Inet köper Datorbutiken.com

Permalänk
Medlem

Nice, hoppas detta gynnar Inet bra ekonomiskt!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

det kom som en liten överraskning

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Jag som väntar på leverans från DB.
Hoppas jag får min produkt som jag redan betalat för...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yarre_k:

Varför skulle du inte få det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Staropramen:

Fordringar sedan första DB lär inte gå. Dom som eventuellt har fordringar på "nya" DB kan säkert få ut det i och med att det inte är någon konkurs där.

Jo tyckte det lät lite konstigt =(

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iuno:

Varför skulle du inte få det?

För att han inte orkar läsa artikeln eller tänka och tycker vi ska förklara åt honom. Antagligen ett curlingoffer.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Kul, hoppas de lyckas bra
Är datorbutiken och datagrottan samma företag? de har liknande hemsida, logga och priser

kolla på inwarehouse och komplett. det e typ samma där....

Visa signatur

Main | Fractal Design R4 | Asrock B550 | AMD 5600X | 32Gb | RTX 2080Ti | Corsair RM1000
Hosting Server | Asrock B550 | AMD 5700G | 64Gb | SSD: ioDrive 2

Permalänk

Självklart ligger sisjön i göteborg, precis lika mycket som högsbo och t.ex. askim, alla innom göteborgs gränser. Däremot inte Mölndal.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem

Jag har jobbat 12h idag och läste inte allt till punkt och pricka.
Du verkar ha lätt att förolämpa någon med tangentbordet Dr. keyboard warrior.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yarre_k:

Någon som inte lär sig av tidigare misstag hos andra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av walp:

Förresten, är det mint eller kör dom på fräsigare smaker\mixer?

Det har varit olika smaker dom gångerna jag beställt.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Skrivet av walp:

Jaså? Var ett tag sen jag beställde från inet.se

Aja.. datorbutiken.com var hur som helst först med att spruta godis i leveranserna, det är mitt absolut viktigaste kriterie när jag beställer.

Förresten, är det mint eller kör dom på fräsigare smaker\mixer?

Are u sure? Cyberphoto har skickat me snickers, twix o allt vad det är i 15 år fick ja höra när ja mailade dom o tackade för godiset en gång

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk

dom borde ju kunna höja priserna eftersom det eliminerar konkurrens?

Visa signatur

EVGA 980 GTX SC | AMD Ryzen 2600 | ASUS B450-F | 16Gb Corsair 3000Mhz CL16 | Corsair 850w | Corsair 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannnw:

kolla på inwarehouse och komplett. det e typ samma där....

inwarehouse och komplett är samma ägare, de delar lagersaldo också kan man se via sidorna. Det är som att Siba och Computercity har samma ägare

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Hoppsan... det hade man inte förväntat sig att nya Datorbutiken skulle redan nu lägga ned verksamheten med tanke på bl.a. den/de nya ägarnas framtida affärsplaner för rörelsen som det fanns bl.a skrivet på SweClockers sidan för länge sedan, men oavsett vad nu som ligger bakom nedläggningen verkar de sköta den biten bra genom att gå in i ett övergående samarbete med ett annat datorföretag - här Inet, för att se till där det är möjligt att hjälpa sina kunder med olika ärenden etc. via det övertagande nya datorföretaget.

/Saint25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ch|CkeN:

Inet skickar ju med pingvinstänger i sina leveranser.

Blev så arg när jag fick mint/lakrits senaste leveransen... Aldrig mer Inet!!! *ironi*

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ligger mycket prestige i det här köpet. För 8-10 år sedan vara det i stort sett bara db och komplett som privatpersoner handlade av.

Visa signatur

hardqare.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Sisjön ligger i Mölndal.

Sjön ja, i alla fall halva. Men industiområdet som Inet ligger i tillhör Askim som i sin tur tillhör Göteborgs kommun...

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Total_Cu:

Ligger mycket prestige i det här köpet. För 8-10 år sedan vara det i stort sett bara db och komplett som privatpersoner handlade av.

Ja, jag vet själv att när jag köpte systemet i sign så var det i stort sett de alternativen man hade. Kul att marknaden förändras, men nog känns det lite udda.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

sisjön är mer eller mindre delat på hälften mellan göteborg och mölndal, jobbar inte långt ifrån inetaffären i sisjön delen som deras butik ligger i tillhör göteborgs kommun.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av chila:

Blev så arg när jag fick mint/lakrits senaste leveransen... Aldrig mer Inet!!! *ironi*

Samma här, inget godis. Men jag råkade beställa från dem efter att detta hände...hur kunde jag *ironi*

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

inwarehouse och komplett är samma ägare, de delar lagersaldo också kan man se via sidorna. Det är som att Siba och Computercity har samma ägare

Dom har väll dessutom butikerna mitt emot varandra (Komplett och Inwarehouse)

Sedan är det samma med Elgiganten och PC City. Annan färg på hemsidan, samma ägare, samma lager och samma kundtjänst.

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Skrivet av Göteborgaren:

sisjön är mer eller mindre delat på hälften mellan göteborg och mölndal, jobbar inte långt ifrån inetaffären i sisjön delen som deras butik ligger i tillhör göteborgs kommun.

Jobbar i västra sisjön och vi ligger inte i mölndal. Skulle tippa på att hela sisjön tillhör Askim postmässigt, vad det nu spelar för roll.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Domifuling:

Jobbar i västra sisjön och vi ligger inte i mölndal. Skulle tippa på att hela sisjön tillhör Askim postmässigt, vad det nu spelar för roll.

Jag skulle vilja säga att allt som ligger söder om Söderleden (159an) tillhör Askim och det som ligger på norra sidan (Bilia osv) tillhör Västra Frölunda. Kollar man Google Maps så stämmer det. Dock är det underliga att det som ligger på södra sidan om leden tillhör postort "Sverige". Känns lite oklart vart Mölndal tar slut men det verkar vara vid Porsche Center.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Tusan som alla klagar på komplett.se då .. ;).

Dock smart move av Inet, såvida de inte fick betala överpris men det kan man väl utgå från att de inte gjorde.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Ofta! Det går jäkla bra för Inet ändå, undrar om dem tänker öppna lite fler butiker utanför Sveriges tre största stöder ?

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

Datorbutiken var en stor aktör på marknaden, men varför inet köper upp resterna av det här förstår inte jag.

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem

Jag tror de köpte bara för att komma åt deras lakritsgodis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag skulle vilja säga att allt som ligger söder om Söderleden (159an) tillhör Askim och det som ligger på norra sidan (Bilia osv) tillhör Västra Frölunda. Kollar man Google Maps så stämmer det. Dock är det underliga att det som ligger på södra sidan om leden tillhör postort "Sverige". Känns lite oklart vart Mölndal tar slut men det verkar vara vid Porsche Center.

kan stämma, väldigt lulliga gränser där känns det som (inte skyltat). Mölndals energi vet jag ligger ca 1km från inets affär och det ligger i mölndal.
brukar dock inte dela upp det i askim, göteborg och mölndal m.m utan för mej är sisjön sisjön och inget annat

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Skrivet av Ratatosk:

Dustin är stora dom har tom. varit med i TV!

Komplett sänder också reklam i TV.

Visa signatur

Nature uses as little as possible of anything.
- Johannes Kepler