktiskt är sämre än föregångaren Geforce GTX 470 (91,3 procent). Radeon HD 6950 2 GB skalar hela 96,6 procent och HD 6870 ännu bättre med 97,2 procent. Förhoppningsvis kan det dock bli bättre siffror med nya drivrutiner och uppdaterade SLI-profiler.

Sist men inte minst, en kommentar om drivrutiner. Under våra tester installerar vi och kör olika drivrutiner från AMD och Nvidia ett otal gånger, och vi kan därför skaffa oss en hyfsad uppfattning om hur väl de fungerar. Vår erfarenhet är att drivrutinerna i sig krånglar ungefär lika mycket för båda parter; den här testrundan hade Nvidia som exempel en tendens att krascha/frysa Far Cry 2 och 3DMark 11 samtidigt som AMD bjöd på ett par fina BSOD med Radeon HD 6950. Något vi däremot har svårare att bedöma är de olika kontrollpanelerna. Under våra tester används de mycket sparsamt, egentligen bara för att kontrollera så standardinställningarna inte ändrats.

Fint med förtydliganden och kommentarer, det uppskattas.

Skrivet av Guteklockaren:

Temp på gtx580 i furmark =80grader
Temp på gtx580 i 3dmark11 =85grader
Nog för att drivrutinerna håller igen några procent men detta ser lite mysko ut?

Den troliga förklaringen är väl den som står i recensionen? Att gtx580 begränsas automatiskt när furmark körs medan kortet går på fullt blås i 3dmark?

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Sist men inte minst, en kommentar om drivrutiner. Under våra tester installerar vi och kör olika drivrutiner från AMD och Nvidia ett otal gånger, och vi kan därför skaffa oss en hyfsad uppfattning om hur väl de fungerar. Vår erfarenhet är att drivrutinerna i sig krånglar ungefär lika mycket för båda parter; den här testrundan hade Nvidia som exempel en tendens att krascha/frysa Far Cry 2 och 3DMark 11 samtidigt som AMD bjöd på ett par fina BSOD med Radeon HD 6950. Något vi däremot har svårare att bedöma är de olika kontrollpanelerna. Under våra tester används de mycket sparsamt, egentligen bara för att kontrollera så standardinställningarna inte ändrats.

Ni kör alltså med alla inställningar helt på standard. Vore intressant med jämförelse i bildkvalite också, något som ni egentligen bara behöver testa med ett kort från varje "lag" för att se hur bildkvaliten skiljer sig som default. Minns en diskussion om detta efter en artikel om att AMD visst optimerade bildkvaliten, där vi grävde fram att nVidia trots AMD's optimering hade sämre kvalité med dess standardinställningar. Frågan är ju hur det ser ut numera.

Kan fixa länk så du får se var det skiljde sig om du vill, var ett ställe i Bad Company 2 där det fanns lite löv som på nVidias kort var väldigt kantiga, men såg helt perfekt ut på AMD's kort. Vore intressant att se om det fortfarande är så Isåfall får man ju ha i åtanke när man ser antalet frames att kvalitén även skiljer.

Permalänk
Medlem

jaha, som en del andra tyckte så håller jag med om att det var lite av en besvikelse med prestandan. Trodde faktiskt det skulle prestera ungefär som ett 6950 i singel och va 200-300:- billigare så nu blir det nog ett 6950 ändå.
Detta trots att mitt nuvarande radeon funkar som skit men det måste ju ha hänt något på 4,5 år

Permalänk

Vad betyder Ti?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Temp på gtx580 i furmark =80grader
Temp på gtx580 i 3dmark11 =85grader
Nog för att drivrutinerna håller igen några procent men detta ser lite mysko ut?

har du levt under en sten eller ?

Citat:

När Nvidia lanserade Geforce GTX 580 i början av förra veckan stod det klart att testprogrammet Furmark inte riktigt kunde göra sitt jobb – nämligen att belasta grafikkortet till bristningsgränsen.

Anledningen är att Nvidia implementerat en ny funktion vid namn Advanced Power Monitor, en krets på grafikkortet som tillsammans med drivrutinerna kan reglera grafikkortets strömförbrukning genom att sänka spänningen och klockfrekvenserna vid hög belastning från exempelvis Furmark eller OCCT.

här har du resultat utan spärren

http://www.sweclockers.com/artikel/13048-geforce-gtx-580-i-fu...

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdvanilj:

Vad betyder Ti?

Något de lagt till som ändelse för att det ska låta bra antar jag. Kanske tagit det från den kemiska beteckningen för titan/titanium? De hade ju samma ändelse på sin Geforce 4-serie, Geforce 4 Ti var ju det bättre och dyrare segmentet än Geforce 4 MX har jag för mig. Var det inte Geforce Ti4400 som var så populär till exempel? Eller var det Ti4200?

Permalänk

Bra med många modeller, men varför har ni inte med något kort från 200 serien i dx 10 titlarna?

Visa signatur

__________________
| Intel i5 3350P| MSI Geforce GTX 1050 TI X | Asus Z77| WIN 10 Home -64 bit

Permalänk
Medlem

http://www.tweaktown.com/reviews/3796/gigabyte_geforce_gtx_56... SoC fick riktigt bra betyg hos tweaktown och Guru3d. Blir nog ett sådant kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Sist men inte minst, en kommentar om drivrutiner. Under våra tester installerar vi och kör olika drivrutiner från AMD och Nvidia ett otal gånger, och vi kan därför skaffa oss en hyfsad uppfattning om hur väl de fungerar. Vår erfarenhet är att drivrutinerna i sig krånglar ungefär lika mycket för båda parter; den här testrundan hade Nvidia som exempel en tendens att krascha/frysa Far Cry 2 och 3DMark 11 samtidigt som AMD bjöd på ett par fina BSOD med Radeon HD 6950. Något vi däremot har svårare att bedöma är de olika kontrollpanelerna. Under våra tester används de mycket sparsamt, egentligen bara för att kontrollera så standardinställningarna inte ändrats.

Varför skulle det bero på drivrutinerna?

Ni kör väl Vista/7, eller hur? Då grafikdrivrutinerna, som jag förstått, körs utanför kärnan så startar operativsystemet bara om grafikdrivrutinerna om de kraschar. Innan Vista/7 låg de ju i kärnan, men ATI hade iaf VPU Recover som gjorde samma sak. Frysningar/BSOD kanske beror på nåt i hårdvaran (CPU, GPU, minne, strömförsörjning osv) istället.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Temp på gtx580 i furmark =80grader
Temp på gtx580 i 3dmark11 =85grader
Nog för att drivrutinerna håller igen några procent men detta ser lite mysko ut?

Nvidia har låst ut Furmark, kortet klockar ner sig så fort du startar upp applikationen.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Lidodido:

Ni kör alltså med alla inställningar helt på standard. Vore intressant med jämförelse i bildkvalite också, något som ni egentligen bara behöver testa med ett kort från varje "lag" för att se hur bildkvaliten skiljer sig som default. Minns en diskussion om detta efter en artikel om att AMD visst optimerade bildkvaliten, där vi grävde fram att nVidia trots AMD's optimering hade sämre kvalité med dess standardinställningar. Frågan är ju hur det ser ut numera.

Kan fixa länk så du får se var det skiljde sig om du vill, var ett ställe i Bad Company 2 där det fanns lite löv som på nVidias kort var väldigt kantiga, men såg helt perfekt ut på AMD's kort. Vore intressant att se om det fortfarande är så Isåfall får man ju ha i åtanke när man ser antalet frames att kvalitén även skiljer.

Kommentar om bildkvalitet

Den senaste tiden har diskussioner runt prestandaförbättringar på bekostnad av bildkvalitet gått varma, och många gängse testmetoder har ifrågasatts. Frågorna har främst handlat om huruvida standardnivån för AMD:s funktion Catalyst AI ger en orättvis fördel genom att sänka bildkvaliteten under motsvarande standardnivå för Nvidia.

Redaktionen har undersökt saken slutsatsen är att den rådande testmetodiken fortfarande fungerar. Det innebär att drivutinerna använder standardinställningar utan vidare ändringar, både när det gäller AMD och Nvidia.

Bedömningen är att bildkvaliteten skiljer sig åt såpass lite att det är svårt att upptäcka några märkbara skillnader, särskilt eftersom resultaten varierar beroende på testprogram. Frågan kan därför ses som mer eller mindre akademisk.

http://www.sweclockers.com/recension/13175-amd-radeon-hd-6970...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Ifall Nvidia inte inser att man inte kan putsa en bajskorv och droppar Fermi kommer mitt nästa inköp bli något ur HD7000-serien...

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Avstängd

Verkar som Nvidia fortfarande dras med problemet att deras kort slukar mer ström än vad prestandan är värd.. Säger inte att 560 TI verkar vara ett dåligt kort för det verkar hänga med bra men just nu innehar AMD prestandatronen på mellansegmentet och verkar behålla den för en tid framöver iaf!

Skrivet av piddeman:

Dock med drivers som aldrig funkar Och ett tiotal hotfixes i månaden xD

Säger till dig som en polare brukade säga till mig när jag inte fick saker att funka ordentligt

"Låter som att det är skit bakom spakarna"

Har aldrig haft problem med AMDs drivrutiner dock har jag haft mina dunster med Nvidias dock var detta ett par år sedan och de verkar funka fin fint på brorsans dator

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lidodido:

Skönt att detta även medförde prissänkning av 6950, solklart vilket kort man köper just nu Bara inte AMD inser hur mycket bättre 6950 är och höjer priserna igen.

Vilket kort var det de sänkte nu igen? 2gb versionen eller nya 1Gb?

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av m3tr0:

Varför skulle det bero på drivrutinerna?

Ni kör väl Vista/7, eller hur? Då grafikdrivrutinerna, som jag förstått, körs utanför kärnan så startar operativsystemet bara om grafikdrivrutinerna om de kraschar. Innan Vista/7 låg de ju i kärnan, men ATI hade iaf VPU Recover som gjorde samma sak. Frysningar/BSOD kanske beror på nåt i hårdvaran (CPU, GPU, minne, strömförsörjning osv) istället.

För mig på mitt windovs 7 64 bitars är de inte så. Mitt 8800Gt gick sönder (drivrutinerna kracha) blev också BSOD, när jag tog bort drivrutinen så kraschade inte datorn. Så dom körs nog från kärnan eller att de inte gick att starta om drivrutinerna.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av orginallinus:

Vilket kort var det de sänkte nu igen? 2gb versionen eller nya 1Gb?

Bägge.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd

gu va snurrig jag blir av alla olika tester i diagramen med cf och sli.

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Broken-arrow:

För mig på mitt windovs 7 64 bitars är de inte så. Mitt 8800Gt gick sönder (drivrutinerna kracha) blev också BSOD, när jag tog bort drivrutinen så kraschade inte datorn. Så dom körs nog från kärnan eller att de inte gick att starta om drivrutinerna.

En liten del körs fortfarande i kernelmode, men det är verkligen ovanligt att den delen krashar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

En verklig liten del körs fortfarande från kärnan, men det är verkligen ovanligt att den delen krashar.

mmm men ändock gjorde den delen de Men de kan ju bero på grafikkortet med (skicket var inte så bra ).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Kommentar om bildkvalitet

Den senaste tiden har diskussioner runt prestandaförbättringar på bekostnad av bildkvalitet gått varma, och många gängse testmetoder har ifrågasatts. Frågorna har främst handlat om huruvida standardnivån för AMD:s funktion Catalyst AI ger en orättvis fördel genom att sänka bildkvaliteten under motsvarande standardnivå för Nvidia.

Redaktionen har undersökt saken slutsatsen är att den rådande testmetodiken fortfarande fungerar. Det innebär att drivutinerna använder standardinställningar utan vidare ändringar, både när det gäller AMD och Nvidia.

Bedömningen är att bildkvaliteten skiljer sig åt såpass lite att det är svårt att upptäcka några märkbara skillnader, särskilt eftersom resultaten varierar beroende på testprogram. Frågan kan därför ses som mer eller mindre akademisk.

http://www.sweclockers.com/recension/13175-amd-radeon-hd-6970...

Bra någon läser hela artikeln iaf Saknade bara ingående test med exempelbilder och så där saker och ting kan skilja sig åt. Kanske något att ta upp i en separat artikel, vore kul att se vilka prestandaskillnader eventuella optimeringar gör och hur AA och AF skiljer sig åt t.ex.

Permalänk
Skrivet av Tomme:

Något de lagt till som ändelse för att det ska låta bra antar jag. Kanske tagit det från den kemiska beteckningen för titan/titanium? De hade ju samma ändelse på sin Geforce 4-serie, Geforce 4 Ti var ju det bättre och dyrare segmentet än Geforce 4 MX har jag för mig. Var det inte Geforce Ti4400 som var så populär till exempel? Eller var det Ti4200?

Det har du nog rätt i. Om jag inte minns fel har jag ett GeForce 3 Ti 200 liggandes i källaren nånstans. Titanium låter ju lite lagom geeky också, så det kan säkert stämma. Palla googla

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Neoplasm:

Har man inte hört detta förr? Oldies har sina charm såsom gammalt surt öppet vin. Hmm kallas ättika då, dyr ättika,

fast är ju så ännu..eller har du glömt AMD Catalyst 11.1a Hotfix

=P

AMD håller fortfarande på med sina hotfix och kommer nog alltid att göra så =P

Är en anledning till att jag fortfarande tvekar att gå tillbaka till röda sidan pga av deras catalyst och drivrutiner med 180 hotfixes..

nvidia = installera sen klart..

Men hårdvaruväg är jag imponerad av AMD..och ser fram emot nästa generation från dom.

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Men de kan ju bero på grafikkortet med (skicket var inte så bra ).

Precis, det var troligen hårdvaran (grafikkortet) som felade i ditt fall och inte drivrutinerna.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Catman:

fast är ju så ännu..eller har du glömt AMD Catalyst 11.1a Hotfix

=P

AMD håller fortfarande på med sina hotfix och kommer nog alltid att göra så =P

Är en anledning till att jag fortfarande tvekar att gå tillbaka till röda sidan pga av deras catalyst och drivrutiner med 180 hotfixes..

nvidia = installera sen klart..

Men hårdvaruväg är jag imponerad av AMD..och ser fram emot nästa generation från dom.

Bättre att det dyker upp hotfixar som man kan installera om man vill än att man måste vänta 2-3 månader på att få en uppdatering?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10