Permalänk
Medlem

Säckpipe bygge

Jag har länge tänkt på att lära mig spela säckpipa, men för det behövs en säckpipa så ja kolla upp vad en sådan kostar, till min stora förskräckelse var dem fruktansvärt dyra så jag bestämde mig för att göra en egen!

Säckpipe bygge

Visa signatur

We stand on the shoulders of giants.
When will the giants grow so tall that climbing up to their shoulders, will be an impossibility?

Permalänk
Medlem

+ För t-shirten!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

västerås sämsta kebab svarvare går loss på en träbit.. undrar var dehär kommer sluta xD

OT, ska du ha den till lajv? varför lägger du upp de på swec xP TJOCKT random o se en bild på dig när man sitter o nattsurfar ^^

GLHF!

Visa signatur

Just NODL it! #NODL
-------------------------------- Fösta Bygget (´= Galleri Album-----------------------------
Hodban@YTube

Permalänk
Musikälskare

Väldigt random

Undrar hur de här kommer att låta, finns ju en anledning av riktiga säckpipor är dyra ^^

EDIT: Säckpipa på tyska ska vara "Dudelsack", kthxbye!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

jag trodde detta var ett DATORFORUM...? Hur många här är intresserade av att läsa om säckpipebyggen?

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finess:

jag trodde detta var ett DATORFORUM...? Hur många här är intresserade av att läsa om säckpipebyggen?

+1

Permalänk
Medlem

Du tycker inte du lagt upp ditt arbete på lite fel forum kanske?????

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finess:

jag trodde detta var ett DATORFORUM...? Hur många här är intresserade av att läsa om säckpipebyggen?

Jag är !!
grymt bra ide att bygga en säckpipa! 5p

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Finess:

jag trodde detta var ett DATORFORUM...? Hur många här är intresserade av att läsa om säckpipebyggen?

jag!!! kan va kul med lite variation med!!

Permalänk

Kör på lite variation skadar inte

Visa signatur

Intel Core i5 4670k gigabyte Gigabyte GA-Z87X-D3H A-Data 4x4Gb 1600mhz 4x1Tb diskar SSD 120gb Kingston r9 270X Gigabyte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finess:

jag trodde detta var ett DATORFORUM...? Hur många här är intresserade av att läsa om säckpipebyggen?

om du inte gillar det så behöver man inte leka ''ghetto troll'' och var värsta gangster bakom skärmen.
Du behöver inte skriva. vad less jag blir på kommentarer som den här.

Ska bli roligt att följa och se om det blir bra eller inte så bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av 91fisher:

om du inte gillar det så behöver man inte leka ''ghetto troll'' och var värsta gangster bakom skärmen.
Du behöver inte skriva. vad less jag blir på kommentarer som den här.

Ska bli roligt att följa och se om det blir bra eller inte så bra

Håller fullständigt med dig.

Skönt med lite variation i vardagen.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Skrivet av Gaugin:

Trots ditt regelbrott måste jag hålla med. Detta hör inte hemma på sweclockers. Inte i galleriet iallafall.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

helt fel forum men meh, kör i vind

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk

ser ut som det är en sk svensk säckpipa du ska bygga

vrför inte köra på med en skottsk istället? lyter mycket bättre

Permalänk
Medlem

Har du mått till hålvolymen? Omkretsen för hålen?

Permalänk
Medlem

Intressant bygge.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Hedersmedlem

Fel sida och forum för det här byggen, tyvärr, även om det verkade ganska intressant.

För mig får det finnas här ifall du kopplar lysdioder och fläktar till den.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Fel sida. Men kul idé.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Rätt forum, han ska ju självklart klocka den;)

Permalänk

vafan har detta med IT att göra :S, ta bort galleriet snälla ! gå in på nått musikforum och posta det där istället !

Permalänk
Medlem

Haha ursäkta men vad tusan har detta med datorer att göra måste vart det knäppaste som funnits här...

Permalänk

Hahaha, välidgt random galleri. Ja såg på Discovey Channel hur man gör säckpipor... det var inte lätt. Önskar dig lycka till !

Permalänk

Arg svarvare!!!!

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Finess:

jag trodde detta var ett DATORFORUM...? Hur många här är intresserade av att läsa om säckpipebyggen?

Ja man ska ju vara seriös, detta går inte för sig

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Kommer de nå fler bilder eller vill se

Visa signatur

Oskar :)
Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i5 2500 3.3 GHz | Asus P8P67 LE REV B3 | Asus Radeon HD6870 1GB Referens | Corsair 2x2048MB 1600MHz |1TB Samsung Spinpoint F3 |XFX Core Edition 550W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sony MDR-XB700 | Steelseries 6G v2 | Qpad 5K | http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/%5BSWE%5D%20fait/

Permalänk
Medlem

lite elakt att han inte fick hjälp med tejpen!

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB