Permalänk

Laptop köp

Hallå alla experter där ute.
Dags för mig att införskaffa en ny bärbar då min gamla fujitsu siemens (ca 3år) la av helt å hållet strax innan jul. Har brukat tjejjens HP mini, men den e smärtsamt liten och det börjar bli lite gnälligt från hennes sida haha..

Mina behov e framförallt surf, lyssna på musik och kanske enstaka spel nångång. Ska dock klara av att ha många internet fönster å flikar igång utan problem, och inte börja låta som landnings banan på landvetter efter ett år eller så. Pris lapp nånstans mellan 7-9k var tanken.

Av det jag läst här tidigare så verkar ASUS få genomgående bra omdömen, och därför har jag kikat lite på deras N73 serie som jag även gillar utseendet på.
Dessa verkar ju dock komma i väldigt många olika utföranden å prisklasser.

Såg dessa på SIBA idag:
http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=5539270
http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=4846758

Är dessa bara "gammal skit" som reas ut eller e det prisvärt?

Någon som kanske har erfarenhet av de olika N73, eller andra rekomendationer.

Tacksam för svar, men nu måste jag släppa tangentbordet för fröken ska in på fb

Permalänk
Vila i frid

Du menar att i5 och i7 är "gammalt skit"? Det är barkbrödsmånader dvs precis efter jul när folk har tunn plånbok och företagen vill sälja.

Permalänk

Nja, tänkte mera att eftersom priserna variera ganska mycket mellan olika n73 modeller, att är det stor skillnad mellan olika procecessorer typ i5 450, 460 eller 540.
Klart att priserna skiljer sig också beroende på minne, hårdisk blueray osv.

Men som sagt undrar lite om dom 2 som jag länkade till e prisvärda (i5 8096:-, i7 8995:-

Permalänk

Hade varit tacksam för lite tips då ett köå ligger väldigt nära.
N73an på siba för 8096 känns som ett bra pris, men hur pass framtidssäker är den.
Är fortfarande ganska mycket pengar för mig.
Eller e det så att man ska vänta på nya burkar med sandy bridge.

Jag e inte så insatt i skillnader på processorer å dylikt, å vänder mig därföt till alla er där ute