Permalänk
Medlem

CFS3 strul

Har plockat fram och installerat en gammal favorit, men nu verkar det inte funka.
Kanske någon mer än jag som plockat fram detta igen, och känner till något om varför planen är helt borta när man startar mission..?
Hittar inte ett smack om just detta problemet på nätet.
Någon?

Visa signatur

QC7

Permalänk

Startar mission?

Skrivet av Foster D:

Har plockat fram och installerat en gammal favorit, men nu verkar det inte funka.
Kanske någon mer än jag som plockat fram detta igen, och känner till något om varför planen är helt borta när man startar mission..?
Hittar inte ett smack om just detta problemet på nätet.
Någon?

Vad händer när du kör campaign då?
Har du installerat updaten?
Du hittar update 3.1 och 3.1a här http://www.microsoft.com/games/combatfs3/

Visa signatur

BORT
- IT support för användaren

Permalänk
Medlem

Det var tydligen inte updaten heller, testade flera gånger med ominstallationer och hela kittet.
Visade sig vara att spelet inte kan köras på mer än en kärna, fick köra cpu-control och låsa spelet till ena kärnan, då funkar det.

Visa signatur

QC7

Permalänk

Mycket märkligt

Skrivet av Foster D:

Det var tydligen inte updaten heller, testade flera gånger med ominstallationer och hela kittet.
Visade sig vara att spelet inte kan köras på mer än en kärna, fick köra cpu-control och låsa spelet till ena kärnan, då funkar det.

Jag kör på en phenom där jag har öppnat alla fyra kärnor utan problem. från början hade den 2 men efter att korrigerat en switch på moderkortet har jag öppnat 4.
Kör du windows xp på en AMD ? Om du gör det är du tvungen att hämta en uppdatering från AMD.

Visa signatur

BORT
- IT support för användaren