Högtalare till PS3 slim 320gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010

Högtalare till PS3 slim 320gb

ska köpa ett ps3 slim ( http://www.dustinhome.se/pd_5010546189.aspx?csref=Prisjamfore... ) och undrar om man kan ansluta ett par "riktiga" högtalare, dvs med en förstarkare.
förstärkarens ingångar är såna där röda och vita runda kontakter (tror det heter RCA. men är inte säker), men jag har även en sladd med RCA i ena änden och 3,5mm i andra änden om det hjälper.
Jag vill kunna använda både dom vanliga bildkablarna som följer med, eftersom den tv:n jag har nu bara klarar av det, men ska snart köpa ny tv så vill jag kunna använda HDMI och fortfarande ha ljud i högtalarna.
är tacksam om någon vet om det går och hur det går.

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus R9 290 OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |
NAS 40TB: 8x3TB RAIDz2 | 4x4TB RAIDz1 | ASRock C2550D4I | 32GB ECC RAM | FreeNAS |
LJUD: M-Audio BX8 D2 | ATH-M50 | Focusrite Scarlett 2i2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lappland
Registrerad
Jan 2011

Jag skulle dragit RCA från TV - > Förstärkare, då har du ju alltid
ljudet på dina högtalare oavsett om du spelar på din ps3 eller inte.

Men ditt sätt funkar med. Ska du använda RGB-kabeln som följer med ps3 från början så blir det enkelt.

Låt den gula kontakten sitta i scarten, ta lös den vita och röda och sätt dem i stereon. Gula kabeln
är det enda som är relaterat till bilden.

Du kan även dra en HDMI kabel till tv'n och fortfarande använda dej av RGB-kontakten för ljudet,
om du inte vill koppla via tv'n sen.

3 Alternativ, Hoppas du fått lite klarhet:)

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3