Minnet finns ej längre i sortimentet

Permalänk

Minnet finns ej längre i sortimentet

Jag köpte en ny dator på Komplett för drygt ett år sedan, en Gamer Premium i35 och med dåvarande konfiguration medföljde följande minne:

Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 4GB Kit w/2X HyperX 2GB DDR3, CL7-7-7-20, 240pin

Detta minne har nu utgått, iaf på Komplett och är ganska dyrt på de få butiker som fortfarande har det och eftersom jag vill uppgradera från 4 till 8Gb så undrar jag om följande minne, som verkar vara nästan snarlikt med det ovanstående, funkar med det jag har, eller jag måste köpa helt nya minnesmoduler?

Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 4GB Kit w/2X HyperX 2GB DDR3, CL7-7-7-20, 240pin, XMP

Mitt moderkort är ett:
MSI P55-CD53, P55, Socket-1156, DDR3 DDRIII, ATX, 1xPCI-Ex(2.0)x16, GbLan(Winki), OC Genie, DrMOS

Permalänk
Medlem

Borde funka alldelelds perfekt, enda skillnaden jag kan se är att ett par har XMP och det andra inte. XMP gör så att du kan klocka dina minnen väldigt lätt från bios men man klarar sig mer än bra utan det.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Skrivet av wasidop:

Borde funka alldelelds perfekt, enda skillnaden jag kan se är att ett par har XMP och det andra inte. XMP gör så att du kan klocka dina minnen väldigt lätt från bios men man klarar sig mer än bra utan det.

Tack för svaret, då blir det en beställning!