Permalänk
Skrivet av anon162937:

som du sa... eftersom du täppte till luftintaget så blev det för varmt! annars håller den ju alldeles utmärkt! jag har iaf inte kännt av någonting!
EDIT: tror inte en Asus hade klarat det mycket bättre om den inte fick någon luft...

Ja det kan ju vara så, det kan nog hända alla laptopar, men fördelen nu med kylplattan är att jag kan ha laptopen överallt som i sängen soffan osv.
PS: var inte meningen att skrämma upp dig MasteraCe. det kan lika gärna hända Asusen också.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cokeman66:

Ja det kan ju vara så, det kan nog hända alla laptopar, men fördelen nu med kylplattan är att jag kan ha laptopen överallt som i sängen soffan osv.
PS: var inte meningen att skrämma upp dig MasteraCe. det kan lika gärna hända Asusen också.

ja, synd om han nu agerade för snabbt och avbeställde den.
Vad gör egentligen en kylplatta?

Permalänk
Skrivet av anon162937:

ja, synd om han nu agerade för snabbt och avbeställde den.
Vad gör egentligen en kylplatta?

Tja citerar från NON. http://www.netonnet.se/art/dator/datortillbehor/laptop-tillbe...

# Ger en ergonomisk arbetsställning och kyler ner din bärbara dator
# Två tystgående fläktar kyler ner den bärbara datorn, vilket förlänger datorns livslängd
# Kylplattan gör att värmen som den bärbara datorn genererar inte överförs till dina knän eller arbetsytan
# Mjukt plastmaterial gör att det är bekvämt att ha datorn i knäet
# Ergonomisk lutning gör det lättare att använda datorn
# Kompatibel med PC, Mac och Netbooks
# 2 års garanti (tillverkaren)

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cokeman66:

Tja citerar från NON. http://www.netonnet.se/art/dator/datortillbehor/laptop-tillbe...

# Ger en ergonomisk arbetsställning och kyler ner din bärbara dator
# Två tystgående fläktar kyler ner den bärbara datorn, vilket förlänger datorns livslängd
# Kylplattan gör att värmen som den bärbara datorn genererar inte överförs till dina knän eller arbetsytan
# Mjukt plastmaterial gör att det är bekvämt att ha datorn i knäet
# Ergonomisk lutning gör det lättare att använda datorn
# Kompatibel med PC, Mac och Netbooks
# 2 års garanti (tillverkaren)

e det den som du ska ha?

Permalänk
Skrivet av anon162937:

e det den som du ska ha?

Jag har den redan nu och den är kanon bra, tyst och bekväm och passar MSIn som gjuten.
Har spelat nån timme nu och det verkar funka klockrent.

Edit: den är rankad som nr 1 också. http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=1056&o=lokal_rank#prodl...

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cokeman66:

Jag har den redan nu och den är kanon bra, tyst och bekväm och passar MSIn som gjuten.
Har spelat nån timme nu och det verkar funka klockrent.

Edit: den är rankad som nr 1 också. http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=1056&o=lokal_rank#prodl...

Oj blir nog att jag köper den också då! Tack!

Permalänk
Medlem

Jag har inte avbeställt datorn, det var 2late.. Men jag får returnera den utan att betala något..

Jag vill inte ha en dator som kräver en kylplatta för att ha vettiga temps.. då är datorn feldesignad..

Sen kommer jag nog sakna det bakgrundbelysta tangentbordet 2much ^^

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Jag har inte avbeställt datorn, det var 2late.. Men jag får returnera den utan att betala något..

Jag vill inte ha en dator som kräver en kylplatta för att ha vettiga temps.. då är datorn feldesignad..

Sen kommer jag nog sakna det bakgrundbelysta tangentbordet 2much ^^

Men den kräver ju inte kylplatta... Fast om man är en sån "perfektionist" som du så vill man väll att grejerna håller längre?

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Jag har inte avbeställt datorn, det var 2late.. Men jag får returnera den utan att betala något..

Jag vill inte ha en dator som kräver en kylplatta för att ha vettiga temps.. då är datorn feldesignad..

Sen kommer jag nog sakna det bakgrundbelysta tangentbordet 2much ^^

Jo men det skadar ju inte att testa några dar, den har ju ett grymt ljud grymt grafikkort, och sen går den att OC till 2.94GHz med ett knapptryck. sen tycker jag att den är grymt snygg också.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

Men den kräver ju inte kylplatta... Fast om man är en sån "perfektionist" som du så vill man väll att grejerna håller längre?

Mja jag har haft tur med elektronik *peppar peppar*

Saken är den ju att ASUS-G53 blir inte varm utan kylplatta heller.. Ska väl upp i 90grader+ innan man kan börja märka förkortad livslängd

Hursomhelst IAmSimon.. Dags att posta recension och bilder på din dator?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Jag har en msi gx660-266NE och ångrar att jag inte köpte en asus. Tycker att full hd känns lite litet på en 15.6" men det har jag vänjt mig vid så det är inte ett stort problem och ljudet är superbra.

Det jag stör mig på är tangenterna och portarna. Typ två tangenter som är flyttade så det inte är standard layout som ett riktigt tangentbord. Ctrl-knappen är liten och formen på Enter är bara en avlång tangent. Portarna kunde ha placerats bättre som hörlursuttaget till vänster då sladden för mina hörlurar är på vänster sida :P. Sen har inte datorn några indikatorlampor för ctrl-, scroll- och numlock.

Det är inte en dålig laptop utan är bra och tyst(jämfört med min stationära). Bara några småsaker som stör mig. Kanske hade en asus g73 passat mig då portarna är sitter fint och tangentbordet ser bra ut plus belysning. Fläktarna bakom skärmen på en asus såg dock stora och jag gillar ati grafikkort.

Nu är det iallafall försent för mig att ångra mig då jag har haft msin i ca 1 månad och det ser ut som jag får lägga ett par tusen för att få asus:en om jag ska sälja msin begagnad. Får nöja mig med msin tills nästa gång jag köper en laptop.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Mja jag har haft tur med elektronik *peppar peppar*

Saken är den ju att ASUS-G53 blir inte varm utan kylplatta heller.. Ska väl upp i 90grader+ innan man kan börja märka förkortad livslängd

Hursomhelst IAmSimon.. Dags att posta recension och bilder på din dator?

Det kommer en recension imorrn om inget annat händer! Då ska jag ha testat Vantage och OC den! lite FPS kanske jag kan få med också!

Permalänk

Spelat många timmar nu och det flyter på hur bra som helst, gott med en kylplatta så man kan laptopen i sängen utan att täcka för ventilationen. Ångrar inte ett dugg att jag köpte MSI, aldrig varit så nöjd men en dator.

IAmSimon du kan väl testa nåt tungt spel också, nyfiken på vad GTX285m klarar.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cokeman66:

Spelat många timmar nu och det flyter på hur bra som helst, gott med en kylplatta så man kan laptopen i sängen utan att täcka för ventilationen. Ångrar inte ett dugg att jag köpte MSI, aldrig varit så nöjd men en dator.

IAmSimon du kan väl testa nåt tungt spel också, nyfiken på vad GTX285m klarar.

Vad anses tungt? MW2, L4D2? Crysis (ofc)

Permalänk
Skrivet av anon162937:

Vad anses tungt? MW2, L4D2? Crysis (ofc)

Ja nåt av dom.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cokeman66:

Ja nåt av dom.

Bra, har redan dem 2 första! Kollar FPS med fraps samt kollar jag också tempen!

Permalänk
Inaktiv

Har nu pillat lite och säger igen.... Otrolig dator!! Bara ljudet är heaven!!

Permalänk

Jag laborera lite med ljud inställningarna idag och nu kan jag bara välja mellan subben eller fronthögtalarna, jag kan inte välja att båda körs i ljudinstälningar i uppspelningsenheter det blir bara att jag får välja nåt alternativ som standard. Nån som har nåt tips på att få igång båda igen ?

Vet du nåt om detta IAmSimon ?

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Skrivet av cokeman66:

Jag laborera lite med ljud inställningarna idag och nu kan jag bara välja mellan subben eller fronthögtalarna, jag kan inte välja att båda körs i ljudinstälningar i uppspelningsenheter det blir bara att jag får välja nåt alternativ som standard. Nån som har nåt tips på att få igång båda igen ?

Vet du nåt om detta IAmSimon ?

Jag löste det med en ominstallation av drivrutinen till ljudkortet.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

Bra, har redan dem 2 första! Kollar FPS med fraps samt kollar jag också tempen!

L4D2 kan man väl inte klassa som tungt.. HL2 motorn är väl typ 5år+ ?

Men posta en recension med bilder och resultat, gärna temperaturer också så man får nån bild av hur het dom går

Furmark är nog ett bra test för att se temperaturer vid maxload..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Bumpar tråden lite.. Tänker nog hämta ut datorn nu trots allt så jag kan testa så man vet säkert

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Bumpar tråden lite.. Tänker nog hämta ut datorn nu trots allt så jag kan testa så man vet säkert

Det är rätt inställning, bättre att ha provat och slippa tänka på det mer. Vilken tar du ? den med fullhd eller 720p skärm med mus o ryggsäck.

Edit: Men hade inte du precis lagt in en beställning på en Asus G53 ?

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman66:

Det är rätt inställning, bättre att ha provat och slippa tänka på det mer. Vilken tar du ? den med fullhd eller 720p skärm med mus o ryggsäck.

Edit: Men hade inte du precis lagt in en beställning på en Asus G53 ?

Jag hade redan lagt beställning på den med ryggsäck o 720p skärm så ^^

Så den blev det.. jag har hämtat ut den nu

Hinner inte kolla så mycket ikväll men så här mycket kan jag säga iallafall, Den ser betydligt bättre ut i verkligheten än på bild.. Det har ni helt rätt i..

Nej jag har inte bsetällt nån G53..

återkommer imorgon

Mvh

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Jag hade redan lagt beställning på den med ryggsäck o 720p skärm så ^^

Så den blev det.. jag har hämtat ut den nu

Hinner inte kolla så mycket ikväll men så här mycket kan jag säga iallafall, Den ser betydligt bättre ut i verkligheten än på bild.. Det har ni helt rätt i..

Nej jag har inte bsetällt nån G53..

återkommer imorgon

Mvh

Nice testa på!

Permalänk

MasteraCe hur går det, är så nyfiken nu, Du är ju en bland få som fått jämföra Asus med MSI i verkligheten.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

spelar er webcam in ljud när ni filmar?? min totalvägrar - kör med msi:s camera recorder.
Micken fungerar, har testat i ventrilo

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman66:

MasteraCe hur går det, är så nyfiken nu, Du är ju en bland få som fått jämföra Asus med MSI i verkligheten.

Haha, jaså jaså

Överväger att skriva en liten recension

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Överväger att skriva en liten recension

Ja, gör du så!

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Haha, jaså jaså

Överväger att skriva en liten recension

Kör på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

Kör på!

Skrivet av capefear:

Ja, gör du så!

Skrivet av cokeman66:

MasteraCe hur går det, är så nyfiken nu, Du är ju en bland få som fått jämföra Asus med MSI i verkligheten.

http://www.sweclockers.com/forum/112-barbara-datorer-koprad/9...

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!