rFactor online liga F1

Permalänk

rFactor online liga F1

Halloj!

Har sökt efter en sån här tråd men hittade inget relevant, så jag prövar mig på en egen.

Vi kör en online-liga där vi kör med rFactor och med modden "FSONE 2009". Vi ska börja med en ny säsong nu om några veckor. Vi kommer köra lite för-säsongstester de kommande veckorna först på bl.a. Imola och Jerez banorna.

Vi har kört ligan som en intermediate liga där det varit lite blandning på skicklighet bland förarna. Nu ser det dock ut som att vi kommer köra ligan som 2 delar. Ena delen som en "kör F1 för skojs skull" och den andra för mer seriösa förare som vill utvecklas riktigt och lära sig bli bättre förare. Vi vill dock se till så vi har lite folk på bägge delarna om det ska bli av. Därför skriver jag här nu för att se om det finns några som har lust att köra med oss antingen för skojs skull eller på det mer seriösa planet. I båda delarna kommer vi köra efter den kalender som 2009 års F1-säsong gick efter. (vad gäller ordning av banor vi kör på alltså)

Krav:
* PC med rFactor (complete. Inte lite versionen) installerad och med modden FSONE2009 v2. (modden finns att ladda ner från hemsidan och även "track-pack" så man har alla banor vi kommer köra)
* Ratt och pedaler, tangentbord eller gamepad.
* Kunna kommunicera hyffsat på engelska då vi har förare från alla möjliga hörn av världen.
* Åtminstone ett LITET intresse för F1 för att uppskatta tävlingarna.

Adressen är: http://f1grandprix.org/

Hoppas det finns intresse för detta då det vore roligt med fler svenskar då jag är enda svensken i nuläget. hehe.

Visa signatur

Nätverk, datorer och F1