Hjälp mig hitta en gammal platta!

Permalänk
Medlem

Hjälp mig hitta en gammal platta!

Hejsan gubbar, behöver eran hjälp ännu en gång.

Den här gången söker jag en gammal platta som min bror hade på 90-talet, även min polares storebror hade den.
Omslaget var en turkos/grön med en babe med vitt hår, stora bröst (tror jag), något svart linne eller något, inte helt säker.

Ace of Base och Pandora kan ha varit med på skivan om inte minnet sviker.

Anledningen till att jag vill hitta skivan är för att spår nummer 13 var en låt polaren och jag har haft i huvudet ett tag nu.

Det ska tilläggas att det är en form av samlingsplatta ungefär som Absolute Music (fast tror inte det är en av dom).

Några idéer?

Mvh.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Förmodligen nån absolute dance platta.
Gå in på http://www.absolute.se och sök på ace of base eller pandora i nedre vänstra hörnet och håll tummarna.

Permalänk
Medlem

Ganska säker på att det inte var en Absolut Dance.
Den låten vi letar efter kan heta någonting med "Music Box" och började med något "ba ba ba bababa ba ba ba" eller något, det är inte låten Martin har gjort.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Fanns ju många olika samlingar på den tiden... De jag har är Mega Dance, Mega Hits, Party Zone m.fl. Ska kika när jag kommer hem. Finns en hel del gammal eurodance music då jag praktiskt taget växte upp med den.

Visa signatur

Nätverk, datorer och F1

Permalänk
Medlem

Min första tanke var Absolute Dance som redan nämnts. Sedan kom ajg dock på vilken skiva det var. Jag _hade_ den själv nämligen. Dessvärre har jag inte kvar den så kan inte kolla upp. Jag minns med all sannolikhet att Alexia fanns med på skivan, spår 4 eller 6.

Jag ska leta vidare och se om jag hittar något.

EDIT: Misstänker att det är Dance Machine 9 du är ute efter
(inte den skiva som jag själv tänkte på dock)

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuufukuji:

Min första tanke var Absolute Dance som redan nämnts. Sedan kom ajg dock på vilken skiva det var. Jag _hade_ den själv nämligen. Dessvärre har jag inte kvar den så kan inte kolla upp. Jag minns med all sannolikhet att Alexia fanns med på skivan, spår 4 eller 6.

Jag ska leta vidare och se om jag hittar något.

EDIT: Misstänker att det är Dance Machine 9 du är ute efter
(inte den skiva som jag själv tänkte på dock)

http://farm3.static.flickr.com/2057/2138759505_8f11109f9b.jpg

Tack för din tid att försöka hitta men måste tyvärr säga att det är fel :(.
Jag kan som sagt ha skivan hemma, jag är inte hundra på det men jag ska försöka luska fram den när jag kommer hem om ett par dagar.

På skivan jag söker så stod bruden väldigt "nära" omslaget eller hur man ska förklara, och hon utgick från vänstra hörnet nerifrån typ eller hur jag ska förklara det.

Vet att mina förklaringar är lulliga som fan, för jag kommer själv ihåg väldigt lite, men tack för hjälpen allihop :).
Får se om jag kommer hitta den jag söker, håll tummarna!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Tack för din tid att försöka hitta men måste tyvärr säga att det är fel :(.
Jag kan som sagt ha skivan hemma, jag är inte hundra på det men jag ska försöka luska fram den när jag kommer hem om ett par dagar.

På skivan jag söker så stod bruden väldigt "nära" omslaget eller hur man ska förklara, och hon utgick från vänstra hörnet nerifrån typ eller hur jag ska förklara det.

Vet att mina förklaringar är lulliga som fan, för jag kommer själv ihåg väldigt lite, men tack för hjälpen allihop :).
Får se om jag kommer hitta den jag söker, håll tummarna!

Bättre lycka nästa gång då!

Är du helt säker på att håret var vitt? Jag minns nämligen ett annat skivomslag som var turkost (blandat med lite ljusblått och grönt) där en tjej "kom upp" från ena hörnet. Dock var inte håret vitt vad jag kan minnas (jag kan dock ha fel). Hur osm helst, är det samma vi tänker på så fanns Alexia med på den också, så du har en extra ledtråd

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuufukuji:

Bättre lycka nästa gång då!

Är du helt säker på att håret var vitt? Jag minns nämligen ett annat skivomslag som var turkost (blandat med lite ljusblått och grönt) där en tjej "kom upp" från ena hörnet. Dock var inte håret vitt vad jag kan minnas (jag kan dock ha fel). Hur osm helst, är det samma vi tänker på så fanns Alexia med på den också, så du har en extra ledtråd

Kan kanske ha fel angående det vita, men ljusblond var hon iaf det är jag helt säker på. Sen var det ju den där läder/skinn toppen/linnet hon hade, brösten framhävdes iaf ganska mycket vad jag kan minnas.

Stämmer det överens med det du tänker på?
Tackar jag ska kika vidare

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Kan kanske ha fel angående det vita, men ljusblond var hon iaf det är jag helt säker på. Sen var det ju den där läder/skinn toppen/linnet hon hade, brösten framhävdes iaf ganska mycket vad jag kan minnas.

Stämmer det överens med det du tänker på?
Tackar jag ska kika vidare

Det låter bekant. Det enda jag inte är säker på är färgen på håret då jag har för mig att den var mörkare. Antingen minns jag fel eller så tänker vi på olika skivomslag

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuufukuji:

Det låter bekant. Det enda jag inte är säker på är färgen på håret då jag har för mig att den var mörkare. Antingen minns jag fel eller så tänker vi på olika skivomslag

Aye, det är frågan det Jag postar här igen när jag kollat igenom lådorna hemma!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.