Kan man koppla spel som man köpt i butik till steam? Steam, pc vs ps3?

Permalänk
Medlem

Kan man koppla spel som man köpt i butik till steam? Steam, pc vs ps3?

Som titeln lyder, fungerar det? Jag hade tänkt att köpa gta iv till pc och det är ju sååå skönt att slippa de gamla skivorna.

Sedan har jag hört att det går o köra multiplayer på pc:n mot folk som har ps3, stämmer detta?

Tacksam för svar!

Permalänk

Du kan göra så att du köper spelet i butik, knappar in CD-nyckeln i steam och så laddar du ner spelet på det sättet.
Funkade för mig med CS, DOD, HL. Men det är ju ganska givet

Kolla med steam om det går, dom av nån borde ju veta. Eller så köper du det direkt på steam bara?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grim_reaper_SwE:

Du kan göra så att du köper spelet i butik, knappar in CD-nyckeln i steam och så laddar du ner spelet på det sättet.
Funkade för mig med CS, DOD, HL. Men det är ju ganska givet

Kolla med steam om det går, dom av nån borde ju veta. Eller så köper du det direkt på steam bara?

Jo man tycker ju att det borde funka men cs och de spelen fungerar ju inte utanför steam vilket gta iv gör, så det känns inte lika säkert på att det skulle fungera Jag har skickat mail till steam, men det tar ju så lång tid innan man får svar.. Och såklart så vill dom sälja det genom steam för då tjänar de mest, här i stan är det halva priset mot vad det är på steam

Permalänk
Medlem

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=7480-WUSF...

Där har du en lista på retail keys man kan aktivera i steam.