Varför var moderkortet inte installerat?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2011

Varför var moderkortet inte installerat?

Jag har precis fått hem min nyinköpta dator. Eftersom jag är tämligen dålig och ointresserad av datorer, beställde jag en dator där komplett skulle sätta ihop delarna. Nu har jag fått hem datorn, men moderkortet kom i egen förpackning. Det är ett p7h55-m pro. Varför var inte detta redan installerat i datorn? Är det något jag missat? Att installera det här i datorn själv kan jag ju inte.

Trädvy Permalänk
Skribent
Adam Syrén
Plats
Hemma
Registrerad
Aug 2010

Öhm, i stort sett allt monterar man ju på moderkortet så om det kom i en egen förpackning^^
Men vad var det du köpte för dator då? Gärna länk.

EVGA GTX 1080 Ti | 4790K @4,8GHz | Fractal Design Celsius S24 | ASUS MAXIMUS VI IMPACT | 16GB DDR3 @2400Mhz | Corsair SF450 | 3TB HDD | 120 & 1050 GB SSD | Fractal Design Define Nano S | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & Philips 50PFT4009/12 | Windows 10 64-bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2005

Jag gissar på att du har två moderkort. Ett är installerat i datorn sedan fick du ett till. Kolla på vad du har beställt.
Alternativet är att chassit är tomt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av MSIOCGenie:

Öhm, i stort sett allt monterar man ju på moderkortet så om det kom i en egen förpackning^^
Men vad var det du köpte för dator då? Gärna länk.

hehe mm har du inget moderkort i datorn så har du inte de andra komponenterna heller om dessa inte ligger löst..

Skrivet av wizzardx:

Jag gissar på att du har två moderkort. Ett är installerat i datorn sedan fick du ett till. Kolla på vad du har beställt.
Alternativet är att chassit är tomt.

Så hära skulle det kunna vara, du kanske råkade lägga till två(2) moderkort vid beställningen?

123... fungerar datorn? :3

Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2005

som dom andra säger om inte moderkoret satt i så har du fått alla andra delar också utanför datorn.. möjligen att cd/dvd spelaren sitter i och nätagget men inget annat

Fractal Design Define R3, i5 2500k @ 4,5ghz, Cooler master hyper 212 plus, Asus p8p67 pro, Gigabyte GeForce GTX 570 @ 10% overclock, Corsair Vengence 8GB (2x4096) 1600MHz, 1TB Samsung spinpoint, Corsair VX 550W

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Har du öppnat lådan du fick? Eller är du inte intresserad?

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölnlycke
Registrerad
Sep 2008

Startar datorn?
Om ja, moderkortet är monterad.

Ligger det ett moderkort i kartongen?
Om ja, du har två moderkort!

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010

Öppna bara chassisidan så ser du ju om du har moderkort i

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Du har inte beställt ett uppgradeingspaket? vad står det på fraktsedel och orderbekräftelse ?

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskil
Registrerad
Jan 2011

Jag är nyfiken på hur det har gått zipfarn?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Beace:

Jag är nyfiken på hur det har gått zipfarn?

hehe, jag med

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Han har nog sett att det inte låg något moderkort i lådan han fick, därför vill han inte svara

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud