Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Överkalix
Registrerad
Aug 2010

bärbar för spel/surf

Funderar på att inhandla en lite bättre fast billig bärbar dator inför gymnasiet då man antingen kommer skaffa lägenhet eller pendla + min nuvarande dator är cpskadad.
Det som datorn kmr användas till blir väl lira Counter Strike, League of legends, surfa, skoljobb och som TV i mindre form.
Min budget kan ligga runt 5-7 tusen beroende på om man får ihop mycket vid sommarjobb(ska troligen jobba i skogen, då får man in mycket).
Har funderat på att köpa något från MSI för har hört att dom har ganska bra billiga bärbara datorer. Tyckte att MSI CX720 såg ut ganska trevlig

Om nån har några förslag på datorer så säg gärna till Har inget emot att köpa privat sålänge garanti å försäkring finns på datorn.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oxelösund
Registrerad
Maj 2004

När hade du tänkt att köpa den?

Jag hittade en hyfsad MSI på blocket som har ett ganska bra grafikkort.

http://www.blocket.se/uppsala/Grym_Spel_laptop_32038786.htm?c...

/AP

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Överkalix
Registrerad
Aug 2010

vet inte, men om ja köper beror helt på vart ja kommer gå skola men den dära ser ut räcka ganska bra hittade annars en Acer laptop för 7-8000 på rea som har 3D skärm o klarar en hel massa spel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungälv
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av knivad:

vet inte, men om ja köper beror helt på vart ja kommer gå skola men den dära ser ut räcka ganska bra hittade annars en Acer laptop för 7-8000 på rea som har 3D skärm o klarar en hel massa spel

Annars lägger du till en 500 hundring och får en sån här spellaptop. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=745006

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Överkalix
Registrerad
Aug 2010

den ser ut trevlig (y) men är väldigt sugen på 3D Får dock se vad ja köper, kanske ska gå 15mil ifrån hem så ser ut luta mot en bärbar fan sen skull dom vara väldigt chill att ha på Dreamhack i år eftersom att min stationära fick en smäll under DH och skalet råka ja trampa på 1 gång så det var ju inte de roligaste, å sen får man bluescreen på den också :/