Permalänk
Medlem

helgöppna plåtslagare? (sthlm)

Så jag tänkte köpa alu-plåt och förhoppningsvis få den tillkapad till ett rimligt pris, problemet är att jag jobbar och i regel kommer hem vid 7snåret dvs efter att hantverkare gått hem å lagt sig så jag undrar om någon känner till nått ställe som är helgöppet och kan tänkas sälja och kapa upp lite aluminiumplåt i Stockholm?

(ja jag har funderat på att köpa en stor plåt å kapa till själv men jag har inget förtroende för att jag+sticksåg kommer ge ett tillräckligt snyggt resultat...)

Permalänk
Medlem

Tvivlar på att det finns något helgöppet plåtslageri. Hantverkare håller rätt hårt på mån-fre 7-16. (Möjligtvis halvdag fredag )

Bättre att slå upp numret till den plåtslagare som ligger närmast jobbet och ring helt enkelt. Är det inga konstigheter utan bara klippa efter mått borde det inte vara några problem, (om dom inte är väldigt "upptagna" som hantverkare kan vara ibland. dvs dom känner inte för det.) Sen hämta under lunchen eller gå tidigt någon dag kanske.

Permalänk
Medlem

jo det e ju de som e problemet... tänkte att det kanske fans nått "byggvaruhus" eller liknande som hade kapning på samma sätt som tex bauhaus har för trä....

Permalänk
Medlem

testa ringa runt till dom stora varuhusen i närheten. vet att hornbach i malmö säljer en del alu och plåt, men hurvida man kan måttbeställa vet jag inte