Förpackningshysterin mot nya höjder

Permalänk
Melding Plague

Förpackningshysterin mot nya höjder

Att inte slösa på förpackningsmaterial i onödan är närmast en självklarhet för alla företag med miljöambitioner. Datortillverkaren Dell har en annan syn på saken.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Extra onödigt ...

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Permalänk

Dont like Dell

Visa signatur

Ska det stå något här?

Permalänk

Visst vill ingen att sakerna ska gå sönder men det finns en gräns...

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

Vackert..

Visa signatur

2500k@4.1Ghz - MSI P67A GD55 - 12GB 1600Mhz - A-Data 120GB SSD - Fractal Design Define R3 - Powercolor 7970

Permalänk
Medlem

Lite overkill..

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Mer jobb att slänga kartongerna en att skicka tillbaka eventuella defekta saker.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Herregud... Har aldrig gillat Dell, men hallå!?

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem

Haha xD

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk

frågan är ju om det är Dell eller deras tillverkare som paketerar så slösaktigt. Spelar iofs ingen roll, fel av tillverkarna och även Dell för att dom inte ser till att ändra policy.

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Medlem

de va ju väldigt miljövänligt... xd

Permalänk
Avstängd

Brilljant.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Åh herregud...

Visa signatur

Intel Core i5-11600K + Corsair H100i PRO XT | ASUS TUF RTX 3070 Ti | Corsair LPX 3200 4x8GB | Gigabyte Z590 GAMING X | ASUS PCE-AC68 | PNY XLR8 M.2 500GB + Samsung 850 PRO 256GB + Corsair Force 3 2x120GB | ASUS XonarDX | Corsair AX860 | Fractal Design Define 7 Compact Vit TG | Acer XB271HU + Dell U2412M | Sennheiser PC360 | Logitech G710+ | Mionix Naos QG | Win10x64 | ASUS RT-AC66U

Permalänk
Medlem

De har att lära från en viss frukt som kommer från träd...

Visa signatur

Tänker inte skryta om alla mina prylar, så det får bli att framföra faktan att jag lagar godare köttbullar än dig.

Permalänk
Medlem

Otroligt fint, HP support gör nästan samma sak, NÄSTAN, man får något stora kartongen när man beställer grejjer av dom.

te.x detta ramminne till en bärbar dator och minnets kartong:
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1359.snc4/16316...

En 13" bärbar med tangentbord och docka:
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs787.ash1/167...

Permalänk
Medlem

HP har ju varit ännu värre, skickade licenspapper i en enorm kartong:
http://www.theregister.co.uk/2008/07/18/hp_packaging/

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Keeper of Traditions

Ja, det är bäst att paketera dem små skruvarna väl, så dem inte exploderar.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

om man packar så går det ju åt 4dubbla mängden lastbilar eller vad dem nu fraktar i. miljövänligt...

Permalänk

HaHaHaHa ASG

De gäller ju inte bara miljön, utan också pengar man kan spara.

Varför överdriva lite, när man kan överdriva stort?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Ja! Höj miljöskatterna för oss andra i stället för att göra det för idiotiska företag som Dell...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zwete:

De har att lära från en viss frukt som kommer från träd...

Hrrm, det där är skitsnack. Jobbar för frukten och det ser precis likadant ut.

Permalänk

Arme sate som får stå dagarna i ända och packa en skruv i varsit kuvert ajust det, miljögrunket också

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Brilljant.

Du tog ordet ur munnen på mig.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Det finns en kommentar på sidan som länkas om att Dell helt enkelt återanvänder de förpackningar de får från sina leverantörer. Återvinning = miljövänligt.

Sen så vet jag inte ifall de har vägt miljövinsten i att göra så mot miljöförlusten i att det tar mer plats under transport.

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Medlem

Jag är ett stort dustinhome-fan speciellt som student med fri frakt, men det är samma sak där.
Beställer man grejer och råkar glömma något i första ordern, så inte går det lägga till produkter i samma order fem minuter senare. (Man kan inte heller deleta ordern om man betalat med kort som jag gör)
Då skickar dom två paket istället. (Exempelvis ett 25x8x35cm wellpapp-paket för en liten tub kylpasta) :S

Helknas! Har påpekat det flertalet gånger!

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk
Medlem

Grabben jobbar på DHL, han intygar att det behövs.
Kompisarna på Arlanda kallar väskhanteringen för Krossen.
Dell har väl ledsnat på trasiga paket.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Frågan är om inte beställaren har något med saken att göra?
Nu ser det ut att vara 65 rader med 1 skruv på beställningen/packsedel/kvitto.
Om det är en online-beställning varför klicka på beställ 65 gånger istället för att göra det en gång och uppdatera antalet till 65 på den enda raden på beställningen. Det skulle förmodligen resultera i ett paket

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hardware guy:

Frågan är om inte beställaren har något med saken att göra?
Nu ser det ut att vara 65 rader med 1 skruv på beställningen/packsedel/kvitto.
Om det är en online-beställning varför klicka på beställ 65 gånger istället för att göra det en gång och uppdatera antalet till 65 på den enda raden på beställningen. Det skulle förmodligen resultera i ett paket

Men pakten är ändå för stora för en skruv

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.