Permalänk
Medlem

Ömröstning Namn på hund

Har problem att bestämma mig så jag tänkte att ni ska få tycka till.
Rasen är Leonberger/Pyrenneer 50/50 och hanhund.

Permalänk

vad sägs om att döpa hunden till "gatukorsning"?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk

Det är en stor och kraftig hund då behöver den ha ett namn som anspelar detta. Pyro tycker jag inte gör detta, det får mig mer att tänka på en Chiwawa.(jag förknippar namnet med pyret) Av de namnen ovanför så tycker jag Heike är bäst, då¨det både jag tycker namnet bra anspelar sig mot rasblandningen.

De andra namnen som nämns gillar jag inte för denna rasblandningen.
Detta var som sagt min åsikt och de är ju subjektiva.
*edit*
Eller när jag tänker efter Pyro är inte fel.. De två andra däremot får tummen ner av mig.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Hedersmedlem

För att vara ärlig tyckte jag alla namnen var löjliga. Men det är ju min högst personliga åsikt.

Min fars boxerhona som dog när jag var en liten palt kallades Skrutt. Det är ett bra namn.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

heh, har en förkärlek till Damien vid hankön och Adema vid honkön

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CCWarlock:

För att vara ärlig tyckte jag alla namnen var löjliga. Men det är ju min högst personliga åsikt.

Min fars boxerhona som dog när jag var en liten palt kallades Skrutt. Det är ett bra namn.

Håller med...:P Men i valet och kvalet fick det bli Heike...:P Liksom man får göra det bästa av en dålig situation...;)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Alla har olika åsikter om namn så är det bara... tack för feedback färväntar mig mer svar.

Permalänk

Tycker det är kul med "vanliga" namn på djur
Min katt heter Rolf

Håkan kanske?

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Vad sägs om Krösus?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Heike, som kortvariant av Heineken.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Heike, som kortvariant av Heineken.

Heike är ju dock ett riktigt namn som inte har någonting med Heineken att göra. Sen att det för vanligt folk är ca 10000x mer känt som ett tjejnamn är ju en annan sak.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Heike är ju klart feminint.

Jag röstar på Sigge.

Permalänk
Medlem

Döp han till Lennart.

Permalänk
Medlem

Döp hunden till Morsan

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Loaded:

Heike är ju dock ett riktigt namn som inte har någonting med Heineken att göra. Sen att det för vanligt folk är ca 10000x mer känt som ett tjejnamn är ju en annan sak.

Aldrig hört talas om Heike förut. Döp hunden till heineken, så kan du använda Heike som kort, tänkte jag

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Hei(ne)ke(n) alt. Fyllehunden!

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

nää, då finns det stor risk att jycken blir väääääldigt jobbig:P

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Majstorović brukar jag kalla vår hund dock inte hans ursprungsnamn.