Permalänk
Medlem

CeBIT 2011

God afton!

Ni, som jag, är säkert nyfikna på vad CeBIT-mässan har att erbjuda oss.

Jag ska själv bege mig med en kamrat till mässan i fråga, och undrar om någon med mässvana kanske kan dela med sig av några pointers angående vad man ska kolla på, söka sig till, undvika, etc. Det är ändå en stor mässa, lätt att bli vilsen...

Diskussion allmänt kring mässan uppmuntras!

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk

Ska ni vara där alla dagar? Skriv ut listan på utställare och markera de som är intressanta. Det är mitt råd.

Visa signatur

Bärbar:  Macbook Pro TB 13 - i5 2.9 GHz - 8 GB RAM - 256 GB SSD
NAS: Synology DS1819+ - 60 TB | NAS: Synology DS1815+ - 9 TB
ESXi-1: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD - 1 TB SSHD
ESXi-2: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD
RDP: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 8 GB RAM - 120 GB mSSD - 250 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smekt-Burkmat^:

Ska ni vara där alla dagar? Skriv ut listan på utställare och markera de som är intressanta. Det är mitt råd.

Håller med! Var själv där nere för ett par år sen. Vet man inte riktigt vad man ska kolla på så virrar man lätt bort sig, eftersom det är så sjukt stort och då kanske man missar något.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk

Bulldozer ska ju visas upp vilket kommer bli mycket mycket intressant

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njure:

God afton!

Ni, som jag, är säkert nyfikna på vad CeBIT-mässan har att erbjuda oss.

Jag ska själv bege mig med en kamrat till mässan i fråga, och undrar om någon med mässvana kanske kan dela med sig av några pointers angående vad man ska kolla på, söka sig till, undvika, etc. Det är ändå en stor mässa, lätt att bli vilsen...

Diskussion allmänt kring mässan uppmuntras!

Söka jobb? Hade några polare som var nere förra året. Ha snygga kläder på er om ni vill bli tagna på allvar.

Permalänk
Hedersmedlem

Cebit är otroligt värdelöst nu för tiden början av 20-talet var den 10gr större idag är det bara tyskarnas egna mässa i stort sett. Åk till CES nästa år ist betydligt bättre och fler utsällare.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Söka jobb? Hade några polare som var nere förra året. Ha snygga kläder på er om ni vill bli tagna på allvar.

Jag märkte det, om man inte har kostym verkade man inte tas seriöst.

Skrivet av dahl:

Cebit är otroligt värdelöst nu för tiden början av 20-talet var den 10gr större idag är det bara tyskarnas egna mässa i stort sett. Åk till CES nästa år ist betydligt bättre och fler utsällare.

Så värdelöst var det nog inte. Såg en hel del intressant, och i samband med IEM fick jag även träffa en del skönt gamingfolk (day[9], MorroW, IdrA, etc.). Men utöver Intel Extreme Masters var det kanske inte väldigt givande, så jag håller med dig till en viss grad. Fick mig en trevlig semester iaf Nu har jag fått nog av tyskar för ett år framåt!

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.