Asus P8H67-M Evo, startar om hela tiden

Permalänk
Medlem

Asus P8H67-M Evo, startar om hela tiden

Hej, har nyss försökt mig på att bygga en htpc.. givetvis beställt från två olika ställe bara för att göra det extra krångligt:
Asus P8H67-M Evo (1204 bios, testat 1253 också)
Intel i5 2500
Corsair XMS3 1600Mhz CL9 2x2Gb -> Bytte till Kingston KVR1333D3N9/2G (2x2Gb)
Corsair VX 550W (Borde vara tillräckligt för en "tom" låda)
Wester Digital Caviar Green 2Tb
Silverstone GD05b

Vid W7 x64 installation (från usb sticka) som också startade om när den inte skulle ibland fick jag till slut upp en W7.. Men glädjen var kortvarig. Systemet är väldigt ostabilt och startar (bara svart blip, inga bsod eller stop) om sig självt oavsett vilka inställningar eller drivers jag provar.
Bytte minne, ingen skillnad. Testade ominstallation på en 2.5" 100Gb hd, ingen skillnad. Det som jag märkt bäst effekt av är ställa ner till 1 kärna, stänga av turbo, stänga av speedstep mm. Nedklockning av iGpu verkade också hjälpa. Har inaktiverat allt man kan, mem-ok och bios clear, olika sata portar mm.
Men trots detta är det inte på användarbar nivå.
Temp. nivå ligger lågt. Fläktarna går på låga varv och allt känns svalt och fint. Verkar inte spela någon roll om den varit avstängd i timmar eller varit igång ett tag. Har testat mobo utanför chassi.

I felsäkert läge verkar jag kunna köra hur länge som helst. Gjorde precis en test installation av Ubuntu 10.10 x64, den bara flöt igenom utan problem.. körde den inbyggda system testen.. allt bara funkar.

Jag har bara mobo, psu och Cpu som inte bytts ut men har slut på ideer... Har någon vänlig själ något tips?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

68 visningar och inte en enda kommentar? Ville bara säga att efter mycke testande böt jag ut moderkortet och efter det gjorde den precis som en dator ska göra... fungera!