PCGA: Minskande piratkopiering på PC

Permalänk
Medlem

jag betalar för spel jag vill ha.

Som med ett spel, Mass Effect, jag laddade ned spelet och testade, jag blev så intresserad av spelet så att jag köpte det.
Även så hade spelet intressanta tillägg som krävde en laglig version av spelet, vilket jag var beredd på att betala för utan att behöva tänka efter..

Men andra spel, som där tillverkarna skiter i att uppdatera spelet, där kan de glömma att få ett öre av mig när de skiter i sina användare.
Som till exempel, Cities XL, spelet hackar något så fruktansvärt så att det är ospelbart, spelet har varit ute sedan hösten 2010, och ännu har ingen lösning setts till från tillverkarens sida.
Fullständig ignorans av användarna leder endast till förlorad vinst, fransmännen som gjort spelet förstår inte vinst eller lösning i detta fallet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babianen:

Jag tror ju inte att det spelar in så mycket, men alltid något.

Tvärtom, det gör det. Att kunna sälja ett spel igen till vad som ofta är näst intill fullt pris där du gav en spottstyver till någon stackare som sålde det är ett ganska attraktivt sätt att göra affärer.

Permalänk
Medlem

Om det hängde på piratkopieringen så är det väl bra konstigt att de inte gör spelen ps3 exklusiva o riktigt optimerade för den hårdvaran.

Hmm.. Skulle det bli så med pc-spelen om ingen piratkopiering existerade tro??

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Själv piratar man knappt längre. Dels har jag så många köpta spel att spela och dels är jag rädd om mitt Steamkonto.

En sak som gör att jag köpte Puzzle Quest II är tack vare achievements som jag värdesätter högt. Puzzle Quest däremot hade inga achievements på PC så....;p

Sen har vissa spel extrasaker som figurer, nerladdningsbart material o.s.v. vilket är ytterligare incitament till att köpa.
Sen vill jag stödja PCspelsindustrin så inte konsollerna tar över helt o hållet.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Senaste spelet jag piratkopierade var nog... Fable. Hade tänkt att jag skulle köpa det om jag gillade det, men det slutade med att jag spelade igenom hela och aldrig betalade för mig. Därför har jag slutat piratkopiera spel, även för att testa dem.

Vill jag ha ett spel kan jag gott betala för mig, och jag undviker helst begagnade spel också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av storsnusaren:

Om det hängde på piratkopieringen så är det väl bra konstigt att de inte gör spelen ps3 exklusiva o riktigt optimerade för den hårdvaran.

Hmm.. Skulle det bli så med pc-spelen om ingen piratkopiering existerade tro??

ps3n har ju inte fått speciellt mycket slagkraft- maskinen kan väl sägas vara det minst populära formatet för denna konsolgeneration.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

ps3n har ju inte fått speciellt mycket slagkraft- maskinen kan väl sägas vara det minst populära formatet för denna konsolgeneration.

Undra hur det kan komma sig.....