Permalänk
Medlem
Skrivet av RGD:

Såg nu att det saknas 1mm,

Höjd över moderkort: 166 mm

Källa: http://www.inet.se/artikel/6308746/be-quiet-darkrock-pro-c1

Blir med andra ord på håret att få in den i ett ft02.

Visa signatur

SilverStone fortress FT02B-W | i7 2600K @ stock | Corsair H70 | 8GB 1,6 GHz VENGEANCE 8-8-8-24 | Corsair Force 120GB | Gainward GTX 570 |
Gigabyte GA-P67A-UD4 | Corsair AX 750W | Samsung 2233RZ + Samsung T220 | Steelseries XAI | Steelseries 6G | Sennheiser PC 360 | Nvidia 3D Vision

Permalänk
Medlem
Skrivet av RGD:

Såg nu att det saknas 1mm,

Höjd över moderkort: 166 mm

Källa: http://www.inet.se/artikel/6308746/be-quiet-darkrock-pro-c1

Blir med andra ord på håret att få in den i ett ft02.

Våld

Permalänk

Fy fan, var sjukt sugen på DarkRock Pro, men finns ju ingen logik bakom att köpa den.. såvida man inte överklockar

http://www.overclock3d.net/reviews/cases_cooling/be_quiet_dar...

Fan kan inte någon köra en "amd" på Noctua och kopiera designen, färga skiten svart o döpa företaget "We Make Black F'ckin Cpu Coolers" eller "WMBFCC"

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem

Mycket snygg kylare, skulle passa perfekt i mitt chassi där allt är svart/rött utom den rätt fula (eller den passar i alla fall inte in) Noctuakylaren.

Men testet på Overcklock3d.net ger Noctua D14 markant bättre resultat. Men med tanke på att jag testade min D14 och fick cirka 55 grader med belastning på en oklockad 950 så funderar man på hur bra testet på sajten var, då du anger temp till 51 grader oklockad 980 med denna. Som du skrev i kommentarerna, man får vänta in fler tester helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Undrar hur Dark rock pro står sig mot H70...

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem

Väldigt fin kyl, jag skulle dock uppskatta att se en bild på den inuti chassi

Visa signatur

Cause I'm a Dreamhacker yes I am
[ Gigabyte GTX460 @ 980 Mhz , 2500K @ 4,7 Ghz ]

Permalänk
Skrivet av Jezpur:

Undrar hur Dark rock pro står sig mot H70...

Dark rock pro är betydligt tystare, men sämre.

Runt 15% varmare vid högre värme utveckling, typ överklock+load.

För en normal i7 intel borde det bli 7-10 grader varmare vid högre klockningar och load.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Dark rock pro är betydligt tystare, men sämre.

Runt 15% varmare vid högre värme utveckling, typ överklock+load.

För en normal i7 intel borde det bli 7-10 grader varmare vid högre klockningar och load.

Finns det något test ute som jag har missat nu? Länka!

Permalänk
Skrivet av hirsch:

Finns det något test ute som jag har missat nu? Länka!

Inte ett som tar upp H70, men du kan ju ta thermal right silver arrow eller dh-14 som referens.

H70 är vid i7 overclock/load 3-5 grader varmare än Silver Arrow.

Sillver Arrow är 12-13 grader kallare än Dark Rock Pro.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Fy fan, var sjukt sugen på DarkRock Pro, men finns ju ingen logik bakom att köpa den.. såvida man inte överklockar
http://www.overclock3d.net/reviews/cases_cooling/be_quiet_dar...

Hittade ett annat test som är mer trovärdigt när det gäller siffrorna. Dock på tyska, men använde google translate och kolla graferna. Men den är något sämre än Noctua och Termalright ändå, men det rör sig inte om 10+ grader.
http://www.computerbase.de/forum/showthread.php?t=848159

Men testet på Overclock3d.net och även den tyska ovan säger att den är svårmonterad och inte alls lika smidig som t.ex. Noctua där. Det kan ju betyda att man får problem med temperaturer om kylpasta/montering inte blir 100%, vilket kanske testet på Overclock3d.net råkade ut för.

Permalänk
Skrivet av Buio:

Hittade ett annat test som är mer trovärdigt när det gäller siffrorna. Dock på tyska, men använde google translate och kolla graferna. Men den är något sämre än Noctua och Termalright ändå, men det rör sig inte om 10+ grader.
http://www.computerbase.de/forum/showthread.php?t=848159

Men testet på Overclock3d.net och även den tyska ovan säger att den är svårmonterad och inte alls lika smidig som t.ex. Noctua där. Det kan ju betyda att man får problem med temperaturer om kylpasta/montering inte blir 100%, vilket kanske testet på Overclock3d.net råkade ut för.

Känns som den borde vara närmare absolut, men kolla på de där graferna.

Skillnaden mellan silver arrow och nh-d14 är som max en grad, på de där graferna handlar det om 4-5 grader.

Tydligen så testade han först Silver vs D14 och sedan vid ett senare tillfälle testade han Dark Rock kan tänka mig att rumstemperaturen kan ha skiftat mellan de olika testerna? Det är inget han nämner.. vilket skapar orosmoln.

Istället för att använda sig utav moderkortets egna termometer har han valt att använda sin egen, vars felmarginal är ju helt beroende på utav utförandet.

Näe, känns som att hans metodik är bristfällig (för att använda snälla ord).

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk

Det känns dock mer logiskt om den skulle prestera i närheten av silver arrow/nh-d14.

Uppenbarligen är den tystare än de två övre, så om den presterar inom 2-4 grader är det ett givet köp.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Det känns dock mer logiskt om den skulle prestera i närheten av silver arrow/nh-d14.

Uppenbarligen är den tystare än de två övre, så om den presterar inom 2-4 grader är det ett givet köp.

Håller med om att det låter mycket rimligare. Men som tidigare nämnts är monteringen ganska så medioker, när jag monterade kylaren för andra gången kunde jag inte förstå hur jag hade lyckats göra det helt själv första gången (och ändå få till det ganska så bra).

Överlag får man väl säga att det är SJUKT så bra som Silver arrow presterar, vilket monster!

Permalänk
Skrivet av hirsch:

Överlag får man väl säga att det är SJUKT så bra som Silver arrow presterar, vilket monster!

Både den och Nh-14 har ju 2 saker gemensamt:

1. Sjukt effektiv kylning.
2. Sjukt ful design.

Vart är färgkombinationerna, Helvit, Vit+röd, Helsvart, Svart + röd, Svart + Vit.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!