formatera win7 utan att logga in?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Motala
Registrerad
Feb 2011

formatera win7 utan att logga in?

hej, var borta på skidsemester 1vecka nu och nu när jag kom hem går det inte att logga in och jag är rätt säker på att jag skriver rätt lösenord. Har win7 skivan men ingen vidare koll på datorer & operativsystem :)?
Så kan jag formatera utan att logga in? Har skivan såklart

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2010

jadå det ska gå bra!

| Chassi: Corsair Obsidian 700D | CPU: Intel Core i5 760@ 3.8GHz | MB: Gigabyte GA-P55-USB3 | GPU: Sapphire Radeon HD 6950 Flashat-6970|
RAM: Kingston DDR3 1333MHz (2x2GB) | PSU Corsair Powersupply 750W TX | OS: Windows 7 Ultimate x64 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Motala
Registrerad
Feb 2011

hehe, men hur ;)?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av hermansson123:

hehe, men hur ;)?

Bara stoppa i skivan i läsaren och starta om datorn. Du kommer då få en uppmaning att boota från CD/DVD-läsare, sen startar installationen Glöm inte att ta backup på dina filer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Motala
Registrerad
Feb 2011

jag ser inget om att boota från cd/dvd, utan configure press shift and F10 :o?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2010

jag ser inget om att boota från cd/dvd, utan configure press shift and F10 :o?

nånstans i BIOS eller startup menu ska du kunna välja first boot device. där väljer du cd-läsaren. starta om datorn och var uppmärksam i början, där står det vilken knapp som öppnar startup menu. ser du ingen sån letar du i BIOS

| Chassi: Corsair Obsidian 700D | CPU: Intel Core i5 760@ 3.8GHz | MB: Gigabyte GA-P55-USB3 | GPU: Sapphire Radeon HD 6950 Flashat-6970|
RAM: Kingston DDR3 1333MHz (2x2GB) | PSU Corsair Powersupply 750W TX | OS: Windows 7 Ultimate x64 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Motala
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av sainterikk:

nånstans i BIOS eller startup menu ska du kunna välja first boot device. där väljer du cd-läsaren. starta om datorn och var uppmärksam i början, där står det vilken knapp som öppnar startup menu. ser du ingen sån letar du i BIOS

Nu är jag i bios ( cd - rom ) eller nåt, Vad är det jag ska leta efter finns startup i nån mapp vilken tex xD?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2010

Nu är jag i bios ( cd - rom ) eller nåt, Vad är det jag ska leta efter finns startup i nån mapp vilken tex xD?

om du kommit till cd - rom, klicka på + tills den ligger högst upp i prioriteringen. starta sedan om datorn efter att du sparat