Spela upp *.mov filer i annat program än Quicktime?

Permalänk
Hedersmedlem

Citat:

Finns det något codec som klarar det?

Alla format utom just detta fungerar genom div. codecs utan att ha speciella uppspelningprogram.

Permalänk
Medlem

Våga vägra Quicktime!!
Sunkigaste programmet ever!
Vet dock inget annat, jag skippar alla .mov filmer tills vidare

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zapher
Våga vägra Quicktime!!
Sunkigaste programmet ever!
Vet dock inget annat, jag skippar alla .mov filmer tills vidare

Jo, är det jag menar, jag hatar quicktime och installerar därav aldrig det, men det skulle vara trevligt att kunna se på *.mov filer, måste finns något codec tycker man.

Permalänk
Medlem

Sluta tönta er

det är inget fel med qt

det är realplayer man ska vägra att installera.

qt är mycket bra att ha och det finns bara där i bakgrunden tills man behöver det.

Det sackar inte ner dator heller.

Men för er som vill kunna se på mov så ta och tanka hem filmen och sedan konverterar ni över den till avi eller mpg.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nulleman
Sluta tönta er

det är inget fel med qt

qt är mycket bra att ha och det finns bara där i bakgrunden tills man behöver det.

Men för er som vill kunna se på mov så ta och tanka hem filmen och sedan konverterar ni över den till avi eller mpg.

Du är skum, Quicktime och Real Player är båda lika jobbiga, jag förstår inte att någon ens installerar deras skit. Måste vara för det är det enda sättet att se på videoklipp i deras eget format.

Permalänk
Medlem

Quicktimes kompremering är faktiskt jävligt skysst... QT till pc är inte lika bra som QT till Macen däremot..

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nulleman
Sluta tönta er

det är inget fel med qt

precis!

quicktime är bra, realplayer är sämst.

qt kan man ju göra om till olika format.

Det är ju asbra komprimering också med qt.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Hedersmedlem

Snälla, håll er till topic. Gör inte denna tråd till ännu en "Quicktime vs. RealPlayer - vilken suger mest" tråd.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Castor Troy
Snälla, håll er till topic. Gör inte denna tråd till ännu en "Quicktime vs. RealPlayer - vilken suger mest" tråd.

Precis, de suger precis lika mycket. Så det så!

Inget av dessa format (rm och mov) kan man vad jag vet spela upp med någon annan spelare än "den egna". Detta för att respektive företag håller stenhårt i sin codec tyvärr..

Därför är det oxå svårt att hitta program som konverterar från rm/mov till t.ex. avi så att man sen skulle kunna koda om dem med en vettig codec. Tipsa gärna ifall nån vet om ett sådant program.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik

Precis, de suger precis lika mycket. Så det så!

Inget av dessa format (rm och mov) kan man vad jag vet spela upp med någon annan spelare än "den egna". Detta för att respektive företag håller stenhårt i sin codec tyvärr..

Därför är det oxå svårt att hitta program som konverterar från rm/mov till t.ex. avi så att man sen skulle kunna koda om dem med en vettig codec. Tipsa gärna ifall nån vet om ett sådant program.

Med media player classic kan man iaf spela upp .rm om man har real player installerat.
http://vobsub.edensrising.com/mpc.php