Permalänk
Medlem

Sprayburk + dator = ?

Detta är mitt första galleri och min första riktiga "moddning"

Jag har kollat på olika projekt här på swec ett tag och bestämde mig för att tillföra något.
Det var gammdatorn som fick offra sig.
Specs på datorn har jag ingen koll på förutom att det sitter en P4 i den.

Jag hämtade inspirationen från Black & White galleriet, http://www.sweclockers.com/galleri/3906-black-white

Allt som behövdes var maskeringstejp, sprayburkar och tålamod (vilket försvann i slutet)

Lesson learned: bra maskering innan målning är A och O.

Sprayburk + dator = ?

Visa signatur

Asus N56VZ + 256 GB Samsung SSD

Permalänk
Avstängd

riktigt dåligt gjort enligt mig men en rolig sak!

Permalänk

Kan ju inte säga att det var snyggt iaf... :F

Permalänk

Mycket som gick sönder/försvann/blev dåligt tycker jag.. 2p

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk

Oj herrejävlar, det var nog det fulaste jag sett på länge om jag ska vara helt ärlig... Menar inge illa

Visa signatur

|Fractal Design XL|MSI Z77A-GD65|MSI GTX 660Ti 2GB|Corsair 4GB Dominator DHX+|Intel Core i5 3570K 4.5GHz| Noctua NH-D14|Samsung SSD 830-Serien 128 GB + 250 GB|Samsung DVD±RW SH-S223C|Western Digital Caviar® GreenPower 1TB|3TB WD Caviar Green|Cougar 700CM|

Permalänk

No hard feelings men det var nog värsta lack jobbet jag har sätt...
Jag visste inte att man kunde ha Micro i en kamera.

Permalänk

Utsidan på chassit såg ju bättre ut än originalet men baksidan och insidan ser tyvärr för jävligt ut. Men bra idé om inget annat

Permalänk
Medlem

Utsidan ser bra ut

Dock så känns det som lagrena blev lite tjocka på insidan och baksidan.

Det som jag skulle rekommendera är att nästa gång så måla i flera lager, gör kanske 5 tunna lager, då får man det bästa resultatet. Och som du sa lägg mycket tid på att få en bra och täckande maskering.

Det blir säkert bättre nästa gång

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem

Framsidan blev snygg!

Permalänk
Medlem

Iden är kul, men genomförandet hade kanske kunde varit bättre.

Känns lite som att allt vart lackat och hopsatt på väldigt kort tid, ta tid och maskera allt som inte lackas noggrant och låt färgen torka ordentligt.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Avstängd

Snyggt
Fattar inte hur allt ska fungera med massa färg på sig

Permalänk
Medlem

Riktigt fult! Men frågan är (will it blend?) om den fungerar?

Permalänk

Haha, målade om ett likadant chassi för typ 4 månader sen! xD
Dock så skruvade jag isär ALLA delar inklusive dvd och floppy, blir ett snyggare resultat då

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Fungerar ens ekipaget?

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Det fungerar ;]

Visa signatur

Asus N56VZ + 256 GB Samsung SSD

Permalänk

Hahah riktigt kul lackering det här. Borde det inte färgen börja brinna när kretsarna är i gång?

Permalänk

Startade den efteråt?

Permalänk

Ren datamisshandel. Dock så blev chassit snyggt;)

Permalänk
Medlem

Händige Herrman briljerar med sin nya design. Inte bra med färg på kontaktytorna.