Permalänk

Har köpt en ny dator och vad tror ni den klarar?

Nvidia geforce 580 gtx
intel core i7 2600k
asrock p67 extreme 4
8 gb corsair
corsair 850w 80 plus

har även en gigantisk cpu kylare i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson123:

Har köpt en ny dator och vad tror ni den klarar?

Nvidia geforce 580 gtx
intel core i7 2600k
asrock p67 extreme 4
8 gb corsair
corsair 850w 80 plus

har även en gigantisk cpu kylare i

Känns som att du söker bekräftelse av annan art
Den datorn klarar allt i dagsläget.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Olsson123:

Har köpt en ny dator och vad tror ni den klarar?

Nvidia geforce 580 gtx
intel core i7 2600k
asrock p67 extreme 4
8 gb corsair
corsair 850w 80 plus

har även en gigantisk cpu kylare i

Harpan! på medel med AA avslaget.

Visa signatur

Intel I7 2600K@ 4,5GHz | GTX580 SLI | ASRock Fatal1ty Z77 Professional-M | 16GB Vengeance | Corsair AX1200 | SSD Samsung 830 128GB | Fractal D. mini matx | Vattenkylning Phobya 1080 9x120 = knäpptyst dator :) |

Permalänk
Skrivet av KKay:

Känns som att du söker bekräftelse av annan art
Den datorn klarar allt i dagsläget.

nej nej jag bara undrar är inte high på datorer men folk rekomendera dom grejerna men man vet ju aldrig om det är som folk säger men jag försöker lära mig och har lärt mig en hel del av research
Försöker hitta något krävaande spel så man får testa datorn. och tror ni detta är ett bra spel med bra handlig och sånt eller finns det bättre? ska iaf beställa DNF när det kommer
tack för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson123:

nej nej jag bara undrar är inte high på datorer men folk rekomendera dom grejerna men man vet ju aldrig om det är som folk säger men jag försöker lära mig och har lärt mig en hel del av research
Försöker hitta något krävaande spel så man får testa datorn. och tror ni detta är ett bra spel med bra handlig och sånt eller finns det bättre? ska iaf beställa DNF när det kommer
tack för svar

Det mest krävande just nu är nog Metro 2033, testa det.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Olsson123:

nej nej jag bara undrar är inte high på datorer men folk rekomendera dom grejerna men man vet ju aldrig om det är som folk säger men jag försöker lära mig och har lärt mig en hel del av research
Försöker hitta något krävaande spel så man får testa datorn. och tror ni detta är ett bra spel med bra handlig och sånt eller finns det bättre? ska iaf beställa DNF när det kommer
tack för svar

Skrivet av KKay:

Det mest krävande just nu är nog Metro 2033, testa det.

Framför allt kör den inbyggda benchmarken som ligger i samma mapp som spelet
rapportera här sen, är ganska säker på att du inte kommer kunna köra igenom spelet med allt på max med bekväm jämn framerate...

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Skrivet av pierretox:

Framför allt kör den inbyggda benchmarken som ligger i samma mapp som spelet
rapportera här sen, är ganska säker på att du inte kommer kunna köra igenom spelet med allt på max med bekväm jämn framerate...

Jo jag läste det men man vet ju aldrig om cpu hjälper till lite så att allt går på max. datorer är ju lite invecklade så man förstår ju inte allt men ska nog köpa det. men vill vara garanterad att det är ett grymt spel och inte bara grafikkrävande.

Permalänk

därför jag kör lägre upplösning är för att min skärm inte stödjer mer än 1440x900 är bara en 18,5" hehe.

Håller på och installerar nu iaf

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Skrivet av KKay:

Det mest krävande just nu är nog Metro 2033, testa det.

Gick ganska fint faktiskt.

kunde köra på very high i 1440x900 (min skärm stödjer inte mer) och sen stängde jag av aa och sen dot eller vad det hette

flöt på som vanligt i början iallafall får se lär bli mer krävande längre fram fast kör ju på en ganska låg upplösning så hade vart skillnad med den högre.

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem

Körde nyss ut Metro 2033, flöt på helt okej, fps skifta dock väldigt mycket alltifrån 30-160fps, allt på max förutom AA, och DOF

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk

Skulle pröva den där benchmarken men när jag skulle köra den så vart det error och massa siffror :s så vad det vart för fel det vet jag inte.