Permalänk
Medlem

m4? är det verkligen så stora hål i PCBt? Jag kolla lite snabbt på stockkylaren till gtx460 som låg brevid mig o skräpa o de skruven är endast ~2mm.

Permalänk
Medlem

Om det nu är genomgående gängor, kan du inte ta en längre skruv och dra fast den med en mutter? billigt och bra imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten51:

Om det nu är genomgående gängor, kan du inte ta en längre skruv och dra fast den med en mutter? billigt och bra imo.

Det är det ej.
Det är det som som ställer till det lite.

Permalänk
Medlem

köp en bra borr, gängtapp och helicoil glöm för bövelen inte att smörja med något när du skär gängan... sedan drar du i det i alla hål du ens misstänker att gängan är skadad på.. du borde kunna hitta grejerna på Tools, swedol etc

själv drar jag alltid i hårdmetallgängor (helicoil) när gängorna i mjuka metaller krånglar...

i framtiden kom ihåg att ett gängat hål i nånting(datta fall ett vattenblock) i regel har skurna gängor, inte rullade som skruven i regel har så skruven vinner alltid om du tar i lite..

Visa signatur

-Corsair graphite 600T | intel i7 950 (kyld med EK 360 rad system) | EVGA GTX 460 SLI | ASUS Sabertooth x58 | 6gb Corsair xms3 @1600mhz | Corsair HX 750 | SteelSeries v6 v2 | Sennheiser HD558-

Permalänk
Medlem

Tycker att 447:- är lite dyrt för att laga två gängor, det är självklart inte svårt att få tag på om man köper verktygen, det är däremot svårt att hitta någon firma som man kan låna verktyg och köpa två insatser av när det är så små storlekar.

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Medlem

Återigen. Tack alla som har kommit med förslag om hur jag ska fixa mitt problem

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Ser du ung ut kan du alltid promenera in i ett teknikgymnasium och använda deras verktyg. Ingen frågar något. Du kan t.om be lärare om hjälp. Frågar han så säg att du går teknik men har skjutit upp just den kursen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mewgh:

Ser du ung ut kan du alltid promenera in i ett teknikgymnasium och använda deras verktyg. Ingen frågar något. Du kan t.om be lärare om hjälp. Frågar han så säg att du går teknik men har skjutit upp just den kursen.

eller så går du in och erbjuder 100 kr till klasskassan och ber dem fixa det?

Permalänk
Skrivet av pokelia:

eller så går du in och erbjuder 100 kr till klasskassan och ber dem fixa det?

De låter mycket bättre. Då får dom träning med Går ju inte bara klampa in och låna deras verktyg ju.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar