Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2008

Mem ok lampan på P7P55D

När jag skulle byta kylpasta på min Intel core i5 750 med ASUS P7P55D och Corsair dominator minnen så tog jag ur grafikkortet och ramminnerna för att få plats att byta kylpasta på H50. Jag satte tillbaka grafikkortet och sedan minnerna och skulle starta upp datorn då så lyser lampan snabbt på CPU lampan och sedan till Mem ok lampan stannar det på. Har testat trycka in knappen och lampan börjar blika och sedan snabbare och snabbart men den fortsätter lysa efteråt, jag har testat ta ur ramminnerna och testat 1 och en men det hjälper inte. Jag har också testat byta plats från dem ljusblåa platserna till dem svarta men det hjälpte inte. Jag tryckte även ganska hårt när jag satte dit minnerna i den ljusblåa platserna så det kan det inte vara. Vad tror ni det kan vara för fel? Kan dem ha gått sönder?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Sep 2009

Dem borde inte ha gått sönder, om du inte tryckte RIKTIGT hårt, och då menar jag riktigt hårt. Klickar dem i ordentligt? Asså båda spärrarna.

Citera för att jag ska hitta tillbaka!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2008

Jag testade ta ut grafikkortet och sätta tillbaka det och nu bootade datorn och allt är som det ska Tror jag inte hadde tryckt fast grafikkortet helt. Skumt att inte grafikkorts lampan lyser och mem ok lampan lyser istället :S