Permalänk
Melding Plague

Lian Li PC-Q08

Efter SweClockers recensioner av AMD Fusion är det många som fått upp ögonen för kompakta mediadatorer och jagar efter passande chassin. Kan Lian Li PC-Q08 vara rätt val i klassen?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Härligt

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Bra recension

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk

Riktigt bra recension

Permalänk
Medlem

Har ett sånt här q08, och jag verkligen älskar det!

Ett mycket snyggt och bra chassi!

Det som skall göras nu är "sleeva" sen "crimpa" om och korta ner alla kablar så dem blir anpassade samt ta bort onödiga kablar.
Känns nästan som ett måste i detta chassit.

Men annars helt klart ett bra val!

Visa signatur

http://www.asschier.com/:

Prototype1:

Gigabyte X99-GAMING 5 - Intel i7 5820k @ 4ghz - Be-Quiet Dark Rock Pro 3 - Corsair LPX 32gb 2800mhz - ASUS GTX1080 Strix - Samsung 840 250gb SSD - TOSHIBA 3TB extern + 4tb extern) - Be-Quiet Pure Power L8 630W - Prototype1 (scratch build) - DELL 34" Curved 4k display + 2x 24" Dell ultrasharp

Permalänk
Medlem

Jättekul initiativ, just Fusion har fått mig att leta ganska intensivt efter en passande låda. Dock hade jag gärna sett någon annan produkt än just denna då den (som ni också kommer fram till) inte riktigt verkar veta vad den vill vara.. Tyvärr tycker jag inte de mest intressanta Lian Li-modellerna för HTPC-bygge finns att få tag på i Sverige.. Någon som har erfarenhet av att beställa från t.ex. Caseking i Tyskland?

Själv tycker jag t.ex. Lian Li's Q09B (den lilla modellen med externt nätagg) verkar riktigt intressant. Kanske inte pyttelitet men inte heller för stort, bra möjligheter att få tyst och lätt att bygga i med relativt mycket plats. Förberett för 2,5''-disk och skivläsare om man nu vill ha det. Krävs dock att man har extern lagring i form av NAS eller HDD-kabinett. Det jag framförallt vill veta är hur finishen är och om t.ex. plåten är alldeles för klent tilltagen vilket skulle kunna göra att eventuella fläktvibrationer skulle fortplantas. Sånt är svårt att få svar på från specar och det verkar inte finnas så mycket bra reviews på nätet heller.. :/

Permalänk
Medlem

Helt okej recension, själv diggar jag detta chassit rätt rejält, mycket för att vi på företaget valt detta chassi att ingå i vår HTPC som vi säljer. Kan hålla med om att det kan vara lite trångt att få in nätaggregat med icke modulära kablar men går ändå bra att gömma kablarna bakom hdd buren utan några större problem. Sen att få plats med ett stort grafikkort i en liten låda är aldrig fel. Och temperaturerna håller sig relativt lågt. Behåller man chassits låda som man får den levererad i så kan man lätt bära med chassit på LAN eller liknande då det finns ett smidigt handtag på ovansidan. Kan vara värt att nämna ^^

Permalänk
Medlem

Lian Li <3

Men ja det med nätagget verkar vara en rätt så dålig miss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IDX:

Helt okej recension, själv diggar jag detta chassit rätt rejält, mycket för att vi på företaget valt detta chassi att ingå i vår HTPC som vi säljer. Kan hålla med om att det kan vara lite trångt att få in nätaggregat med icke modulära kablar men går ändå bra att gömma kablarna bakom hdd buren utan några större problem. Sen att få plats med ett stort grafikkort i en liten låda är aldrig fel. Och temperaturerna håller sig relativt lågt. Behåller man chassits låda som man får den levererad i så kan man lätt bära med chassit på LAN eller liknande då det finns ett smidigt handtag på ovansidan. Kan vara värt att nämna ^^

lite offtopic, men färgtemat på hemsidan i din sig är fruktansvärt! (ta inte illa upp om du har gjort den)
sen rör sig bodyn på hemsidan lite åt sidorna när man byter sida. (=

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IDX:

Helt okej recension, själv diggar jag detta chassit rätt rejält, mycket för att vi på företaget valt detta chassi att ingå i vår HTPC som vi säljer.

... fast bilden ni har på hemsidan är väl ett mindre Silverstone SG05 om man ska vara kinkig?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Köper man Lian-Li så är det inte priset man bryr sig om.

Inte nåt jag skulle köpt då Lian-li har bättre m-itx som även tar m-atx och inte är direkt större.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Märkte ett litet fel i slutsatsen när jag nämner Silverstone SG09. Jag menade givetvis SG07 då SG09 inte existerar

Permalänk
Inaktiv

Hade hellre sett genomgång av Q11..... Ska köpa antagligen, hade varit mer kul att se. Speciellt hur man använder USB 3.0 kablarna som går till fronten.

Permalänk

Bra recension! Fick med allt

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygfisk:

Någon som har erfarenhet av att beställa från t.ex. Caseking i Tyskland?

De är grymma Har beställt ett flertal saker därifrån, godis får man också. Och diverse tyska speltidningar.

Permalänk
Medlem

Ni skulle inte kunna tänka er att göra en liknande recension på pc-Q11 är riktigt sugen på den chassit

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Sånna fötter som detta chassiet har vill jag ha till min lianli låda!!! Någon som vet vart man kan få tag på liknande? Sitter ett par på stereon hemma med men kan inte hitta vart man får tag på sådana.

Permalänk

Finns det något chassi som har en vettig lösning för PicoPSU's?

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk

Sitter själv på detta chassit. Tycker det är helt ok att ha en spelrigg i.
Det största problemet för mig är mitt fullsleevade Corsair VX550. Det blir lite trångt
Sen att det inte finns många kompetenta mini-ITX moderkort med AM3 Sockel är ju en annan sak.

Bra recension hursom!

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Skrivet av Sh1ft:

Sånna fötter som detta chassiet har vill jag ha till min lianli låda!!! Någon som vet vart man kan få tag på liknande? Sitter ett par på stereon hemma med men kan inte hitta vart man får tag på sådana.

http://highflow.nl/behuizingen/lian-li/lian-li-case-stand-wit...
Vet inte om det finns i Sverige men ville mest länka för att visa att Lian-li säljer separata fötter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

http://highflow.nl/behuizingen/lian-li/lian-li-case-stand-wit...
Vet inte om det finns i Sverige men ville mest länka för att visa att Lian-li säljer separata fötter

Där fanns dem ja, perfekt verkligen. OM det hade varit i sverige men liknande sådana måte jag bara skaffa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh1ft:

Sånna fötter som detta chassiet har vill jag ha till min lianli låda!!! Någon som vet vart man kan få tag på liknande? Sitter ett par på stereon hemma med men kan inte hitta vart man får tag på sådana.

Här, men tråkigt nog är de 2cm höga
http://djungelapa.se/category.php?id_category=25

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Asheileon:

Köper man Lian-Li så är det inte priset man bryr sig om.

Inte nåt jag skulle köpt då Lian-li har bättre m-itx som även tar m-atx och inte är direkt större.

Jag köpte Lian Li PC-V354B i veckan, och det chassit klara räven M-ATX, och är ungefär 7 cm längre och 1-2 cm högre enligt specs. Men istället för att tvinga sig ner på mitx så klarar jag enkelt av att köra crossfire, eller sätta in ett bättre ljudkort osv. Även ett 850w Corsair nätagg fick plats utan problem. Dock så är det väldigt tajt med sladdar (trots modulärt), men eftersom jag bara har en 3.5" hårddisk i chassit så har jag tryckt in en del sladdar i hårddiskvaggan.

Jag skulle rekommendera att kolla på Lian Li PC-V354 chassit innan ni väljer en setup med PC-Q08.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Tack så mycket!!!
Blir nog at köpa de lite dyrare för 199, de var inte så höga heller
Jag titta på djungelapa efter fötter för ett par veckor sedan men hittade inga.
Dom var riktigt fina blir o beställa

Permalänk
Medlem

Denna nätdel hade nog passat betydligt bättre även om den kanske är i minsta laget om man ska köra med så pass rediga grafikkort http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=612539

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh1ft:

Tack så mycket!!!
Blir nog at köpa de lite dyrare för 199, de var inte så höga heller
Jag titta på djungelapa efter fötter för ett par veckor sedan men hittade inga.
Dom var riktigt fina blir o beställa

Om du vill ha Lian Li's tror jag de finns på Caseking. Tyskt, men tydligen bra ställe enligt en skön snubbe ovan i tråden.

http://www.caseking.de/shop/catalog/Lian-Li-SD-02A-Gehaeuse-S...

Möjligt att man kanske vill beställa något annat också dock, vet inte hur fraktkostnaden blir...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygfisk:

Om du vill ha Lian Li's tror jag de finns på Caseking. Tyskt, men tydligen bra ställe enligt en skön snubbe ovan i tråden.

http://www.caseking.de/shop/catalog/Lian-Li-SD-02A-Gehaeuse-S...

Möjligt att man kanske vill beställa något annat också dock, vet inte hur fraktkostnaden blir...

Vart ca 120 kr frakt + att det kan bli krångel med utlandet så då är ju jungelapa lika billigt + att man vill gynna han lite + troligen bättre kvalle ju (199 för produkten istället för 6,9 euro)

Permalänk
Medlem

Lian Li gör ju nätaggregat också, men inget bra som passar detta chassi?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Trevligt att ni gjorde en recension på ett chassi som jag råkade nämna i fusion-tråden. Det här chassit är perfekt för den som vill modda och förbättra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Lian Li gör ju nätaggregat också, men inget bra som passar detta chassi?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=365483

Mycket tyst nätagg som även är lite mindre än vanliga.

Visa signatur

CCNP