Permalänk
Medlem

link klick loggscript

Hej.

Försöker mig på att göra ett script för statistik.
Meningen är att det ska loggas vilken länk som folk
går in på mest.

MEN jag får inte det att funka redigt med min uppdate .
Skulle ni kunna kika lite på koden och se om jag missat något.
TACK!

<?php error_reporting(); include('mysql_connect.php'); $ipadress = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $sida = "Startsida"; $query = "SELECT * FROM logg_links"; $result = mysql_query($query); while ($row = mysql_fetch_array($result)){ $ip = $row['ip_adress']; $page = $row['sida']; $antal = $row['antal']; $antalup = $antal++; if ($ipadress == $ip && $antal < 0){ mysql_query("UPDATE logg_links SET sida=$sida, ip_adress=$ip, antal=$antalup WHERE ip_adress=$ipadress"); } else{ mysql_query("INSERT INTO logg_links (ip_adress, sida, antal) VALUES ('". $ipadress ."', '". $sida ."', '1'"); } } ?>

Tack för all hjälp!

Permalänk

Varför ska du selecta ut allt? Om ipn i fråga inte har klickat på länken innan så kommer den inte att komma med i resultatet och din loop kommer inte att gå igenom den.

Du bör ju istället köra en select mot den ipn och den sidan så du får ut ifall det finns något. Finns det, uppdatera den med det idt, annars kör en insert.

Smartare skulle väl vara att logga alla tryck på länk. Så att du alltid kör en insert vid ett klick. Sen när du ska hämta ut kan du köra en distinct på ip och sida för att få ut unika användare och sida

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurreKula:

Varför ska du selecta ut allt? Om ipn i fråga inte har klickat på länken innan så kommer den inte att komma med i resultatet och din loop kommer inte att gå igenom den.

Du bör ju istället köra en select mot den ipn och den sidan så du får ut ifall det finns något. Finns det, uppdatera den med det idt, annars kör en insert.

Smartare skulle väl vara att logga alla tryck på länk. Så att du alltid kör en insert vid ett klick. Sen när du ska hämta ut kan du köra en distinct på ip och sida för att få ut unika användare och sida

Skulle du kunna visa hur du menar lite enkelt?