Spel att spela i bil!

Permalänk

Spel att spela i bil!

Tjenare SweC!

Nu får ni inte misstolka mig här, jag är ute efter ett bra spel att spela i bil, inte bilspel.

har en långresa uppkommande och ska ha med mig min 11.6" i bilen och tänkte om man kunde komma på lite schyssta turbaserade spel, eller bara roliga spel som inte kräver full koncentration 100% av tiden. Den har hygglig prestanda, klarar väl HoN ungifär, men inte mer än så så kan gärna vara nåt halvgammalt spel eller nåt med låga minimum reqs.

Spel jag har tänkt på är:
Heroes III
Trials 2

Sen gärna nåt spel som flickvännen skulle tycka om också ^^, om det finns något sådant:P

Tacksam om ni kan komma på några smarta ideer ^^

Visa signatur

Stationär: Ryzen 9 3900X | MSI B550 Tomahawk | EVGA GTX1080 SSC | Corsair Force MP600
Kamera: Sony A7 III |Zeiss 18mm 2.8 | Sigma 35mm 1.4 | Sony 85mm 1.8 | Tamron 28-75 2.8

Permalänk
Inaktiv

Angry Birds

Permalänk
Medlem

Offtopic: spel och körande kanske inte är en bra kombination?

Permalänk
Medlem

Liero givetvis

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stakz:

Offtopic: spel och körande kanske inte är en bra kombination?

hehe, tror inte han ska köra

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

hehe, tror inte han ska köra

Lastbilschaufförer sitter(nästan ligger) när dem kör o kollar på film, så inte helt omöjligt ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedRiderSWE:

Heroes IIII

Fyra skrivs IV
Hursom, Heroes III är i mitt tycke betydligt bättre än IV.
Finns ju även V (5 alltså) men vet inte hur det är.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

civilization 5

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

plants vs zombies

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Medlem

Jag skriver ett par bra lite äldre spel, som borde fungera för dig i bilen.
Overlord 2.
Portal.
Minecraft.

Permalänk
Medlem

Blip & Blop: Balls of Steel =D

Permalänk
Medlem

Din flicka skulle antagligen gilla Sims kanske? :3

Gör min iallfall, hehe.

Permalänk
Medlem

Några bilspel ?
Något som klarar sig utan mus e ju smidigt

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

hehe, tror inte han ska köra

Hehe misstänker det Eller hoppas det iaf

Permalänk

Haha, näe ska inte köra hela tiden iaf, vi e några stycken som ska köra så blir ju pauser

Men skrev fel menade förstås Heroes III

men kul förslag, hade inte tänkt på dem

Angry Birds lirar jag dock på telefonen

Civ e också najs

Visa signatur

Stationär: Ryzen 9 3900X | MSI B550 Tomahawk | EVGA GTX1080 SSC | Corsair Force MP600
Kamera: Sony A7 III |Zeiss 18mm 2.8 | Sigma 35mm 1.4 | Sony 85mm 1.8 | Tamron 28-75 2.8

Permalänk
Medlem

Duke nukem 3D! Om inte du, kommer nog iaf din flickvän gilla det.

Permalänk

hahaha xD fast hur bra funkar det med touchpad :P? Kan inte ha mus nämligen, eller ja ingen bra yta för det

Visa signatur

Stationär: Ryzen 9 3900X | MSI B550 Tomahawk | EVGA GTX1080 SSC | Corsair Force MP600
Kamera: Sony A7 III |Zeiss 18mm 2.8 | Sigma 35mm 1.4 | Sony 85mm 1.8 | Tamron 28-75 2.8

Permalänk
Hedersmedlem

Slår också ett slag för Plants vs Zombies. Klockrent spel, kan underhålla i många timmar!

Permalänk

Heroes III är ett utmärkt "bilspel". Jag och min systers kille spelade det i flera timmar under en bilfärd och vi hade riktigt skoj

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedRiderSWE:

hahaha xD fast hur bra funkar det med touchpad :P? Kan inte ha mus nämligen, eller ja ingen bra yta för det

Duke lirade man väll utan mus, endast på senare dar man moddade in mus stöd vill jag minnas. Om det nu var det liret du menade.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Skrivet av RedRiderSWE:

Tjenare SweC!

Nu får ni inte misstolka mig här, jag är ute efter ett bra spel att spela i bil, inte bilspel.

Tacksam om ni kan komma på några smarta ideer ^^

JUST CAUSE 2!, roligaste offlinespelet på länge

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av _MmattiasS_:

JUST CAUSE 2!, roligaste offlinespelet på länge

Fungerar inge vidare i bilen dock

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Fungerar inge vidare i bilen dock

sätter man instsällningarna på minimun och sänket upplösningen till 400x600 så fungerar det till och med på min macbook

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av _MmattiasS_:

sätter man instsällningarna på minimun och sänket upplösningen till 400x600 så fungerar det till och med på min macbook

Det har iofs inget med saken att göra

Permalänk
Medlem

Stars! , underbart spel , kan vara lite svårt att få tag i dock
http://en.wikipedia.org/wiki/Stars!

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Det har iofs inget med saken att göra

Har du en 11 tums bärbar som klarar jc2 med högre inställningar så är det lungt för mig
Jo, det är jättekul att spela i bilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Har du en 11 tums bärbar som klarar jc2 med högre inställningar så är det lungt för mig
Jo, det är jättekul att spela i bilen.

Han tänkte nog mer att det lär bli ganska knepigt att styra utan en riktig mus.

Ett alternativ skulle ju kunna vara att köra med en 360/PS3 eller någon annan form av dosa

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk

Monkey island måste ju vara ett måste, koppla in ljudet till bilen och spela på.

Visa signatur

Citera för svar