Hjärnsläpp ang. old-school Dragon Age

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2007

Hjärnsläpp ang. old-school Dragon Age

Tja! Nyligen då jag kollade på lite trailers för nya Dragon Age 2 så kom jag att tänka på "gamla" dragon age. Och med "gamla" dragon age så menar jag inte Origins. Det är nämligen så att jag är rätt så säker på att jag spelade ett Dragon Age hos en kompis för nåt dussin år sedan (var väl ~8 år gammal, därav det suddiga minnet) som var turn-based aka. Heroes of Might and Magic.

Jag har kollat runt på the big web ett tag nu men inte hittat några referenser till ett sånt spel, någon här som kommer ihåg om det fanns ett sånt spel eller om jag har helt fel och förväxlar det med något som låter liknande? Stör mig nåt enormt på att jag inte kan komma på vad under-titeln hette...

MSI B75MA-P45, Intel i5 3570, Radeon R9 390
+ Lenovo Y50-70

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Om det ska vara lite liknande HoMM, så finns t.ex. Age of Wonders (det har i alla fall Age i titeln). Det är ett antal år gammalt, första spelet släpptes väl runt 2000. Det släpptes faktiskt förra året digitalt i en trilogi-version som fungerar med moderna Windows.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
The Hundred Acre Wood
Registrerad
Jul 2007

En vild gissning, du tänker inte på Dungeons & Dragons?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2007

hmm, kan mkt väl ha varit age of wonders, med tanke på drak-loggan och namnet...

MSI B75MA-P45, Intel i5 3570, Radeon R9 390
+ Lenovo Y50-70