Permalänk

Dvd-Spelare till hårddisks docka

Hejsan!

Jag har funderat ganska länge nu på att bygga om min dvd-spelare som inte använts på över ett år.
funderar nu på vad man kan ha som kylning, och om det finns S-ATA kontakter som man kan köpa färdigt och koppla samman och ut till en USB kabel

L x B x H 43, 20, 3.5

Tacksam för svar

// Nilsson

Permalänk

Kan inte någon hjälpa mig med detta eller måste man kolla någon annanstans efter info

Permalänk
Medlem

det är lite otydligt vad du tänker göra och vad du vill ha hjälp med, kylning... vad är det du vill kyla?
"S-ATA kontakter som man kan köpa färdigt och koppla samman och ut till en USB kabel" menar du en sata<->usb konverter?

/Daniel

Permalänk

ParaZide det med sata<>usb menar jag och kylningen skulle också hjälpa i och med att det är tunt med plats

Permalänk
Medlem

förstår fortfarande inte vad det är du försöker göra/bygga

/Daniel

Permalänk
Inaktiv

Om jag har förstått rätt så vill TS göra om sin gamla DVD till ett externt Hårddisk-rack och behöver därför ha en lösning så att han kan koppla sin hårddisk mot en USB-port på sin dator. alltså från sata till USB konverter.

Permalänk

Slayer gissade rätt, och vet ni hur man kan kyla en sådan liten burk?

Permalänk
Skrivet av nilsson881:

Slayer gissade rätt, och vet ni hur man kan kyla en sådan liten burk?

Det är väl helt upp till vilken storlek osv det är på dvd-spelaren, är den i plåt måhända, då skulle du ju enkelt kunna lägga hårddiskarna mot chassit, och låter då chassit agera kylfläns... typ... Å andra sidan så är det möjligt lite vibrationer. Det är ju inte alltid heller det behövs någon extra kylning förutom kanske lite mesh i bakkant.

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk

Hejsan!

Jag har funderat ganska länge nu på att bygga om min dvd-spelare som inte använts på över ett år.
funderar nu på vad man kan ha som kylning, och om det finns S-ATA kontakter som man kan köpa färdigt och koppla samman och ut till en USB kabel

Skrivet av nilsson881:

L x B x H 43, 20, 3.5

Tacksam för svar

// Nilsson