Ace of Sweden Ecco 250 – Micro ATX-chassi med ljuddämpning från 3M

Permalänk
Melding Plague

Ace of Sweden Ecco 250 – Micro ATX-chassi med ljuddämpning från 3M

Svenska Ace of Sweden släpper en ny kompakt datorlåda, denna gång med extra påkostat ljuddämpningsmaterial.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Den såg inte helt fel ut faktiskt. Speciellt med tanke på priset.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Nej, det såg väldigt trevligt ut.

Permalänk

En utmanare till R3? eller är det någon av dom nya lådorna, från Fractal som dom vill konkurrera i mot.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

vet inte riktigt vad jag tycker om placeringen utav hd?! det skulle man väll kunnat göra snyggare?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

med företagets historia i baktanke så hoppas jag detta inte blir någon hit

Permalänk
Medlem

Ser helt ok ut men varför har de skurit ut två "T":n i ljudisoleringen? Eller är det färgat?

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk
Medlem

Hade kunnat bli ett billigt serverchassi eller till någon mindre och billig surfdator. Då bryr man sig inte så mycket om byggkvlite som man skulle göra med sin gaming-burk.

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem

Trevligt chassi till det priset!

Permalänk
Medlem

Tvivlar, men det ser bra ut! Insidan var riktigt bra, men utsidan är ju skittråkig... Fast, till en shysst familjedator är det ju faktiskt riktigt bra...

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av LillOgi:

Ser helt ok ut men varför har de skurit ut två "T":n i ljudisoleringen? Eller är det färgat?

Det är nog för att skenorna till hårddiskfästena ska få plats.

Tycker detta chassi verkar riktigt trevligt! Det kan ju inte vara mer rang än coolermaster elite-chassina och att det är målat på insidan är ju ett plus. Tror inte att ljudisoleringen är helt superduper, dock.. kanske hjälper lite.

Permalänk
Medlem

Hehe, Ace verkar gilla fractal design modellerna iaf.

Permalänk
Medlem

Såg bra ut, välldigt lik mitt Coolermaster 340 på insidan.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LillOgi:

Ser helt ok ut men varför har de skurit ut två "T":n i ljudisoleringen? Eller är det färgat?

Det är för låsningen av "HDD brackets", utfällbart handtag. Fick göra liknande när jag la på dämpmatta i en Ecco 220.
För övrigt fungerar hårddiskupphängninge riktigt hyfsat, speciellt om man köra 2.5-diskar. Dock kommer den bakre upphängningen att vara i vägen om man kör en riktigt stor CPU-kylare.

Permalänk
Skrivet av czin:

med företagets historia i baktanke så hoppas jag detta inte blir någon hit

Kan ju säga att det är jäkligt bra chassin för priset, jag har ett 220. Dessutom kan det tilläggas att det är inte ACE som tillverkar chassina, utan de köper in av något kina-företag och sätter sitt namn på dem

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk
Medlem

Verkligen imponerande litet chassi, smart av dom att inte integrera ett nätaggregat med deras rykte på den fronten.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk

Hmm... 240 rad i fronten... Res+Rad i 5.25...
Varför dom ens sätter fläktgaller i fronten fattar jag inte, är skyddat tillräckligt bra som det är, bara drygt med ännu sämre luftflöde och ljudnivå, helt i onödan, aja, dremel ftw.

Permalänk
Medlem

Så länge dom inte skickar med nått nätagg så

Kan bli en eller två sådana här när priset fallit en smula.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Skrivet av Tempel:

Så länge dom inte skickar med nått nätagg så

Kan bli en eller två sådana här när priset fallit en smula.

Tänkte exakt samma

Bra att de inte skickar med nätagg ^^

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Ser fin ut.
Köpte ett ACE MICROTOWER CLUBS 2 M-ATX BLACK inkl 400W nätagg till mina föräldrar, det är helt OK och fungerar fortfarande.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Ser trevligt ut!

Permalänk
Medlem

Såg riktigt bra ut om jag får säga det själv... Synd att man precis köpte kontorsdator i ett CM Elite

Permalänk
Medlem
Skrivet av czin:

med företagets historia i baktanke så hoppas jag detta inte blir någon hit

Hoppas egentligen också att ace går i graven på grund av deras fula affärer. Men chassis ser helt ok ut.

Permalänk

Härligt chassi, skulle inte köpa ett för att använda själv men som ett modprotjekt ser man ju många möjligheter. Helt klart en riktigt bra låda vid första anblick, bara vänta på tester då

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Hoppas egentligen också att ace går i graven på grund av deras fula affärer. Men chassis ser helt ok ut.

"Guns don't kill people, people kill people"
Samma sak med att om man inte håller koll så köper man skit. ACE gör andra bra saker än agg så att bedöma ett helt företag på en produktserie och händelse är bara strunt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

...inkl 400W nätagg...

Hoppas för dig det inte var ett av ACEs ökända nätagg, av de tre jag råkat ut för skickades ett tillbaka eftersom komponenterna tjöt, ett annat av dem började ryka och det tredje lånade en vän för en gammal rigg han bara behövde kicka igång lite kort. När han lite senare skulle testa riggen igen vägrade nätagget starta.
Så jag var inte förvånad när swec gjorde sitt test och de flesta aggen dog...

Permalänk

Vad ska man säga?

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem

Måste förvisso säga att jag kan tänka mig detta chassit till vissa användningar. Men jag har svårt att tänka mig något mer "avancerat" som elektronic från dem, den tilltron har fått sig en törn. Så om de försöker pracka på mig detta med et nätagg från dem med...;)

Permalänk

Fick nästan en "WOW" känsla när jag såg ljuddämpningen och de svarta inre! Hoppas plåten är tjockare än vad den brukar vara i deras chassin. Men det kanske är lite för mycket att hoppas på om man tar hänsyn till priset. Perfekt mindre serverlåda ju!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xake:

Hoppas för dig det inte var ett av ACEs ökända nätagg, av de tre jag råkat ut för skickades ett tillbaka eftersom komponenterna tjöt, ett annat av dem började ryka och det tredje lånade en vän för en gammal rigg han bara behövde kicka igång lite kort. När han lite senare skulle testa riggen igen vägrade nätagget starta.
Så jag var inte förvånad när swec gjorde sitt test och de flesta aggen dog...

Jo, jag läste testet efter jag hade köpt Ace aggegat till både mina föräldrar och tjejen men de fungerar och tjuter inte.
Själv har jag Corsair och det tjuter vid hög belastning från grafikkortet, men Corsair aggregatet är säkert betydligt mer energieffektivt.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8