Permalänk

"Coil" på H50?

Hej.

Såg den här bilden:

jag hittar ingen information om han har moddat sin H50 men jag har min stock och undrar om det är möjligt att få dit en så kallad "Coil" runt slangen? Borde gå att vrida in typ för jag vill inte ta isär min H50.
Eller tror ni att H50's slangar är så smala att spiralen bara kommer glida runt? Den ska ju sitta stabilt.

Jag tyckte i alla fall att det såg lite fränt ut.

Btw, vart köper man dessa i Sverige och vad heter de egentligen?

Permalänk
Medlem

Vet i ärlighetens namn inte om de finns i Sverige, jag beställde från UK. Mät grovleken på slangen, borde väl finnas något i närheten av den storleken som passar.

Och ja, det ska väl fungera att "vrida" eller snurra på coilsen. Tänk på att storleken KAN diffa litegranna; när du är klar kan du börja från ena sidan och liksom vrida på coilsen (du håller ena änden låst mot slangen samtidigt som du med andra handen vrider coilsen utefter slangen), på så sätt "tightar" du till det och får den att sitta hårdare mot slangen.

Permalänk
Medlem

Vad är det för chassi som är på bilden ? tycker det ser väldigt fräscht ut.

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heineken89:

Vad är det för chassi som är på bilden ? tycker det ser väldigt fräscht ut.

tycker det ser ut som ett Silverstone Raven RV02

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesusbarnet:

tycker det ser ut som ett Silverstone Raven RV02
http://www.inet.se/files/img/max/6900475_1.png

Det är ett FT02 pga att RV02 inte har en sådan hdd bur och så ser man att det går en kant under chassit som FT02 har men inte RV02

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk
Medlem
Skrivet av reaperishere:

Det är ett FT02 pga att RV02 inte har en sådan hdd bur och så ser man att det går en kant under chassit som FT02 har men inte RV02

ooookej? jag tycker att hårddiskburarna ser likadana ut, sen ser jag inte den kanten du påpekar...

Permalänk
Medlem

World of offtopic?

Permalänk
Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Det är bara att klippa och vira runt. Gjorde de på mitt H50 då jag inte vågade häller montera bort slangarna, mycket job vart det med satans snygg^^

Strömkablarna till GPU:n fick sig en omgång med:)

Permalänk

Tack för alla repsonds som höll sig till topic

Jag är ute efter just röda coils. Dock så är jag rädd för att det röda kan göra att det sticker ut för mycket men som ni ser i mitt galleri så har jag en svart/röd-build på G.

Permalänk
Medlem

Jo, det är Silverstone Raven 02. Men inte den vanliga varianten utan RV 02 E. Skillnaden är air penetrator fläktar och annan HDD bur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyCasanova:

Det är bara att klippa och vira runt. Gjorde de på mitt H50 då jag inte vågade häller montera bort slangarna, mycket job vart det med satans snygg^^

Strömkablarna till GPU:n fick sig en omgång med:)

http://i54.tinypic.com/bfo28.jpg

Vilken storlek köpte du då?:)
11,2, 14,2 eller 16mm?

Visa signatur

|NZXT H440 Black |GTX 970 STRIX|GIGABYTE Z97X-SLI|Corsair XMS3 1600 mhz 8x2 GB|Intel Core i5 4690K(4,0GHz)|Corsair RM750x| ADATA SSD PREMIER 256GB + Samsung 850 EVO 500GB |Corsair H110i|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deaflong:

Vilken storlek köpte du då?:)
11,2, 14,2 eller 16mm?

Mätte min h50 slang och fick den till 12mm så tror 14 skulle vara bäst!

Kan mätt fel eller liknande men tror det ska stämma!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Permalänk

Där fanns det några ja Ty!