Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2010

Tickande ljud från i7 2600K

..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lerum
Registrerad
Sep 2009

Kylaren menar du?

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Skåne
Registrerad
Sep 2006

Ja, någonting runt omkring måste det vara då en processor inte låter

5960X | X99-E WS | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | 2 x Intel 750 | Full Loop | Enthoo Primo
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008

Om det inte är någon av de uppenbara delarna som fläktar (då även den i nätaggregatet osv) och hårddiskar.
Så kan det vara komponenter ex kondesatorer och spolar på moderkortet, grafikkortet eller i nätaggregatet ganska vanligt, mitt gamla grafikkort lät ex från spolarna när man scrollade (gf 9600gt). Har haft såna problem några gånger och det har inte låtit tickaktigt, men det har heller inte låtit på samma sätt alla gånger så kan ju vara detta problem du har.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010

har du lyssnat på radiatorn, min h70 lät ibland

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av Sajmon37:

Titeln säger det mesta men.
Får ett tick aktit ljud från min NYA i7, nån som vet en fix på detta ? :/

har hafft liknande tick ljud i min fractal R2 låda för min del är det att vaggan hd´n sitter i intte är riktigt intryckt i sitt fäste verkar bli ngn vibration av det, testa med o tryck till dina hd´s så de sitter ordentligt

[Asus GTX970] [Intel i7 4790k] [Corsair Vengence 16GB@1680MHz] [Asus Z97-A] [Hyper 212 EVO] [Fractal Design R5] [Corsair HX850W] [SAMSUNG 840 EVO 250GB] [Raid 2x2TB ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2008

Prova att stoppa fläktarna en efter en med ett finger så märker du om det är någon fläkt som låter. Någon sekund räcker ju.

Fractal Design Define C TG | ASUS Z370-A | Intel i5 8600K | ASUS Strix ROG GeForce GTX 1070 8GB OC | Samsung EVO 850 500GB | WD Caviar Green 2TB x2 | be quiet! Pure Rock | Corsair 2x8GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX | Corsair RM650x | ASUS PCE-AC55BT AC1200 | be quiet! ShadowWings 120mm PWM x1 | Fractal Design Dynamic X2 GP-12 x2

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av markuse1:

Prova att stoppa fläktarna en efter en med ett finger så märker du om det är någon fläkt som låter. Någon sekund räcker ju.

Har testat alla fläktar.
Ljudet kommer inte därifrån låter exakt vid processorn, ska testa det dära som han sa med hårddiskar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Enviken
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av Sajmon37:

Har testat alla fläktar.
Ljudet kommer inte därifrån låter exakt vid processorn, ska testa det dära som han sa med hårddiskar

Min gissning ligger på H70 pumpen, har märkt att min h50 kan ge ifrån sig ljud ibland. Ett lätt tickande.
Den sitter ju direkt på processorn. Eftersom processorn i sig inte har några rörliga delar så kan den inte ge ifrån sig missljud.

//BG

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av Blackgoat:

Min gissning ligger på H70 pumpen, har märkt att min h50 kan ge ifrån sig ljud ibland. Ett lätt tickande.
Den sitter ju direkt på processorn. Eftersom processorn i sig inte har några rörliga delar så kan den inte ge ifrån sig missljud.

//BG

Stoppade örat riktigt nära H70 pumpen antar jag (Det som sitter nära processorn). Därifrån kommer ljudet, men det konstiga är. Första dagarna jag ägde datorn så lät den inget (Sover i samma rum och har på den 24/7). Men igår började det ticka :/

Finns det någon fix eller ska jag skicka tillbaks den ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Enviken
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av Sajmon37:

Stoppade örat riktigt nära H70 pumpen antar jag (Det som sitter nära processorn). Därifrån kommer ljudet, men det konstiga är. Första dagarna jag ägde datorn så lät den inget (Sover i samma rum och har på den 24/7). Men igår började det ticka :/

Finns det någon fix eller ska jag skicka tillbaks den ?

Ingen aning om de finns nåt att göra åt det. Min låter inte så att det är störande iaf.
Prata med återförsäljaren å se om de anser det som en defekt produkt.

//BG

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2010

Sajmon37:
Haft samma problem som dig, gick tillbaks till webhallen med den och fick en ny utan diskussion.

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av BareHipster:

Sajmon37:
Haft samma problem som dig, gick tillbaks till webhallen med den och fick en ny utan diskussion.

Ska maila inet när jag kommer hem! Slänger väll in ett par andra fläktar i leveransen också, tycker att stock låter konstigt

Tack alla