Bästa Dator Märke I Överlag?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
hej
Registrerad
Dec 2007

Bästa Dator Märke I Överlag?

...............

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av southgrove:

En visning ? va äre här för forum! ?

SweClockers....

Men vad menar du med bäst, olika tillverkare är ju bra på olika saker, själv tycker jag utseendet på Sony Vaio slår de flesta

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Maj 2006

Här på Sweclockers är det nog Apple (självklart inte bland de som inte har testat en Apple-laptop) och Lenovo (IBM) som ligger bäst till skulle jag tro. Asus ligger bra till också.

“Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.”
- Arthur C. Clarke

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skaune
Registrerad
Okt 2007

HP är helt ok men priserna för de lite bättre maskinerna är i klass med Apple så då ser jag inte varför man inte hellre skulle köpa det.

Många datorer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2008

HP är skräp och har alltid varit. Bland "märkesdatorerna" så är Apple det enda som duger.

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || ASUS Z87-Pro || Intel i7 4770k + Thermalright Silver Arrow Extreme || GTX 780 || A-data 16GB DDR3 || 4TB HDD + 180GB SSD || Win7 Ultimate 64 || http://goo.gl/J2n1Xg || Flickr

Trädvy Permalänk
Medlem
Patrik Jonsson
Plats
Dalarna
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av RaZman:

HP är skräp och har alltid varit. Bland "märkesdatorerna" så är Apple det enda som duger.

För spel, Ja..

PC: Intel 2600K 4400 MHz - Maximus V Gene - Corsair 2x4GB - GTX 680 - Intel 730 240GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell U2515H - Mionix Castor - Sennheiser HD558 - Ducky One MX Brown
Telefon: iPhone 6 16GB Whitetail 11.3

- Feedback - Kontakt - Regler -

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2009

Tycker att allt som inte är 100% plast kan vara attraktivt. Vissa acer/Hp t. ex. kan ju vara extremt plastiga. Apples bärbara (förutom vanliga MacBook) är ju mestadels aluminium så det uppskattas men eftersom jag tycker Mac är en aning överprisat skulle jag nog svara Asus! Asus bärbara håller också längst av de stora datormärkena

Lancool PC K-62 - i5 2500k@4,2 - MSI GTX 980 - 850 EVO 500GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2010

Apple (Macbooks) och Asus skulle jag nog säga.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
regnvm Helsingia regio
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av slackr:

HP är helt ok men priserna för de lite bättre maskinerna är i klass med Apple så då ser jag inte varför man inte hellre skulle köpa det.

HP är riktigt dåliga men har ofta den bästa garantin. Jag vet då jag jobbat/jobbar med HP och reparerar dessa. ASUS och Apple är nog utan tvekan i toppen, min egen MSI kan jag inte heller klaga på, bra för att vara så nya på laptop-marknaden.

Laptop: ASUS-G751JY

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2008

Om man skulle jämföra kvaliteten på 5 olika märken i samma prisklass så tror jag ingen är mer skärp en någon annan oftast.
Det går inte gemföra en Macbook för 15.000 mot en Acer för 7000 tex.........

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
regnvm Helsingia regio
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av RobinCC:

Om man skulle jämföra kvaliteten på 5 olika märken i samma prisklass så tror jag ingen är mer skärp en någon annan oftast.
Det går inte gemföra en Macbook för 15.000 mot en Acer för 7000 tex.........

Inte så konstigt med tanke på att det är kvalite och design som kostar i en apple medan det är innehållet som kostar i de flesta vanliga pc-laptops.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Aug 2007

Asus / Apple

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

Sun Microsystems??
(edit) eller kanske Cray? (/edit)

(edit igen) Sorry, Missade vilken tråd vi är i. (/edit igen)

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i5-2500K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | DUAL-GTX1060-O6G | Samsung 830 | Intel X25-M G2 | AX750 | AOC G2460PQU | Dell 1908FP |► Raspberry Pi 2 | Osmc |► MOTO 4+ |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Suomi Finland Perkele
Registrerad
Jun 2008

Hemmab(r)yggt e vell enda som gäller på SweC?

PSN: TobaksHosto
Rota3: Intel Core i5 2500k - Asus GTX 680 DCII 2GB - Corsair Force 120gb - Fractal Design R3 - Corsair HX650
Spartanen: AMD PhenomII X3 720 BE - XFXRadeon 4850- Antec Three Hundred - 550W PSU

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
regnvm Helsingia regio
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av nick-li:

Hemmab(r)yggt e vell enda som gäller på SweC?

Du inser väl att vi är inne på bärbar-avdelningen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2008

Nja, var inte så hårda mot HP. Deras Elitebooksegment är vass. Min personliga rekommendation faller dock på Thinkpad. Där snackar vi kvalitet!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2010

Asus!!

Corsair AX850 | Asus M4A89TD PRO | AMD Phenom X6 1055T | ATI Firepro V5800 | 4GB Corsair Dominator GT DDR3 | 2WD Black 3gbps, RAID 0 & Hitachi HDD | Iskall och mycket tyst |
Part engineer, part student, part inventor, part crazy and very creative.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
ronneby
Registrerad
Dec 2010

ta en apple

Laptop: Asus K53S
Server: HP Microserver N54L, 8 GB ram, 8 TB hd.
Mediaspelare: Chromecast
Min hemmaserver tråd: Min väg till en smidig hemmaserver.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av southgrove:

Ojj! nu blev det många svar och svårt att välja, jag var nästan bestämd på en HP DV6 och jag tycker om den designen och verkar vara vettiga komponenter i den.

Jag har bara runt 6000 kr att köpa för och det är där ungefär det ser som datorerna får prestanda därför så är en macbook för dyr. Jag hade en Lenovo förut och den gick sönder på 1 dag så en sån blir det inte igen.
Den här Asusen kanske är något, vad tror ni ?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=610121#extra

Det är enorma skillnader mellan Lenovos "vanliga" budgetsegment och deras Thinkpad T/W/X-serie.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av xfade:

Sun Microsystems??
(edit) eller kanske Cray? (edit)

CRAY !!!
Lite om gud http://en.wikipedia.org/wiki/Seymour_Cray

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stenungsund
Registrerad
Maj 2005

Asus ROG/Lenovo thinkpad serierna IMO. Macbooks för 15k är en dator för 8 i ett vit skal. Det finns inte heller något som en spel macbook.

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av Zeuxlarsson:

Inte så konstigt med tanke på att det är kvalite och design som kostar i en apple medan det är innehållet som kostar i de flesta vanliga pc-laptops.

Japp, men materialet kostar inte 8000 extra ....typ

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Sep 2002

Jag tycker HP har blivit toppen. Införskaffade mig en DM3-1075 förra året och den klarar allt och lite till samt deras aluminium/plast-chassin känns riktigt kvalitativa och kan nästan, nästan konkurera med apple enligt mig.

Intel Core i7 2600k @ 4.5GHz 24/7 Vattenkyld, Asus Maximus IV Extreme, 4x4GB Corsair Dominance 1600MHz (8-8-8-24), SLI Gainward GTX 580 "GOOD" Edition 1536 MB Vattenkylt, Intel X25-M G2 SSD 120GB, 2x Intel 320 120GB RAID 0, Corsair Obsidian 800D, Corsair CPMSU-1200AX 1200W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Sep 2002

En laptop ska enligt mig vara portabel, så 17 tum är uteslutet. Jag själv tycker ~13 tum är perfekt, portabel och lätt men ändå så att du kan arbeta på skärmen. Dock bör man ha en extra skärm ståendes om man ofta sitter på en och samma plats då 13 tum inte är optimalt i längden.

Intel Core i7 2600k @ 4.5GHz 24/7 Vattenkyld, Asus Maximus IV Extreme, 4x4GB Corsair Dominance 1600MHz (8-8-8-24), SLI Gainward GTX 580 "GOOD" Edition 1536 MB Vattenkylt, Intel X25-M G2 SSD 120GB, 2x Intel 320 120GB RAID 0, Corsair Obsidian 800D, Corsair CPMSU-1200AX 1200W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skaune
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av usb:

Nja, var inte så hårda mot HP. Deras Elitebooksegment är vass. Min personliga rekommendation faller dock på Thinkpad. Där snackar vi kvalitet!

Jag har en elitebook i jobbet, 8540w, som är relativt high end. Visst gångjärnen är solida, tangentbordet och skärmen är bra. Men touchpadden är löjlig, har inget multitouchstöd och den har en jävla julgran till "mediaknappar" med relativt korkade funktioner som "mail" "web" "miniräknare", WLAN on/off touchswitchen blinkar dessutom förbannat när man har trafik över wlan, volymknapparna är löjligt okänsliga och nästan oanvändbara. Batteriet sitter inte direkt rock solid och Lenovos tangentbord (på thinkpads etc) är bra mycket bättre.

Den här burken har stort sett exakt samma hårdvara som en 15" macbook pro och jämförbar upplösning etc (det som skiljer är att det står quadro fx880 på grafikkortet istället för gf330m) och kostar nästan precis lika mycket. Hade jag haft möjligheten att välja hade valet inte blivit en HP.

Många datorer.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Är det ingen som vill släpa på en Cray Jaguar? de är väldigt bra om det börjar regna eller blir snöstorm, bara öppna o kliva in så man sitter skyddad.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollywood
Registrerad
Mar 2010

Apple självfallet.

HP är det värsta jag provat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2010

Tycker ändå Msi/Asus kommer högt pg.a lågt pris och bra kvalite

Asus F550J - i7 4710HQ - 8GB RAM - GTX 850M - 240GB SSD.
"The truth makes sense to the enlightened ones. The ignorant ones wont believe any of it and will stay asleep."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010

Absolut inte HP. Har mycket dålig erfarenhet av dem. Mammas gamla dator (HP) dog efter ett halvår, skärmen blev bara svart. Hon fick en ny på garantin och jag var själv nära att köpa en HP när jag satt och spelade på hennes dator (den nya) och skärmen blev svart, den kom igång igen och det var troligen en överhettning, men det fick mig att tänka om och jag köpte en MSI istället som jag hittils är mycket nöjd med.

Qnix QX2710 @ 96 Hz, Msi GTX 780 Gaming @ 1176 Mhz, i5-4670K @ 4,4 Ghz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Pungpinan
Registrerad
Mar 2003

Asus seriöst? Brorsan hade en Fijutsu Siemens som var riktigt äcklig och pastig sen gick den sönder och han fick en Asus istället som var värre, då var det ingen dator i 3-4k kr klassen utan vi snackar 7-8k...värst var tangentbordet som sviktade och knastrade då testade jag 2st i butik för att kolla om ena var defekt men det var mer eller mindre samma skit med andra.
Sony gör snygga datorer som håller, polarn har en gammal Vaio som ser bra ut fortfarande även om den inte är så snabb sen självklart Apple då få slår deras utsida.

Dom flesta har nog kvalitetsdatorer allt beror på vad för prisklass det handlar om, HP och Acers dyrare funkar ju prima, polarn har en Elitebook genom jobbet och den är fina fisken.

- 8600K@Turbo - 2x8gb DDR4@3000mhz - 1060GTX 6gb@+150mz gpu/+700mhz mem med Accelero Twin Turbo II - Jonsbo U3 - AOC Agon AG271QG -