Permalänk
Medlem

Behöver ny tv-serie!

Tjenare! Nu är det så att jag inte kan hitta någon ny serie jag kan kolla igenom. Jag söker ingen komedi serie utan handling som South Park, The Big Bang Theory, 2 and ½ men osv
Jag söker heller inte något som har en ny handling i varje avsnitt, som komediserierna ovan och t.ex. House och Dexter.

Utan något mer spännande med cliffhangers! Något man kan marathon-titta på utan att tröttna, det går inte med komedi serierna

Jag söker serier som är mer som dom här, detta är dom jag har sett igenom tidigare:
The O.C., Prison Break, One Tree Hill, Sons of Anarchy, Heroes, True Blood, The Vampire Diaries, Spartacus: Blood and Sand, The Walking Dead

Hoppas någon har några bra tips! Tackar

Permalänk
Medlem

Burn Notice alternativt White Collar men Burn Notice finns det mer av och den är faktiskt riktigt jävla bra.

Permalänk
Medlem

Breaking Bad, The Wire, The Sopranos, Californication, Boardwalk Empire och Weeds.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

Breaking Bad är ett måste.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Villor:

Tjenare! Nu är det så att jag inte kan hitta någon ny serie jag kan kolla igenom. Jag söker ingen komedi serie utan handling som South Park, The Big Bang Theory, 2 and ½ men osv
Jag söker heller inte något som har en ny handling i varje avsnitt, som komediserierna ovan och t.ex. House och Dexter.

Utan något mer spännande med cliffhangers! Något man kan marathon-titta på utan att tröttna, det går inte med komedi serierna

Jag söker serier som är mer som dom här, detta är dom jag har sett igenom tidigare:
The O.C., Prison Break, One Tree Hill, Sons of Anarchy, Heroes, True Blood, The Vampire Diaries, Spartacus: Blood and Sand, The Walking Dead

Hoppas någon har några bra tips! Tackar

Spartacus : Gods of the Arena såklart!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

no ordinary family!

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

The Shield och The Wire båda trollbinder totalt, går fan inte sluta kolla när man kommit in i serierna.

Permalänk
Medlem

Oz
Sopranos
The wire
Band of brothers
The pacific

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Hedersmedlem

Finns bara en:

The Wire.

http://www.imdb.com/title/tt0306414/

Bästa som har gjorts.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

Arrested development

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem

Jag gillar Fringe, visst har det stand-alones, men de felsta avsnitten är del av handlingen.

Man kan säga att det är som en modernare variant av Arkiv X med mer paranormalt.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Skrivet av Villor:

Tjenare! Nu är det så att jag inte kan hitta någon ny serie jag kan kolla igenom. Jag söker ingen komedi serie utan handling som South Park, The Big Bang Theory, 2 and ½ men osv
Jag söker heller inte något som har en ny handling i varje avsnitt, som komediserierna ovan och t.ex. House och Dexter.

Utan något mer spännande med cliffhangers! Något man kan marathon-titta på utan att tröttna, det går inte med komedi serierna

Jag söker serier som är mer som dom här, detta är dom jag har sett igenom tidigare:
The O.C., Prison Break, One Tree Hill, Sons of Anarchy, Heroes, True Blood, The Vampire Diaries, Spartacus: Blood and Sand, The Walking Dead

Hoppas någon har några bra tips! Tackar

Eftersom du inte sett Dexter så kan du göra det för du har fel uppfattning av den, den har inte alls ny handling i varje avsnitt. Varje avsnitt följer varandra hela säsongen.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

The Elegant Universe

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Gah,fastnat för Supernatural
Där hänger alla avsnitt ihop

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Väcker denna tråden från de döda i och med att jag har samma smak som ts.

Har det kommit några nya på sistone?

Gillar Walking dead, game of thrones, terra nova.

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk

har du sett chuck? De två första säsongerna är bäst, sen gick det lite utför men slutade rätt starkt i säsong fem

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

kolla på sherlok, dock nya fall varje episod men sjukt bra!

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

kolla på sherlok, dock nya fall varje episod men sjukt bra!

Kan inte annat än instämma!

För övrigt kan jag rekommendera Nikita. Jag tycker även The Mentalist är oförskämt bra, men den har ett nytt fall i varje avsnitt - dock med en "större" handling över hela säsongen.

Permalänk
Medlem

breaking bad e bästa serien nånsin, missa inte

Permalänk
Medlem

Hur klarar ni av att sitta och titta på Breaking bad?

Jag sitter och sträckkollar atm och kommit till S02. och visst den är väldigt bra men jag får f*n magsår på alla idiotiska värdelösa puckon. Har svårt att sitta ner och bara titta när man idoterna springer lösa och förstör allt för sig själva och alla i dess närhet, blir helt galen! Känner hur magsåren växer exponential för varje minut jag tittar på skiten.

Kan dock recommenders till alla som är lite mer "toleranta", har dock svårt att lista ut sensmoralen...

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Säger som flera andra: Breaking bad är ett måste. Och har man inte sett The Wire så MÅSTE man kolla in den också!
Jag har precis plöjt första säsongen av Homeland och jag gillade den skarpt.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Vet inte om det här kan vara något för herrn. Men jag har själv fått upp ögonen för "United States of Tara" ( Amerikansk dramaserie ) som går rätt visserligen rätt så sent på vardagarna på Kanal 5. Men klart intressant serie.

Citat:

United States of Tara är en amerikansk drama/komedi-tv-serie från 2009 och 2010. I serien får vi följa Tara, tvåbarnsmamma med diagnosen dissociativ identitetsstörning (multipel personlighetsstörning). Hennes återkommande skiftande mellan olika personligheter kommer i allra högsta grad att påverka familjen.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10