Permalänk
Skrivet av Geckod:

Jag kommer aldrig ihåg vad jag drömmer, glömmer alltid bort det när jag precis vaknar. Är väl så de känns att vara dement. Liksom man försöker komma ihåg vad man drömde om, men det försvinner direkt.

Är man dement minns man väl inte att man glömt?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Tråkig och meningslös dröm.. Drömde att jag gick in i badrummet och sedan vaknade jag. Kan varit en av dom kortaste drömmarna som jag kommit ihåg.

Visa signatur

ASUS Z170 PRO GAMING | Intel Core i5 6600K 4.2 GHz | ASUS GeForce GTX 1080 Strix Gaming Advanced 8GB | Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz | Corsair CX650M | Samsung 960 EVO 250GB | Kingston V300 120GB | Seagate Barracuda 64MB 1TB | Seagate Barracuda 64MB 2TB | ASUS PCE-AC68 |
Fractal Design Define R4 Titanium Windowed | AOC G2778V 27" 75Hz

Permalänk
Medlem

Inatt drömde jag inget.
Men igår så drömde jag om att jag stod utanför en lada. Och så kom det kossor nedför "rampen" och där stod jag med ett svärd och högg huvudet av dom eftersom dom kom. Man var tvungen att träffa nacken, för om man träffade skallen så var det som att slå i sten :S

På en fest igår så fick jag höra från en gammal klasskamrat att hon var väldigt farlig i sömnen. För ett tag sedan så hade hon drömt någon konstig dröm och det hade slutat med att hon sparkade ett hål i taket (våningssäng). Hennes mamma hade tydligen rusat in och där låg hon med foten uppe på vinden och fullt med damm och spån i sängen

Edit: Fick höra av en annan kompis att natten till lördagen så hade hon drömt om att hon kryddade en köttbit Händelserik dröm

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Drömde att jag vaknade upp med 3st av grundskolans gamla crt skärmar på mitt skrivbord..... !?

Permalänk
Medlem

I natt drömde jag ingenting då jag vaknade mitt i natten och somnade ca fem - sex timmar efter att jag hade vaknat. Men oftast drömmer jag alldeles för skumma och komiska drömmar. Men även drömmar där jag gör något simpelt som att vara ute och gå, men sedan blir allt kaos och jag blir jagad till döds.

Har för mig att man glömmer ca 50% av detaljerna av drömmen, fem minuter efter man har vaknat. Sedan glömmer man 70% vid sju minuter och 90% efter tio minuter. Läste det för ett tag sedan (någon som kan understryka detta?)

Visa signatur

Nanananananananananana.....nananananananananana.... BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 51eYez:

I natt drömde jag ingenting då jag vaknade mitt i natten och somnade ca fem - sex timmar efter att jag hade vaknat. Men oftast drömmer jag alldeles för skumma och komiska drömmar. Men även drömmar där jag gör något simpelt som att vara ute och gå, men sedan blir allt kaos och jag blir jagad till döds.

Har för mig att man glömmer ca 50% av detaljerna av drömmen, fem minuter efter man har vaknat. Sedan glömmer man 70% vid sju minuter och 90% efter tio minuter. Läste det för ett tag sedan (någon som kan understryka detta?)

Kan inte vara så pålitlig studie då man ibland glömmer bort allt så fort man vaknat och ibland kommer man ihåg nästan hela drömmen (har ingen känsla att man glömde nåt ialf). Sen är det väldigt svårt att uppskatta det procentuellt skulle jag tro särskild då drömmar kan vara olika långa och det är ganska osannolikt att hjärnan skulle glömma bort information proportionellt mot drömmens längd

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Jag drömde att jag var någon sorts rymdagent ombord på ett enormt rymdskepp eller en rymdstation. Jag utredde ett mordmysterium som hade med smuggling av utomjordisk teknologi att göra. Tuffa eldstrider med rymdskurkar och korrumperade poliser ingick i drömmen.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Tomas_88:

Inatt drömde jag om att jag befann mig i någon skola i Tokyo som av någon anledning användes som en deathmatch bana till Q3. Från ingenstans så kom det en lärare och sa att jag skulle hämta en tjej tillbaka till klassrummet eftersom hon skolkade så jag bunny-jumpade genom hela skolan och när vi möttes på bottenvåningen så började vi att fightas med rocketlaunchers. När mitt liv började sjunka så sköt jag upp henne i luften och träffade och sprängde henne när hon fortfarande var i luften. På väggen tillbaka till klassrummet träffade jag läraren som skickade mig efter tjejen och hon var jättearg på att någon hade fragat hennes elev och hon trodde att det var jag men då berättade jag för henne (samtidigt som jag såg hela händelsen) att jag var inne i stan som av någon anledning såg ut som Trackmania bana och åkte runt med en stridsvagn och sköt ner helikoptrar och att jag blev mycket bättre på att aima.

Maybe you should cut down on japanes movies?

Permalänk

Att jag råkade bryta av kontakten till mina hörlurar, och därför skapade en tråd här på Sweclockers för att kolla om det gick att byta den.
Men när jag nu i morse kollade efter tråden fanns den inte, och mina hörluar var lagade, hmm

Permalänk
Korsordsguru

Har glömt bort det mesta av det jag drömde i natt men i en dröm var jag i en stuga/rum som jag inte kände igen tidigare och det var någon liten tjej där och varje gång någon ljög för henne så började det rinna blod ur väggarna, tjejen blev plågad och gud vet vad. Kommer ihåg att det kändes som att vara mitt i en skräckfilm och att det var en mardröm av rang. Vaknade efter den och låg vaken i 30-60 min kanske och jag vet att jag just då kom ihåg alla detaljer rätt bra och faktiskt var lite rädd men nu efteråt har jag glömt det mesta. Hade jag vart 8 år och haft den har mardrömmen hade jag väl antagligen inte kunna sova på en vecka, men nu för tiden blir jag inte påverkad så mycket av sådant här.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Drömde att tappade jag vart osynlig, ingen kunde se mig även fast jag ropade/skrek åt dem :P?!

Permalänk
Medlem

vaknade i natt efter en ganska skrämmande dröm...

drömde att jag var hos farsan, och han hade en jätte skorsten på gården, som "The Dudeson" hade satt en träskiva på toppen, där stod vi.... sen rasade skiten och jag föll rakt ner mot tegelstenarna... vaknade sen och svor över dessa filurer!

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Drömde en personlig klassiker :).

Står och snackar med ett gäng då plötsligt en av personerna bara spänner blicken mot en med ögonen upp och ned helt utan anledning så hårt att man blir stelfrusen och allting bara aaaaaaahhhhhhhAAAAAAAHHHHHHH!!!!!!!! Och så vaknar man.

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg bara slutet på drömmen men ialf:

Gick ut från Ångströmslaboratioriet och var på väggen hem när jag plötsligt blev jagad av en sengångare som morrar och sjunger sin parningssång sammtidigt som han springer mot mig
Texten var på svenska men kommer inte ihåg den.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

Drömde att jag försökta simma mot strömmen bakom ett vattenkraftverk, precis liksom framför skyddsgallret innan turbinerna.
Vaknade helt svettig av att jag ramlade ur sängen.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Drömde att jag kört hundratals mil med rejäla punkteringar på alla fyra däcken :). Vet dock ej om det skall klassas som mardröm eller inte. Jag vet bara att man fick sig en kall känsla när man upptäckte dem och vaknade :D.

Permalänk

Drömde nått ganska intressant..

Vi åkte på semester till Afrika och min far hade hyrt en stuga mitt ute i "djungeln" men det såg mer ut som ett träsk från typ Maryland USA..

Huset såg ut som ett ruckel och hade bara ett stort rum, såg precis ut som ett övergivet hus man förväntas hitta i skogen typ..
Vi hade grannar precis brevid som bodde i något trailer-liknande hus, dom var helt galna fast jagvetinte varför, alla bara sa de.
Jag var livrädd hela tiden för jag trodde att galna infödingar skulle komma och döda oss när vi sov, de enda som hände var dock att domdär konstiga hill-billy grannarna (som oxå verkade komma från typ maryland) försökte råna oss, men dom var jätte små som dvärgar typ, gick att slå bort dom som vantar, dom ställde upp massa pappfigurer och tvättlinor utan för vår dörr också, vetinte varför.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Skrivet av ¤Reason¤:

vaknade i natt efter en ganska skrämmande dröm...

drömde att jag var hos farsan, och han hade en jätte skorsten på gården, som "The Dudeson" hade satt en träskiva på toppen, där stod vi.... sen rasade skiten och jag föll rakt ner mot tegelstenarna... vaknade sen och svor över dessa filurer!

NÄMEN!? Det är ju Dennan från rsb? Tja!

Underlig dröm du hade iaf..

Visa signatur

Bärbar superdator typ lite halft.

Permalänk
Medlem

Drömde att brorsan sköt ihjäl mig efter jag gapat åt honom att skjuta.. hmm

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

Drömde att en kompis pojkvän misshandlade henne. Jag blev skitförbannad och skulle "snacka" med honom.
Mer minns jag inte..

Sjukt skum dröm. Kort och obehaglig alltså. Och väldigt orealistisk då boven i dramat verkar sjysst i verkligheten xD

Permalänk
Medlem

För länge sedan drömde jag att jag var i ett stall, läskig stämning osv... Kollar in i en spilta, och ur en soptunna (tänk grönt sopkärl) stiger en kvinna upp. Hon ser ut som flickan ur the ring när hon kommer ur brunnen. Detta var runt 2002 också...

För några nätter sen drömde jag att jag rakade benen (det var den minst sjuka delen av drömmen). Blev fan snyggt.

edit: Inatt drömde jag att jag hittade pälsängrar i en byrålåda. Men till skillnad från förr så vaknade jag inte kallsvettig, utan sprayade dom med radar i sömnen

Permalänk

Att någon hade bytt lösenord på min mail av någon konstig anledning.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Generalkyckling:

Drömde att en kompis pojkvän misshandlade henne. Jag blev skitförbannad och skulle "snacka" med honom.
Mer minns jag inte..

Sjukt skum dröm. Kort och obehaglig alltså. Och väldigt orealistisk då boven i dramat verkar sjysst i verkligheten xD

Kanske var likabra du inte mindes mer

Permalänk
Medlem

Att jag hade ljusa jeans och att jag verkligen hatade att gå runt med dem, helt meninglös dröm ju.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Drömmen som jag drömde i natt kommer jag ihåg ovanligt bra och många detaljer. Jag tar dock med bara med den senare delen för det hände mer då och jag kommer ihåg desto mer.

Jag var på väg hem efter att ha varit i min gamla skolas (den jag gick i låg- och mellanstadiet) matsal. Matsalen var dock inte använd som sådan just då utan som en samlinglokal där massor av folk från bygden hade samlats (varför vet jag inte). När jag var på väg hem, bara 10-20 meter från huset där matsalen ligger, så kastade nån okänd kille, som också knuffats lite när jag var på väg ut ur matsalsdörren, en knölig sak (asfaltsbit?) i huvudet på mig bakifrån. Jag tog upp den men kastade inte tillbaks utan fortsatte hemåt. Han fortsatte kasta, denna gången stenar, men träffade aldrig (han var då dålig att jag knappt behövde flytta på mig).

Jag försökte hålla avståndet, vilket ledde till att jag tog en annan väg än den jag hade tänkt från början. Den andra vägen hade dock en massa varningsskyltar och ganska kort därefter kom jag till ett stopp. Killen gick då in samma väg och jag blev tvungen att konfrontera honom. Vi tog strypgrepp på varandra men bara jag lyckades och sen väntade jag bara tills han blev försvagad. Sen slängde jag honom, som var medvetslös, i snön en bit bort. Konstigt nog var jag lite orolig över om han klarade sig för jag ville inte att han skulle dö. Jag fortsatte hemåt och vaknade kort efteråt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Kanske var likabra du inte mindes mer

Hehe mjo

Från i natt har jag inga direkt starka minnen. Kommer ihåg att jag skulle träffa massa folk för att göra nåt(??). För att inte komma för sent sover jag dagen innan i ett varuhus på en pall vid en serveringen. Pallen var riktigt liten (Låg med magen på pallen och då hade jag liksom huvudet och benen i golvet) och obekväm, men jag lyckades somna tror jag. Dagen efter skulle jag träffa folket. Plötsligt ligger jag och sover i en bil. Riktigt kallt var det. Så jag går ut ur bilen och flummar runt lite. Några meter bort står en husvagn. Jag går in i husvagnen. Där inne är det väldigt stort (Som ett stort vardagsrum) och allt folk jag skulle träffa ligger där inne och sover i varsin sovsäck. En jävla massa helt random folk från skolan och barndomen.
Det är varmt och skönt så jag lägger mig jag med.

Ganska random dröm som verkade gå ut på att sova :S

Permalänk
Medlem

Jag hade en lucid dröm inatt som var rätt skum. med lucid menar jag att jag visste att jag drömde men kunde ite ändra nåt i drömmen. Hursomhelst så drömde jag att jag var inuti en annan varelse/person. gga såg aldrig mig själv i nån spegel men såg att jag hade mänskliga armar iallafall. I drömmen flög jag eller red på någon flygande varelse över ett stenlandskap där allt var svart eller mörkt blått. Bergen var yppbyggda av kvadrater, inte helt olikt minecraft men väldigt random. Det var natt med stjärnot i himlen. Jag såg inga levande varelser utomhus.
Efter en lång stund landade jag och gick in vad som bara kan beskrivas som en egyptisk pyramid, entre´n var som en uppochnervänd pyramid typ. Det var halvjust inne i den med massor av egyptiska symboler överallt. Jag fick intrycket av att jag letade efter en person. Jag gick neråt genom många stora dörrar av olika form och till slut kom jag till fängelsehålorna. De vaktades av tre stora(lika höga över manken som jag) hundar som såg ut som Granddanois men elakare. Två var bruna och en svart. den svarta luktade länge på mig men luskade sen iväg. De tre hundarna fördes av en liten kort dvärg med svart skägg och han var klädd i en egyptisk prästbeklädnad. jag, elelr den jag var inne i pratade med dvägen och lämnade över nåt papper eller en rulle av nåt slag.
Jag gick in i fängelsehålorna och letade efter personen. Det var ganska stora ljusa gångar med mörka trädörrar och det var smuts, blod och geck överallt. En del dörrarvar öppna och inne i dessa fanns en trälucka i golvet. De som var öppna var tomma. Jag öppnade en som var stängd och därinne låg det en massa lik i olika stadier av förrutnelse. jag stängde den dörren och gick vidare. Jag kom till ett större rum med lågt tak och i mitten på rummet brann en stor eld. Det stod lite träbråte på ena sidan. jag hörde ett ljud och tittade i korridoren. Där låg en lite bebis och jollrade ibland all skit. Jag minns att jag tvekade om jag skulle plocka upp den då den var så skitig och jag letade ju efter nån men till slut gjorde jag det iallafall. Efter att jag plockat upp den så hörde jag ett ljud och vände mig om. jag såg inget och tittade ner på bebisen och då hade den blivit helt blå som en smurf och var död.
Sen vaknade jag. Jag försökte gå tillbaka in i drömmen men det gick inte.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd

Drömde faktiskt att jag hade sex med min barndoms kärlek hahaha.. inte träffat denne person på 7år men fan va snygg hon var 7år äldre i drömmen

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Medlem

Jag drömde bl.a att det var en piraya som åt upp alla mina polygriptänger. Mycket logiskt :).

Permalänk
Medlem

Drömde precis att jag plötsligt såg en processor komma flygande Kollade i min gamla dator och det var därifrån den kom. Hur det nu gick till, med kylare på och antagligen stäng låda

IRL har den datorn 775 CPU (dvs sitter fast med metallram och skit) och en TRUE-kylare med backplate och hela skiten, så det skulle krävas en hel del för att den bara skulle hoppa ut

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S