amäh! den blev ju mycket tjockare med batteriet ju!

Permalänk
Medlem

amäh! den blev ju mycket tjockare med batteriet ju!

Har letat som en tok efter en bra dator att ha till skolan.

Eftersom jag i huvudsak bara ska slösurfa och skriva på den behöver den inte vara särskilt avancerad. Jag är dock världspetig med vissa saker:

-portabilitet, alltså ett måste att den är liten och smidig, inte mer än 11-12 tum stor skärm
-tjockleken, vill ha en riktigt tunn dator
-priset, budgeten är studentanpassad, dvs inte mer än 4-4500 vill jag lägga.

Jaha så hittar jag Lenovo Ideapad U160. Superbra på alla sätt, och dessutom 11" skärm vilket är toppenbra.
Enligt Lenovos egen produktfaka och alla återförsäljares uppgifter också så är den 21 komma nån ting tunn. Asbra! Går och klämmer på den i butik (phonehouse) där jag för nyfikenhetens skull frågar en säljare hur långt batteriet sticker ner. "Inget alls" får jag till svar när han tittar på den.

Men det var ju lögn! Nu köpte jag en och batteriet sticker visst ner, säkert en hel centimeter. Hela datorn får den där härliga lutningen som jag avskyr. Jag ville ju ha en PLATT dator. Gaaa.

Vad gör man? Vänjer sej och biter i det sura äpplet eller går tillbaka och klagar? Jag har ju brutit förpackningen, men datorn är helt oanvänd. Förutom att batteriet är isatt.

Och ja, jag är medveten om att det är fåniga detaljer att bry sej om...Men jag vet av erfarenhet att jag inte kommer sluta störa mej på den där lutningen...det ser ut som att hela datorn svävar. Usch.

Permalänk
Medlem

Gå tillbaka och prata med han du köpte den av, han borde ju inse att han haft fel.

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Just det, glömde skriva det att jag i slutändan köpte den på annat ställe, så det kan ju krångla till det...

Permalänk
Medlem

Klistra fast nåt på framsidan under så den står rakt då

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Undersök om det finns ett mindre batteri.
Finns det ett kommer det garanterat ge dig en kortare drifttid när du kör utan nätadaptern. Frågan är vad som irriterar dig mest.

Visa signatur

Jag har Internet I min dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Klistra fast nåt på framsidan under så den står rakt då

smart! haha

Det löste sej, jag fick lämna tillbaka den!

Jag har beställt en Asus 1018p istället. Den lär motsvara mina krav på lätt och tunn...(dock läste jag precis en resencion där det framkom att den är högljud pga få fläktöppningar. Alltid är det nåt! Men nu orkar jag inte dammsuga it mer efter liten, tunn och billig dator...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av smirre:

Undersök om det finns ett mindre batteri.
Finns det ett kommer det garanterat ge dig en kortare drifttid när du kör utan nätadaptern. Frågan är vad som irriterar dig mest.

Jag gjorde faktiskt det, kollade om det fanns ett mindre batteri men icke.