1366 moderkort med mycket utrymme mellan PCI-E x16 portarna?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2010

1366 moderkort med mycket utrymme mellan PCI-E x16 portarna?

Kör för tillfället ett Asus Sabertooth x58, men jag tycker att det blir lite dåligt med utrymme mellan korten när jag kör 6870 i CF, översta kortet blir ganska så varmt. Hade tänkt beställa två GTX 580 framöver och då vill jag gärna ha ännu mera utrymme, kanske köper någon variant med icke-referenskylare om det inte blir vattenkylt.

Tänkte bygga i ett Corsair 800D och har som jag skrev visioner om vattenkylning men är osäker på om jag klarar av det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010

Jag hade sli i en asus P6t deluxe v2 som har bra utrymme mellan pci portarna fick bra temps , men om du ska köra vatten kylning så behövs väl inte mer än de du har.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av ozzyone:

Jag hade sli i en asus P6t deluxe v2 som har bra utrymme mellan pci portarna fick bra temps , men om du ska köra vatten kylning så behövs väl inte mer än de du har.

Ska jag köra vatten så går det kanske bra, frågan är väl om jag lyckas få ihop något vattensystem. Hade nog helst kört luftkylare på GPU:erna och h70 eller den nuvarande NH-D14 på CPU:n.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Enköping
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av vivalaboeg:

Ska jag köra vatten så går det kanske bra, frågan är väl om jag lyckas få ihop något vattensystem. Hade nog helst kört luftkylare på GPU:erna och h70 eller den nuvarande NH-D14 på CPU:n.

[imo]Jag tycker du ska ta kontakt med Artur på Coolingstuff, han har många bra tips och tricks att lära ut. Med den nya kunskapen som utgångspunkt kan du bestämma om du vill ha vattenkylning eller luftkylning.[/imo]

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av adde_mufc:

[imo]Jag tycker du ska ta kontakt med Artur på Coolingstuff, han har många bra tips och tricks att lära ut. Med den nya kunskapen som utgångspunkt kan du bestämma om du vill ha vattenkylning eller luftkylning.[/imo]

Tänker mig att det kunde vara kul att försöka pilla ihop ett system då jag gillar att bygga datorer - trots att jag bara byggt två och är nybörjare. Är väl lite orolig för att beställa fel prylar och så mest, och sen vill jag vara rätt så säker på vad jag har gjort när jag väl tömmer vatten i datorn. Ska överväga det..