Permalänk
Medlem

Hur många år framöver!?

Tjenna!

tänkte dra tummen ur röven och dra till med ett datorköp nu. Sista fråga inan jag bestämmer mig på riktigt.

Hur många år framöver kommer följande dator klara(30+fps) framtidens spel med med-high inställningar?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=745016

min hypotes = 3-4 år

Är jag fullständigt ute och cyklar eller kan detta stämma?

Ha det härligt!!

Permalänk

Du får ut mer om du bygger din egna stationära dator.

Permalänk
Entusiast

Vill inte förstöra stämningen, Men tror knappt den klarar dom nya spelen i dagsläget på ''High'' med 30+ Fps.
Dvs Crysis 2 / BC2 / BC3(Kommer snart) osv..

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Vill inte förstöra stämningen, Men tror knappt den klarar dom nya spelen i dagsläget på ''High'' med 30+ Fps.
Dvs Crysis 2 / BC2 / BC3(Kommer snart) osv..

BC3?

Visa signatur

| Playstation 5 | LG C1 65" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk
Medlem

Det är det ingen som vet. För det första vet ingen vilken teknik som ligger runt hörnet. Nya standarder kan komma som nuvarande hårdvara inte stödjer, t.ex övergång från DX9 till DX10 tvingade fram en uppgradering av grafikkortet. Sen kan vi aldrig veta hur olika speltillverkare definierar High-inställningarna. Om jag tillåts spekulera så tror jag inte det händer så mycket. Marknaden fokuserar i många fall på konsolmarknaden och lägger ribban ungefär där.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Vill inte förstöra stämningen, Men tror knappt den klarar dom nya spelen i dagsläget på ''High'' med 30+ Fps.
Dvs Crysis 2 / BC2 / BC3(Kommer snart) osv..

Att kalla hösten 2011 för snart var att ta i

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Medlem

Han menar nog Battlefield 3?

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk

det finns i princip inga bärbara datorer som duger till någon form av spel över huvudtaget enligt mig.

Visa signatur

"It is not enough that i should succed, others should fail."
- Unkown

Permalänk
Medlem

Fel imo, finns bärbara med SLI

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk
Medlem

Tror nog den burken klarar de flesta spel på bra grafik, men nackdelen med Laptops är ju att det är svårt att byta ut komponenter ifall den börjar sega, visst minne och hdd men sen da.

Sen är det ju det med märken med samt pris ofc, Asus spel lappisar är bra och okej pris, men vill man ha värstingen skall man köpa Alienware ist. Där finns den riktiga kraften när det kommer till bärbart, dock är ju priset för deras värsting modeller aningen högt. Kanske smartare att satsa på en mindre ITX burk eller dylikt om du skall spela fast ändå va relativt mobil.

Permalänk
Medlem

Alltså jag har haft en 13k bärbar i nästan 5 år. Och den har vart på MASSA lan. Jag har inte köpt en ny för jag inte haft råd, men nöjer man sig med min/med på de senaste spelen så är det go, men om pengarna finns så någon SLI/Crossfire alienware

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk
Entusiast
Skrivet av kikoelz:

BF3 * Ursäkta..

Skrivet av Sjodden:

Att kalla hösten 2011 för snart var att ta i

Vad snackar du om? Crysis 2 demot tex kommer den första mars, troligen inte att kunna köra på high med 30+ FPS.
BC2 är redan släppt för ett långt tag sedan.

EDIT: Och med ''Kommer snart'' Så menar jag inte ''Imorgon'' Utan ett tag, Eftersom han trodde den skulle klara några år så.. Ja ursäkta om det blev ett missförstånd.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Skrivet av IDX:

Tror nog den burken klarar de flesta spel på bra grafik, men nackdelen med Laptops är ju att det är svårt att byta ut komponenter ifall den börjar sega, visst minne och hdd men sen da.

Sen är det ju det med märken med samt pris ofc, Asus spel lappisar är bra och okej pris, men vill man ha värstingen skall man köpa Alienware ist. Där finns den riktiga kraften när det kommer till bärbart, dock är ju priset för deras värsting modeller aningen högt. Kanske smartare att satsa på en mindre ITX burk eller dylikt om du skall spela fast ändå va relativt mobil.

aningen högt ?
Priserna på alienwares är brutala !

Visa signatur

"It is not enough that i should succed, others should fail."
- Unkown

Permalänk
Medlem

ska du spela krävande spel och ha en framtids säker dator, köp en stationär.

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem

Finns degen så är det klar värt att satsa på en bärbar alienware

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikkepikke:

aningen högt ?
Priserna på alienwares är brutala !

Hehe beror helt på hur tjock plånbok man har

Permalänk
Medlem

Vill du att datorn ska "hålla" ett tag så kör på stationärt.
Annars så är det inget fel med den du länkade till.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

En DevilTech HellMachine DTX eller Clevo X8100 med best performance komponenter, skulle klara uppgiften, men då kostar det en hel del :p.

HellMachine DTX=4.282,00 €

Konfiguration:

Bildschirm: 17,3" 1920 x 1080 Full-HD LED Backlight-Widescreen Glare Technologie
Garantie: DevilCare: 2 Jahre DevilCare und 2 Jahre Garantie
Prozessor: Intel® Core i7-980 Extreme - 3,33 GHz - 3,60 GHz, 12 MB L3-Cache, 6 Cores
Speicher: 12 GB - 3 x 4096 Hochleistung - DDR3 SDRAM mit 1333 MHz
Grafikkarte: Zwei GeForce GTX 480M Grafikkarten im SLI mit ins gesammt 4 GB
Festplatte: Seagate Momentus XT, 500GB, 4GB Hybrid, 7200U/Min.
Festplatte 2: Seagate Momentus XT, 500GB, 4GB Hybrid, 7200U/Min.
Festplatte 3: 160 GB Intel SATA Solid State Drive EXTREME PERFORMANCE
CD DVD Blu-Ray: Blu-Ray-Brenner: 4x Blu-Ray Brennen 8x Dual Layer DVD+/-RW / 24x CD-R
Kommunikation: Integriertes 10/1000Mb Gigabit Ethernet und 56K V.92 Modem
Soundkarte: Intel® High-Definition Audio (24-bit, 192KHz) mit Surround Sound
Wireless Netzwerkkarte: Intel Centrino Ultimate-N 6300
Bluetooth: Integriertes Bluetooth-Modul
Fingerprint: Integriertes Fingerabdruck-Lesegerät - Sperren Sie Eindringlinge und Schnüffler aus!
WebCam: Integrierte 2.0 Megapixel Kamera
Keyboard: Notebook-Tastatur - Schwedisch

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Skrivet av IDX:

Hehe beror helt på hur tjock plånbok man har

och om man nu har tillräckligt tjock plånbok för 40k på en dator så kör du ju 200% på ett custom build.

dubbla 6950 är de bästa korten som kan väljas till för alienware. Dom är kass...

Visa signatur

"It is not enough that i should succed, others should fail."
- Unkown

Permalänk
Skrivet av Ali3nPredator:

En DevilTech HellMachine DTX eller Clevo X8100 med best performance komponenter, skulle klara uppgiften, men då kostar det en hel del :p.

HellMachine DTX=4.282,00 €

Konfiguration:

Bildschirm: 17,3" 1920 x 1080 Full-HD LED Backlight-Widescreen Glare Technologie
Garantie: DevilCare: 2 Jahre DevilCare und 2 Jahre Garantie
Prozessor: Intel® Core i7-980 Extreme - 3,33 GHz - 3,60 GHz, 12 MB L3-Cache, 6 Cores
Speicher: 12 GB - 3 x 4096 Hochleistung - DDR3 SDRAM mit 1333 MHz
Grafikkarte: Zwei GeForce GTX 480M Grafikkarten im SLI mit ins gesammt 4 GB
Festplatte: Seagate Momentus XT, 500GB, 4GB Hybrid, 7200U/Min.
Festplatte 2: Seagate Momentus XT, 500GB, 4GB Hybrid, 7200U/Min.
Festplatte 3: 160 GB Intel SATA Solid State Drive EXTREME PERFORMANCE
CD DVD Blu-Ray: Blu-Ray-Brenner: 4x Blu-Ray Brennen 8x Dual Layer DVD+/-RW / 24x CD-R
Kommunikation: Integriertes 10/1000Mb Gigabit Ethernet und 56K V.92 Modem
Soundkarte: Intel® High-Definition Audio (24-bit, 192KHz) mit Surround Sound
Wireless Netzwerkkarte: Intel Centrino Ultimate-N 6300
Bluetooth: Integriertes Bluetooth-Modul
Fingerprint: Integriertes Fingerabdruck-Lesegerät - Sperren Sie Eindringlinge und Schnüffler aus!
WebCam: Integrierte 2.0 Megapixel Kamera
Keyboard: Notebook-Tastatur - Schwedisch

/AP

Översatt till svenska då för dom som inte kan tyska.

HellMachine DTX = € 4,282.00 = 37644:- SEK

Konfiguration:

Skärm: 17,3 "1920 x 1080 Full HD LED-bakgrundsbelyst widescreen bländning teknik
Garanti: devil vård: 2 år djävulen vård och 2 års garanti
Processor: Intel ® Core i7-980 Extreme - 3,33 GHz - 3,60 GHz, 12 MB L3-cache, 6 kärnor
Minne: 12 GB - 3 x 4096 med hög prestanda - DDR3 SDRAM på 1333 MHz
Grafikkort: två stycken GeForce GTX 480 grafikkort i SLI med den totala arealen 4 GB
Hårddisk: Seagate Momentus XT, 500GB, 4GB Hybrid, 7200rpm.
HDD 2: Seagate Momentus XT, 500GB, 4GB Hybrid, 7200rpm.
HDD 3: 160GB SATA Solid State Drive Intel extrema prestanda
CD DVD Blu-Ray: Blu-ray-brännare: 4x Blu-ray bränning 8x Dual Layer DVD + /-RW / 24x CD-R
Kommunikation: integrerat Gigabit Ethernet och 56K V.92 modem 10/1000Mb
Ljudkort: Intel ® High Definition Audio (24-bitars, 192 kHz) med surround-ljud
Trådlösa nätverkskortet: Intel Centrino Ultimate-N 6300
Bluetooth: Integrerad Bluetooth-modul
Fingerprint: Integrerad fingeravtrycksläsare - Lås ut inkräktare och spioner!
Webcam: Inbyggd 2,0 megapixel kamera
Tangentbord: Laptop tangentbord - svenska

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

Oj! väldigt va snack det blev här ^^. Inte såvärst många prognoser dock :P.

Men jag antar att det är svårt att säga vad framtidens teknik kommer med, men om vi utgår ifrån att den utvecklas i ungefär samma takt?

Mjo, jag vet att man får ut mer för pengarna för en stationär, men det duger inte för mig. måste kunna flytta på mig mycket då jag gör detta ca 4 ggr i veckan.

Om jag tolkar er rätt så anser ni att datorn jag länkade inte kommer att klara medium på spel inom 3 år?

jag har haft en bärbar i fyra år nu, funkat hela vägen fram tills nu. Måste exempelvis köra HoN på low-medium för att inte lagga. 10 k la jag för den. Men rekomenderar ni att man avvaktar en liten stund, är det något under påväg in över horizonten?

Om något antar jag att nästa stora förändring kommer att bli mer övergång till cloudprocessing och då behöver man ju inte värst mycket kräm helt plötsligt. kommer ju känna mig rätt lurad när jag sitter där med en laptop för 40k då måste jag ju säga. men kanske är ett tag dit iofs.

Permalänk
Medlem

visste ni att 2x 480m sli har lika mycket prestanda som 2x 470m har. därför gjorde nvidia 485m som motvikt till 470m, 485m slår även 2x 470m i vissa spel.

http://www.notebookcheck.net/Computer-Games-on-Laptop-Graphic...

Visa signatur

Corsair Carbid Spec-Alpha|Arctic Liquid Freezer II 240|i9 10900K@5ghz|Gigabyte Z590 UD AC|EVGA GQ 750W|Gigabyte 3070 Vision OC @2100mhz|ADATA 32GB 3200mhz CL14 (4x8GB) |512GB + 1TB NVSE SSD, 2TB HDD, 2x2TB raid0|