Köper nya spel men spelar dem inte...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nangijala
Registrerad
Okt 2009

Köper nya spel men spelar dem inte...

Jag undrar om jag är ensam här om att köpa massor nya spel men inte få ork/lust/tid o spela dem?

Senast köpte jag Mafia2 på steam rea, har jag spelat det? nope

Sen börja jag titta runt lite i hyllorna och hittade massor med PC/Ps3/PSP spel inplastade/ospelade, men trots detta kollar jag efter nya spel att köpa...

Spelade wow några månader, då hade jag inte tid o spela annat för jag hade dailys, raids etc men likväl beställde jag hem nya spel som blev liggandes.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Apr 2009

*Tråd rensad*

Uppmaning till piratkopiering är inte tillåtet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppland
Registrerad
Maj 2006

Hehe, känner igen fenomenet. Har man för många spel på gång samtidigt hoppar man bara runt mellan alla spel och inget spel känns riktigt roligt. Jag brukar ransonera mig till att bara spela två spel samtidigt. Kör jag nåt massivt svärdfäktarspel så kan det kännas skönt att bara röja runt med nåt skjutvapen i ett annat spel och vice versa.

Sen syndar jag med att alltid ha Diablo2 och Homm3 installerat i något skrymsle på hårddisken, men man kan ju inte avinstallera såna klassiker.

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av Megacrash:

Jag undrar om jag är ensam här om att köpa massor nya spel men inte få ork/lust/tid o spela dem?

Senast köpte jag Mafia2 på steam rea, har jag spelat det? nope

Sen börja jag titta runt lite i hyllorna och hittade massor med PC/Ps3/PSP spel inplastade/ospelade, men trots detta kollar jag efter nya spel att köpa...

Spelade wow några månader, då hade jag inte tid o spela annat för jag hade dailys, raids etc men likväl beställde jag hem nya spel som blev liggandes.

Nä du, du är inte ensam, jag har hur många spel som helst fortfarande i original plasten (plomberingen) men iaf tittar jag efter samt köper nya, men det är ju bara tiden som inte räcker till, hade jag bara haft med tid så skulle jag iaf testa dom =P Men snart får jag semester och då blir det till att spela lite mer iaf

Edit: Har du något roligt PS3 spel att rekommendera? Jag håller just nu på med Amnesia: The Dark Descent på PC som jag köpte på Steam, riktigt läskigt spel. Real Survival Horror, The Way It's Meant to be Played.

Dator: Duglig. Padda: Asus Eee Pad Transformer TF101.
Konsol: PS4. Telefon: Nexus 5.

Citera om ni vill ha svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Cyberspace
Registrerad
Okt 2006

Samma här haha, har massa spel på steam och i hyllan! spelar cs och rift beta letar också efter någon spel jag vill ge mig in i ordentligt men inget jag har är jag sugen på tråkigt nog

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nangijala
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av swerock:

Har du något roligt PS3 spel att rekommendera?

Beror ju på lite vad du är sugen på men ska jag bara säga ett spel så blir det Valkyria Chronicles, det är grymt bra. Det har varit ute ett bra tag nu och du kan hitta det billigt. Jag spela det för några månader sedan och det hör till ett av mina favoritspel till Ps3.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södermanland
Registrerad
Sep 2010

har mafia 2 som jag kört kanske 2 ggr, gta IV ligger o samlar damm som ajg endast instalerda men aldrig spela.... har medal of honor tier 1 som sög och spelar de inte

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Banan Låda
Registrerad
Jan 2011

Om ni vill bli av med spelen är det bara att skicka dem till mig

Nej men jag har även ganska mycket spel hemma, spelat de flesta ett tag och sedan tröttnat. Sen i bland kan ja få nått ryck och börja spela ett gammalt spel igen.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Tannhäuser Gate
Registrerad
Sep 2003

Har hur mycket spel som helst på STEAM nu efter höst & julrean. Inbillar mig att jag kommer spela dom i framtiden. Yeah right.

|| SWECLOCKERS.COM || uberklass@sweclockers.com ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
.
Registrerad
Nov 2005

Jag gör precis likadant, vet dock inte varför.

| CPU i5-6600K | Mobo Asus Z170-P | Ram 8Gb Kingston FURY-X DDR4 | GFX EVGA GTX 680 FTW+ | HDD 128Gb SSD +1Tb WD Green | Chassi Fractal Design Define R4 | PSU Silver Power 500W | Ljudkort Asus Xonar DX | http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Dec 2008

Jag får dessvärre ansluta mig till klubben. Synd att många spel inte går att sälja vidare eller ens ge bort så att någon annan kunde fått glädje av dom.

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | GTX 780 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Enköping
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av A7V:

Hehe, känner igen fenomenet. Har man för många spel på gång samtidigt hoppar man bara runt mellan alla spel och inget spel känns riktigt roligt. Jag brukar ransonera mig till att bara spela två spel samtidigt. Kör jag nåt massivt svärdfäktarspel så kan det kännas skönt att bara röja runt med nåt skjutvapen i ett annat spel och vice versa.

Sen syndar jag med att alltid ha Diablo2 och Homm3 installerat i något skrymsle på hårddisken, men man kan ju inte avinstallera såna klassiker.

Ja det är helt sjukt att Homm 3 håller än idag... Jag måste ha spelat det 1000ggr de senaste 10 åren

PC1 / Antec 1100 | Corsair RM850W | ASUS Rampage IV Formula | I7 3930K x6 4.25GHz | Noctua NH-U12S | Corsair Dominator Platinum 1866MHz 2x4GB | Samsung Pro 240 256GB | ASUS GTX680 DirCU II OC | 4 x 2TB WD Green | 2 x 3TB Seagate 7200
PC2 / Asus P7P55D | I7 870 3.8GHz | Zotac GTX480 AMP
PC3 / Gigabyte X58A UDR3 | I7 950 3.8GHz | Gigabyte GTX470 SOC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ed
Registrerad
Maj 2010

Homm3 har jag också, jag kan inte släppa det spelet. Homm4 och 5:an är helt värdelösa, 3:an är klart bäst av dem

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nangijala
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av Überklass:

Har hur mycket spel som helst på STEAM nu efter höst & julrean. Inbillar mig att jag kommer spela dom i framtiden. Yeah right.

Hah ja det är farligt o va inne på steam, det är så lätt att klicka till ett köp, speciellt när de har rea. Man tänker de kostar ju "bara" 50-90spänn.

Vet inte om det är för man blir äldre eller va det beror på, är dagens spel sämre nu än förr?
Fasen nu känner man sig gammal när man börjar med "det va bättre förr" haha

Hur som helst är nog speltillverkarna glada att sälja mer spel, för hur skulle det gå för dem om man höll fast vid bara 1 spel...?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2010

Samma sak här, köper och letar efter spel men spelar inte alls så många av dem. Tror jag har 5-6 inplastade spel och efter en snabb titt på steam över 20 ospelade steamspel... Ingen aning om varför egentligen, antar att man blivit mer samlare än gamer på äldre dar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2003

Jag kan ansluta mig till klubben, jag köpte en xbox 360 med flertalet spel och jag spelade knappt aldrig. Så nu idag köper jag aldrig mer spel om det inte skulle komma något riktigt som Duke nukem forver.
Detsamma gäller såklart annat som böcker och filmer, där jag nu har dragit ner på att jag inte köper något nytt såvida jag inte har sett/läst igenom det gamla. Med undantag facklitteratur som jag kan ha ett akut behov av.

Tiden förr var egentligen roligare, då körde man igenom spelet så långt som man kunde oavsett hur det var.

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Enköping
Registrerad
Feb 2010

Har också några som ligger, och än fler som bara öppnats, provspelats 10min sen glömts bort. Tycker speltillverkarna idag mer tänker på en snygg yty än innehållet. Visst blir man förbluffad över grafiken i vissa nya spel, absolut. men efter en kvart glömmer man det och då är det bara utmaningen som gäller.

PC1 / Antec 1100 | Corsair RM850W | ASUS Rampage IV Formula | I7 3930K x6 4.25GHz | Noctua NH-U12S | Corsair Dominator Platinum 1866MHz 2x4GB | Samsung Pro 240 256GB | ASUS GTX680 DirCU II OC | 4 x 2TB WD Green | 2 x 3TB Seagate 7200
PC2 / Asus P7P55D | I7 870 3.8GHz | Zotac GTX480 AMP
PC3 / Gigabyte X58A UDR3 | I7 950 3.8GHz | Gigabyte GTX470 SOC