Permalänk
Medlem

Problem med ny Dator!

Hej!

Har byggt en ny dator för nån vecka sen och allt funka kanon tills för två dagar sen. Det är så att när jag spelar Black Ops så slutar exe filen att funka och spelet lägger av.

Datorn består av I7 950 stock, Asus Rampage III Extream, 12Gb ram samt en SSD på 90Gb som C hårddisk och har även 2 stycken vanliga sata diskar som slave. På SSD:n så är Windows installerat samt offfice. Så det innebär att alla spel respekive Steam är installerat på G: hårddisken. Kan detta vara problemet eller är det nåt annat. Har kollat värmen och det utesluter jag för i load ligger prollen på 60-65 grader. Har inte provat några andra spel än.

När jag kör 3Dmark Vantage och tittar på information om min dator så läser Vantage inte vilka minnen jag har eller storlek utan det står 0Gb installerat vilket jag oxå tycker är konstigt.

Men Windows regestrerar minnerna korekt! SKUMT!
Minnerna jag har är Corsair Vengeance 3 gånger 4Gb 1600MHz!

SSD.n är inkopplad på Sata 3Gb/S

HJÄLP!!!!

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk
Medlem

Bump, FÖRLÅT!

Finns det ingen som kan komma med förslag om vad som kan vara fel???

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk
Medlem

är det endast i black ops du får error?

Permalänk
Medlem

Verkar vara all spel som ligger på G: hårddisken!

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]