Spel på äldre dator.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008

Spel på äldre dator.

hej nu är det så att jag ett tag frammåt kommer använda en dator med p4 2,5ghz 512mb ram och ett intelgrafikkort vet inte exakt vilket men chipsetet är I845.

Skriv upp lite olika spel som bör fungera så jag får något att göra. AOE2 och stronghold crusader (de som ja hittat som går bra) kommer nog bli tråkigt efter ett tag

Eller vet någon vad man kan få tag på för grafikkort billigt så man kan spela 3d spel iaf? Det är Lowprofile och agp som får plats.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dals-Ed
Registrerad
Jul 2007

Diablo kanske fungerar? ganska underhållande om du gillar sådana spel.

sen finns det ju andra gammla klassiker som dungeon keeper 1-2, gta 1-2,

vilket typ av spel gillar du?

I7 4930k @ 4,35ghz 1,35v -I- H100i -I- Msi x79 gd65 (8d) -I- kfa2 geforce gtx 1080 exoc -I- 16gb Corsair vengeance 1600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008

GTA var bra tips dom var ju freeware nu

bilspel är rätt roliga så det ska jag nog leta upp något. Sen är ju FPS spel ganska kul typ battlefield2 men då får jag hitta ett grafikkort tror inte ens CS 1,6 fungerar.
Strategi gillar jag också men det skulle ju vara kul att ha andra då jag redan har 2 strategispel.
Diablo och sånt går säkert men föredrar spel utan magier och sånt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2007

Släng in ett Radeon 9700Pro så kan du spela HL2 och andra spel baserade på Source motorn iaf

Asus K7M, AMD Athlon Slot A 1GHz, 3Dfx Voodoo5 5500 64MB AGP, 512MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Don
Registrerad
Aug 2010

Grand Prix 4 borde fungera.

Heroes of Might and Magic 3 är ett givet val annars.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Delerium:

Släng in ett Radeon 9700Pro så kan du spela HL2 och andra spel baserade på Source motorn iaf

Hitta inget sådant på http://www.tradera.com/PCI-AGP-c3_341371 som var i lowprofile. Blev inte intresserad utav datorer förräns Gf7000 serien så har dålig koll på kort äldre än så.
http://www.tradera.com/PNY-GeForce-6200-256MB-64-bit-GDDR2-AG... skaffar jag det elller liknande då bör man kunna spela något mer eller?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006
Skrivet av jOnÄTÄn:

http://www.tradera.com/PNY-GeForce-6200-256MB-64-bit-GDDR2-AG... skaffar jag det elller liknande då bör man kunna spela något mer eller?

Nja är nog inte så mycket bättre än vad du redan har, (men lite, kanske) vore en väldig skillnad om det tex skulle vara ett 7300

För tillfället en sketen Acer gaming laptop

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2009

populus,

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av ggustavsson:

Nja är nog inte så mycket bättre än vad du redan har, (men lite, kanske) vore en väldig skillnad om det tex skulle vara ett 7300

Okej. det hittade jag inga. Du råkar inte ha något liggdes ? Kanske ska skapa en annons eller något.

Skrivet av Noobenu:

Skriver upp det på listan att testa

EDit

Tog en titt i garderåben och fann mitt gamla 7600gs dock inte lowprofile men tar nog och klipper i chassit det får man offra . sen ska det bli BF2