Söker ett prestandamonster, 25K

Permalänk
Medlem

Söker ett prestandamonster, 25K

Nu är det dags för mig att skaffa en ny bärbar, och jag har en budget på ca 25K. Jag har ingen som helst koll på bärbara men det jag vill att den ska ha är: SSD + lagringsdisk, grafikkort som klarar dagens spel (GTA IV, BC2, COD) på ganska höga inställningar och den ska ha en rapp helst quad processor.

Permalänk
Medlem

Någon speciell skärmstorlek? Kanske ett minimum krav?

Permalänk

Kolla hos deviltech.de.

Permalänk
Medlem

Deviltech.de har rejält överpris på sina produkter. Ska man ha 2xGTX 480 så kostade det 10k extra..

Permalänk
Medlem

Kan kolla på den där deviltech sidan, men ifall jag ändå beställer utomlands och custom tror jag att det blir från www.originpc.com. Skärmstorleken ska vara 16 eller 17 tum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Deviltech.de har rejält överpris på sina produkter. Ska man ha 2xGTX 480 så kostade det 10k extra..

Det är klart det är en saftig prislapp om man MÅSTE ha det absolut snabbaste av det absolut snabbaste.

Deras nya Fragbook DTX med GTX 485M är riktigt prisvärd, speciellt med tanke på att det grafikkortet är snabbare än två 5870 i crossfire (som sitter i deras HellMachine). Se själv här: http://www.notebookcheck.net/Comparison-of-Laptop-Graphics-Ca...

Det är ju mer prisvärt att t.ex ta det minsta på ramminnena och sedan köpa till 8 gig själv. Samma gäller SSD'n, skulle nog köpa en SSD själv istället för att låta dom trycka in nån.

Kommer nog lägga en beställning på en sådan snart, jag har en Dell UltraSharp och det finns inte många prestanda-bärbara som klarar den upplösningen (HDMI ut räcker inte för 2560x1600, måste vara DVI eller kanske Displayport, har fått lära mig detta den hårda vägen.). Dom visste dock inte om den klarade den upplösningen eller inte, så det är en rätt fet chansning.

Permalänk
Skrivet av Ugga:

Deviltech.de har rejält överpris på sina produkter. Ska man ha 2xGTX 480 så kostade det 10k extra..

Du kan ingenting om hårdvara eller vad det kostar. Deviltech är i princip det billigaste stället i hela EU. Två 480 kort kostar betydligt mer på andra platser (om du ens hittar någon annan).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Du kan ingenting om hårdvara eller vad det kostar. Deviltech är i princip det billigaste stället i hela EU. Två 480 kort kostar betydligt mer på andra platser (om du ens hittar någon annan).

Så efter vad jag skrev drog du den slutsatsen? Synd för dig att jag bland annat jobbar med att sälja hårdvara så jag har bra koll på priser. http://www.dustinhome.se/pd_5010445235.aspx?csref=Prisjamfore... Köp två sådana så blir det bra mycket billigare? Eller tycker du fortfarande dubbla priset är billigt?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ugga:

Så efter vad jag skrev drog du den slutsatsen? Synd för dig att jag bland annat jobbar med att sälja hårdvara så jag har bra koll på priser. http://www.dustinhome.se/pd_5010445235.aspx?csref=Prisjamfore... Köp två sådana så blir det bra mycket billigare? Eller tycker du fortfarande dubbla priset är billigt?

Roligt... Du verkar ju inte ha så stor kunskap för att jobba i området... Den GPUn du länkade till var till en stationär... Finns en anledning att det heter GTX 480M där M står för Mobility alltså i en bärbar... Och eftersom allt i en laptop är dyrare så är ju inte 2 sånna grafikkort för 10K så mycket pengar.

Permalänk
Medlem

skulle vilja se dig försöka få in 2 sådana i en laptop
man kan ju bara anta att han menade M-modellen ^^

edit:lite sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Så efter vad jag skrev drog du den slutsatsen? Synd för dig att jag bland annat jobbar med att sälja hårdvara så jag har bra koll på priser. http://www.dustinhome.se/pd_5010445235.aspx?csref=Prisjamfore... Köp två sådana så blir det bra mycket billigare? Eller tycker du fortfarande dubbla priset är billigt?

Bärbart... stationärt... bärbart.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Pwnd

För den prisklassen är det nog Deviltech som gäller, finns ju typ inga datorer med såna kort annars i vanliga laptops tyvärr :/

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Pwnd

För den prisklassen är det nog Deviltech som gäller, finns ju typ inga datorer med såna kort annars i vanliga laptops tyvärr :/

Sant.. Problemet med dem bästa bärbara är ju att dem är så väldgt feta och tjocka... Ofta fula också och väger SKIT mycket, och då är det ju inte en bärbar längre...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

Sant.. Problemet med dem bästa bärbara är ju att dem är så väldgt feta och tjocka... Ofta fula också och väger SKIT mycket, och då är det ju inte en bärbar längre...

Nja det är sant, men lanar man mycket så kanske det kan vara värt

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Nja det är sant, men lanar man mycket så kanske det kan vara värt

Ja... Men då hade jag ju nästan köpt en fet stationär och en bärkasse xD!

Permalänk
Medlem

Haha, jag erkänner mitt fel! Jag skannade igenom tråden snabbt och bara gick in på sidan och kollade. Det var en stationär jag konfigurerade..
"Duale Grafikkarten - Dual 1536 MB NVIDIA® GeForce® GTX 480 [+1029€]" Den jag kollade på.
Ibland är man för snabb så man inte ens hinner läsa "bärbar".

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ugga:

Haha, jag erkänner mitt fel! Jag skannade igenom tråden snabbt och bara gick in på sidan och kollade. Det var en stationär jag konfigurerade..
"Duale Grafikkarten - Dual 1536 MB NVIDIA® GeForce® GTX 480 [+1029€]" Den jag kollade på.
Ibland är man för snabb så man inte ens hinner läsa "bärbar".

Hehe jag tänkte nästan det... Då var du ju inte född bakom ladan iaf!

Permalänk
Skrivet av atmax:

Nu är det dags för mig att skaffa en ny bärbar, och jag har en budget på ca 25K. Jag har ingen som helst koll på bärbara men det jag vill att den ska ha är: SSD + lagringsdisk, grafikkort som klarar dagens spel (GTA IV, BC2, COD) på ganska höga inställningar och den ska ha en rapp helst quad processor.

Föreslår att du kollar runt lite här på forumet innan, framförallt trådar som handlar om värmeproblem i bärbara. En riktig gaming laptop är ju inte ett kylskåp precis..... Finns bärbara där man kan köpa till ext
g kort, bra val för att klara lagom temp och längre livstid.

Permalänk
Skrivet av Ugga:

Haha, jag erkänner mitt fel! Jag skannade igenom tråden snabbt och bara gick in på sidan och kollade. Det var en stationär jag konfigurerade..
"Duale Grafikkarten - Dual 1536 MB NVIDIA® GeForce® GTX 480 [+1029€]" Den jag kollade på.
Ibland är man för snabb så man inte ens hinner läsa "bärbar".

Håll koll på vilken forumavdelning du sitter i innan du sprider fel information i fortsättningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Håll koll på vilken forumavdelning du sitter i innan du sprider fel information i fortsättningen.

Gick lite för fort på "Aktiva trådar" men ber så mycket om ursäkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av atmax:

Kan kolla på den där deviltech sidan, men ifall jag ändå beställer utomlands och custom tror jag att det blir från www.originpc.com. Skärmstorleken ska vara 16 eller 17 tum.

Ja den var ruggigt snygg den bärbara dom har där, och priserna är sjukt bra. MEN:

1) Det är 25% Moms på det totala priset inkl frakt, och jag betvivlar att dom skriver ner priset åt dig. :/

Permalänk
Medlem

Dock har ju TS inga särskilt höga krav.. "grafikkort som klarar dagens spel (GTA IV, BC2, COD) på ganska höga inställningar"

Vänta tills G73SW kommer tillbaka i lager.. 120Hz 3D-skärm + Sandy Bridge i7.. för runt 14k..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Skrivet av FL3JM:

Ja den var ruggigt snygg den bärbara dom har där, och priserna är sjukt bra. MEN:

1) Det är 25% Moms på det totala priset inkl frakt, och jag betvivlar att dom skriver ner priset åt dig. :/

Det är redan inräknat om det är inom EU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Dock har ju TS inga särskilt höga krav.. "grafikkort som klarar dagens spel (GTA IV, BC2, COD) på ganska höga inställningar"

Vänta tills G73SW kommer tillbaka i lager.. 120Hz 3D-skärm + Sandy Bridge i7.. för runt 14k..

Dom olika modellerna som finns där (finns tre på prisjakt), är det bara att det är lite olika bundlat? Den dyraste var med 3D-glasögon vad jag kunde se, de andra kom utan glasögon men med samma skärm. Eller är det någon annan skillnad mellan de olika?

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJerk:

Dom olika modellerna som finns där (finns tre på prisjakt), är det bara att det är lite olika bundlat? Den dyraste var med 3D-glasögon vad jag kunde se, de andra kom utan glasögon men med samma skärm. Eller är det någon annan skillnad mellan de olika?

Dom billigare modellerna är Sandy bridge.. Fast med vanlig full hd skärm istället för full hd 3d 120Hz

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Det är redan inräknat om det är inom EU.

Ja men Origin PC som han pratade om håller till i USA så då tillkommer moms och även tull om man har otur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Dom billigare modellerna är Sandy bridge.. Fast med vanlig full hd skärm istället för full hd 3d 120Hz

Ok, då får 120hz 3d-redo skärm och dessutom brillorna med på köpet, i övrigt samma lika. Enligt de produktbeskrivningarna jag sett har den dyrare även 8gb minne mot 6gb i de andra iofs. Helt klart intressant dator, har i princip allt jag vill ha och inget extra. Hade varit trevligt med en SSD och en vanlig disk istället för en ensam hybrid dock.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Skrivet av Jenz1992:

Ja men Origin PC som han pratade om håller till i USA så då tillkommer moms och även tull om man har otur?

Ja, såvida USA inte gått med i EU:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Ja, såvida USA inte gått med i EU:)

Ja och det har de ju såklart inte;) jag uttryckte mig nog lite konstigt eftersom jag vet att moms tillkommer och jag vet inte var frågetecknet kom ifrån:o anledningen till att jag skrev inlägget var för att du nämnde inräknad moms när det var ett amerikanskt amerikanskt företag inlägget handlade om.

Permalänk
Medlem

Alla dessa datorer med sli eller crossfire utgår ifrån samma barebone dvs Clevo X7200, problemet med den är att den väger as mycket och har en riktigt usel skärm och otroliga 50 db vid load, men vill man ha dubbla grafik kort i en bärbar,släpbar dator är det enda vägen, personligen tycker jag det är vettigare att satsa på en clevo P170hm 17" eller P150hm 15" dels för att den kör med sandy bridge och dels att den väger hälften och har en svinigt bra skärm.
Beställde nyss en P170hm via PC-konsulten.se med rätt smarriga prylar i.
Men visst det kostar bly, men vill man ha en bärbar dator som man kan spela alla spel på under en lång tid så duger inte ett 460m grafikkort enligt mig.