Ett spel med längre uppdrag?

Permalänk
Medlem

Ett spel med längre uppdrag?

Tjenare!

Har länge varit "faschinerad" utav Half-life's seriens koncept att vara långa, kluriga och spännade spel. Jag undrar om det finns fler spel med samma koncept, som heller inte går att bränna igenom på en till två timmar såsom Call of Duty 4 modern warfare, utan något som hellre tar ett tag. Men nu efter man har varvat Half-Life och 2:an ett X antal gånger så nu undrar jag febrilt om det finns några fler spel som liknar detta?

Det behöver inte ha ett Half-Life stuk, men det får gärna vara ett spel som tar lång tid att varva och mycket action. typ krigsspel, kanske något som call of duty 4 modern warfare fast med mycket mer missions. Jag har en rätt gammal burk, så den klarar inte nyare spel än typ Call Of Duty 4 modern warfare med något lägre inställd grafik.

Vore schysst med lite tips!!

MVH

Chrille

Permalänk
Medlem

Ni kanske till och med kan nämna spel som är av den genren fast nyare och mer krävande spel, så man har något att se fram emot när man så småningom ska köpa en ny dator

MVH

Chrille

Permalänk
Medlem

Kanske Portal kan vara något för dig? Har själv inte spelat det så mycket, men har hört mycket gott om det.

Permalänk
Medlem

Spel som typ GTA tar ju alltid lång tid om man vill.
Det finns ju en massa ''sidouppdrag''mm.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Mass Effect 2?
Fallout 3?

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Portal är ju ett pusselspel men väldigt bra men varför inte testa "Stalker" Påminner en hel del om upplägget i Halflife men inte lika linjärt.

PS. Part i målet då det är mina favvospel...

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

portal spelade jag igenom ganska snabbt iaf. Men underhållande var det!

Falloutspelen tar en hel deltimmar att spela igenom. Själv föredrar jag (och rekommenderar varmt) S.T.AL.K.E.R.-serien då det är roligare pang-pang där.
Är väl inte exakt samma sak som half-life då större vikt lagts på inventory/gear och dialog för både fallout och stalker.

Ett spel som linkar half-life mer är då nya wolfenstein. Mer straight on FPS, men fortfarande en story bakom.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

GTA är alltid att föredra,

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Skrivet av Brollie:

Ni kanske till och med kan nämna spel som är av den genren fast nyare och mer krävande spel, så man har något att se fram emot när man så småningom ska köpa en ny dator

MVH

Chrille

Metro 2033 !!! Riktigt fett En perfekt blandning av S.T.A.L.K.E.R, HL2 och Fallout om jag får säga det själv....

Fin grafik, otroligt krävande spel om man skruvar upp insatällningarna lite! : )

Permalänk
Medlem

Instämmer helt med alexofd00m Metro 2033 är kanon men spar det tills att du har en ny dator...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker dock att GTA Upplägget är så fattigt. det är samma saker som händer rakt igenom hela tiden, blir liksom ingen spänning när man spelar det. Skjut ner han, snatta den bilen osv. Eller så kan det vara så att jag också kört det spelet för mycket för att tycka det är kul Men vilka svar! Tack för tipsen hittills!

Permalänk
Medlem

Några fler tips? det blev Stalker clear sky på listan, efter att ha kollat trailersen

//Chrille

Permalänk
Medlem

Hur går följden i STALKER serien?

//Chrille

Permalänk
Medlem

Börja med "S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl " under 90:- på Steam och i serien nog den bästa Inte mindre än 7 olika slut beroende på vad du har hittat på innan.

PS. Shadow of Chernobyl --> Clear Sky --> Call of Pripyat

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Antar att du också spelade igenom de två episoderna till HL2? Annars rekommenderar jag dig Metro 2033 som är ett otroligt bra spel och som jag rekommenderar till alla. Du behöver förmodligen uppgradera datorn men det är det värt.

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem

Nu blir jag osäker här. Finns det half-life 2 PLUS två episoder? isf har jag något att ta igen

//chrille

Permalänk
Skrivet av mp5sd:

Instämmer helt med alexofd00m Metro 2033 är kanon men spar det tills att du har en ny dator...

Grafiken kanske e lite mer krävande än COD4... Med en äldre dator e det nog inte så mkt nöje med det.

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050
En datorspelsklubb för vuxna! www.oldswedishgunners.se

Permalänk
Skrivet av Brollie:

Nu blir jag osäker här. Finns det half-life 2 PLUS två episoder? isf har jag något att ta igen

//chrille

Half Life
Half Life 2
Half Life 2: Episode One
Half Life 2: Episode Two
Half Life 2: Lost Coast (tror detta är en lite mindre sidoexpansion men inte spelat igenom HL än så e inte säker).

Btw, köper du Orange Box får du alla dessa (inte HL1) plus Portal och Team Fortress 2.

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050
En datorspelsklubb för vuxna! www.oldswedishgunners.se

Permalänk
Medlem

Lost Coast var tidigare gratis och HalfLife 1 kostade 1$ på Steam när jag köpte den...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Letar efter samma, kollat lite på Metro 2033 men kommer min dator klara det? Borde den göra. Har i5 2500k ett 6870 smått överklockat. Borde det funka i 1920x1080 i hyffsad grafik?

Permalänk
Medlem

Den klarar det med bravur...

Visa signatur
Permalänk

Testa Just Cause 2?

Permalänk
Medlem

Det vart The Orange Box till att börja med, sen får det bli stalker serien, just cause 2 såg också riktigt härligt ut tack för tipsen!

//Chrille