Nya krav på tv-licens för internetsändningar

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

Vad är bra TV för dig? Är det att behöva se någon avdankad actionhjälpte tapetsera väggar med någons hjärna dagarna i ända? Sen att se den filmen i repris på respektive betalkanal några varv tills du kan varenda scen utantill, är det bra TV?
Jag har svårt att tro att en sund och rationell människa verkligen kan uppskatta TV4 med sin pseudovetenskapliga program om att jaga spöken, UFO:n och andra mindre jordnära företeelser - och som på köptet tar 3h att se för alla de femtioelva reklamavbrotten, som dessutom tvingar en att kasta sig över fjärrkontrollen innan ljudet väcker grannar och sovande ungar.
SVT är den kanal som helt klart har det högsta kvalitativa utbudet, och det klarar dom UTAN en jävla massa störande reklam om att köpa konserverad gröt. Men alla som gnäller på SVT har väl inte ens tittat på programutbudet de senaste åren?

Aldrig hört talas om att zapa mellan kanalerna under pauser? eller göra någonting annat? SVT har fan sämst program utbud. Så länge man inte är 50+ och van med dess skåp mat

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chipfunk:

Om jag inte behövde tillgång till infrastruktur skulle jag inte vilja betala för det. Men då kan man ju fråga sig hur många som skulle klara sig lika bra utan transportmedel. Vem som blir sjuk och inte är mer å andra sidan mer slumpartad, fast även här ser inget fel i att vilja spara sina pengar (de som vill riskera sin hälsa får göra det).

Jag håller med dig delvis. När man tänker till, så krävs det någ att alla betalar till sjukvården endå. eftersom den lilla del som blir jätte sjuka kostar massvis med pengar. Dvs att inga pengar går till spillo. Man kan se det så att du betalar för att nån annan inte ska behöva få dö eller lida mer en vad som behövs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Intrepidus:

Aldrig hört talas om att zapa mellan kanalerna under pauser? eller göra någonting annat?

Aldrig hört talas om synkroniserad reklam? Och hur många gånger ska man behöva kissa egentligen?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av Segas:

Synd inte svenskar är så jävla mjäkiga och aldrig säger till när dom är missnöjda.

Dömande av den här tråden är alla svenskar jävligt gnälliga.

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

Men nu vet jag att man får kolla på SVT, tv4 och lyssna på radio om man betalar tv licensen. Det jag tycker är så dumt är att man jag skaffar boxer så får jag betala till just SVT 2 gånger. Så funkar det i verkligheten.

Det gör du inte. Det går alldeles utmärkt att ha en box utan kanalpaket och ändå kunna se SVT (och varför du blandar in TV4 vet jag inte, men även den går att se utan att betala Boxer.)
Först när du vill fler kanaler (Tv3 etc) behöver du betala

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zakalwe:

(PS. Det finns också de som menar att SVT och SR ska betalas med skatt. Jag förstår om man tycker att alla ska betala för att samhället gynnas av bra journalistik som inte drivs av kommersiella syften. Problemet med det blir dock att SVT och SR inte längre blir oberoende medier, då en regering kan bestämma att dra ner budgeten om den finner de oönskade.)

Problemen är många:

* SVTs ledning är politiskt tillsatt. Det borgar ICKE för oberoende.

* TV-avgiften fastställes av politiker. Det borgar ICKE för oberoende. (Det vill säga, de kan redan i dag dra ner avgiften om rundradion inte är till deras förnöjelse.)

* Många program på SVT är reklamfinansierade. T ex Vinterstudions sändningar "presenteras i samarbete med... X... Y... och Z." Det borgar ICKE för oberoende.

* Produktplaceringar förekommer flitigt i SVTs produktioner likväl som i andra kanalers. Det borgar ICKE för oberoende.

Sedan kan man (jag) också enkelt och snabbt komma fram till att de program jag uppskattar på SVT är inköpta från BBC's egenproduktion. De sänds på BBC's kanaler något år tidigare och kan gott ses där.

SVT och dess licensmodell är rent ut sagt skit. Frågan är hur mycket svensken tål? Det är licenspengar, elpriser, återfallskriminalitet, bankskandaler, toppstyre och politikerskandaler - men svensken muttrar och knyter näven i fickan men tackar och tar emot. I många andra länder (*host* Frankrike *host*) hade det varit revolt flera gånger om.

Visa signatur

[Atari 400|600XL|800XL|XEGS|ST|STe|Mega ST|Mega STe|Portfolio][Commodore VIC20|64|116|128|+/4|8032|Amiga 500|Amiga 1200][BBC Micro][Sinclair QL|ZX81][TI 99/4A][Sord M5][Spectravideo 328|728][Cambridge Z88][ABC80][MFP-II][IBM RS/6000 59H][Apple LCII][Zaurus SL5000D][PDP 11/34][...massor av bråte...]

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

Alltså, jag betalar licensen och har en tv utan boxer. bara en tv så att säga och kollar på SVT så är det ju lagligt. Dvs jag betalar tv licens och får kolla på kanalerna och lyssna på radio. Tycker du det är okej att om jag nu skaffar boxer och vill betala för mer kanaler att jag endå måste betala extra till SVT bara för att jag skaffar boxer? Förstår du inte hur dumt det är?

Så som du fattar det, så får man inte kolla på SVT även fast man har tv licens, det är 2 skilda saker som du beskriver det. Kanalutbud och tv-licens är 2 skillda saker som du säger, eller?

Men nu vet jag att man får kolla på SVT, tv4 och lyssna på radio om man betalar tv licensen. Det jag tycker är så dumt är att man jag skaffar boxer så får jag betala till just SVT 2 gånger. Så funkar det i verkligheten.

Jag var kanske otydlig i mitt resonemang. Jag menade att man betalar för TV-mottagaren och inte för kanalerna gällande licensen, dock går pengarna till att finansiera SVT, SR och UR. I och med det teknikskifte som skedde behövde man en ny teknikpryl för att se sändningarna, dessa finns inbyggda i flera av dagens TV-apparater. Det kommer troligen fler teknikskiften i framtiden. Det innebär givetvis att du måste skaffa en produkt som klarar sändningarna annars kan du inte se TV. Men detta är en engångskostnad, exempelvis en ny TV. Du kunde inte heller se SVT för 15 år sedan utan TV? SVT är fria om man skaffar en mottagare, utgår iaf från boende i villa. I hyresrätter/bostadsrätter kan man se det som att det kostar extra i och med att det ofta ingår i hyran.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 750W | MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC | Intel 9700K@3.6GHz | Ballistix 16GB 2666MHz CL16 | ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC | Samsung 860 EVO 500GB | Windows 10 | Citera för svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Json_81:

Det gör du inte. Det går alldeles utmärkt att ha en box utan kanalpaket och ändå kunna se SVT (och varför du blandar in TV4 vet jag inte, men även den går att se utan att betala Boxer.)
Först när du vill fler kanaler (Tv3 etc) behöver du betala

Jag vet att jag får/kan kolla på SVT utan ett betal abonnemang om jag betalar tv-licens. Jag har inte sagt nåt annat. Vad får dig att tro att jag inte visste det?

Permalänk
Medlem

Jag tycker den där avgiften bör skrotas. Visst var den från början till för att försäkra oss om objektiva och ovinklade nyheter? Nu för tiden finns inte ett sådant problem. Kanske i diktaturer i tredje världen men inte här i Sverige...

Jag är student och lever på studiebidrag och pengar jag tjänat medan jag studerat förra året. Om radiotjänsten ringer på och frågar om jag har TV så får de ta med sig min 20 år gamla Luxor hellre än att jag betalar den där avgiften.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Proffsmoddare

Skönt att man ska göra mobiler/datorer en klassfråga...

Jag som student har då inte råd med tv-licens med alla andra utgifter. Datorer och mobiler är nog dyrt nog.

Enligt mig så bör SVT göra en nyhetskanal där man ENBART sänder nyheter och annat som är VIKTIGT. Inte massa jävla randomfilmer/serier som de sänder mitt i natten. Inte en jävel som kollar på det!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Avstängd

Varför betalar vi fort. för reklam-kanalerna - dubbel avgift, nej tack!
Både public service och reklamkanalerna bör va kostnadsfria!

Fråga mig inte hur detta skall finansieras; men de kan väl en smart kapitalist ta och svara på!?:D

Visa signatur

Corsair Obsidian 700D || Asus P8P67 Deluxe (v1204) || Intel Core i7-2600k @ 4.0GHz || Corsair H70 || Corsair Vengeance™ 8GB DDR3 1600MHz
XFX Radeon HD6970 (v11.2) || Samsung Spinpoint F3 1TB || LG Bluray BD-RE || Corsair HX 850W || Zalman MFC1 Plus Fan Controller

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

Jag vet att jag får/kan kolla på SVT utan ett betal abonnemang om jag betalar tv-licens. Jag har inte sagt nåt annat. Vad får dig att tro att jag inte visste det?

Skrivet av silicon111:

Men nu vet jag att man får kolla på SVT, tv4 och lyssna på radio om man betalar tv licensen. Det jag tycker är så dumt är att man jag skaffar boxer så får jag betala till just SVT 2 gånger. Så funkar det i verkligheten.

Du påstår att man betalar två gånger. Det gör du inte.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Förstår att de vill ha betalt för detta i framtiden.
Dock måste man som flera redan förslagit inte göra tjänsten obligatorisk för de som har bredband. Måste finnas valfrihet att välja att avstå från deras tjänster.
Internet idag är nämligen inget man i Sverige "kan" leva utan. Banker, försäkringskassor m.m opererar närmast enbart via detta media idag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av karlsan:

Jag var kanske otydlig i mitt resonemang. Jag menade att man betalar för TV-mottagaren och inte för kanalerna gällande licensen, dock går pengarna till att finansiera SVT, SR och UR. I och med det teknikskifte som skedde behövde man en ny teknikpryl för att se sändningarna, dessa finns inbyggda i flera av dagens TV-apparater. Det kommer troligen fler teknikskiften i framtiden. Det innebär givetvis att du måste skaffa en produkt som klarar sändningarna annars kan du inte se TV. Men detta är en engångskostnad, exempelvis en ny TV. Du kunde inte heller se SVT för 15 år sedan utan TV? SVT är fria om man skaffar en mottagare, utgår iaf från boende i villa. I hyresrätter/bostadsrätter kan man se det som att det kostar extra i och med att det ofta ingår i hyran.

Jag bor också i villa. men så här är det, jag ringde radiotjänst support. Om jag har en tv så måste jag betala tv-licens. Jag kan då få kolla på det fria utbudet av kanaler fritt i mitt hem. Men får att få kolla på dom fria kanalerna så måste man ha en tv-licens. Man behöver inte betala nåt extra får att se STV sa kundtjänst, tv-licensen räcker får att få TILLGÅNG att kolla på deras utbud av kanaler. Alltså så betalar man ju för det fria kanalutbudet eller hur? Och sedan en gång till just till SVT får att man har ett boxer abbonemang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

Jag bor också i villa. men så här är det, jag ringde radiotjänst support. Om jag har en tv så måste jag betala tv-licens. Jag kan då få kolla på det fria utbudet av kanaler fritt i mitt hem. Men får att få kolla på dom fria kanalerna så måste man ha en tv-licens. Man behöver inte betala nåt extra får att se STV sa kundtjänst, tv-licensen räcker får att få TILLGÅNG att kolla på deras utbud av kanaler. Alltså så betalar man ju för det fria kanalutbudet eller hur? Och sedan en gång till just till SVT får att man har ett boxer abbonemang.

Nu försöker du ju igen påstå att man betalar två gånger för SVT, vilket man inte gör.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur de gör i Storbritannien? Såvitt jag vet omfattas endast liveströmningar av tv-licensen. Inspelade program på BBC iPlayer kostar ingenting.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

ställning just nu på di.se

08% Som i dag, med tv-avgift
11% En allmän avgift oberoende av teknisk plattform
54% Över skattsedeln
27% Äh, lägg ner public service-tv

12'570 röster

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag har tagit bort ett inlägg som innehöll en uppmaning till mord på SVT:s vd samt stängt av användaren som postade inlägget. Givetvis kan vi inte acceptera sådant. Kom alltid ihåg att hålla en saklig och trevlig diskussion, samt glöm inte att uppmaning till brott och uppmaning till folk att inte betala tv-avgiften om de är skyldiga att göra det bryter mot reglerna.

Tyvärr har jag inte hunnit med att läsa igenom hela tråden, så det kan hända att jag har missat något. Anmälningar av olämpliga inlägg är alltid välkomna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

Jag bor också i villa. men så här är det, jag ringde radiotjänst support. Om jag har en tv så måste jag betala tv-licens. Jag kan då få kolla på det fria utbudet av kanaler fritt i mitt hem. Men får att få kolla på dom fria kanalerna så måste man ha en tv-licens. Man behöver inte betala nåt extra får att se STV sa kundtjänst, tv-licensen räcker får att få TILLGÅNG att kolla på deras utbud av kanaler. Alltså så betalar man ju för det fria kanalutbudet eller hur? Och sedan en gång till just till SVT får att man har ett boxer abbonemang.

Ja, TV-licens är allt du behöver för att lagligt sett få lov att ta del av SVT. Men förutsättningen är att du har en mottagare, en TV exempelvis med inbyggd digitalmottagare. Jag vet det är lite hårklyveri, dock är det så att lagen säger så vitt jag minns inte TV utan tv-mottagare. Detta för att du kan ha en mottagare i mer än en TV. Du måste betala även om du ingen TV har, men har en VHS- eller DVD-spelare med TV-mottagare.

Det är därför jag säger nej till att du betalar två gånger för SVT. Du betalar en gång, det är när du betalar TV-licensen som finansierar SVT. Med en gång menar jag med utgångspunkt att du enbart vill se de fria kanalerna och inget annat. Att sedan räkna in köp av en TV eller en låda för att kunna är inte att betala för kanalerna igen och ett abonnemang är valfritt. Du kan köra utan något abonnemang och enbart få de fria kanalerna.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 750W | MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC | Intel 9700K@3.6GHz | Ballistix 16GB 2666MHz CL16 | ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC | Samsung 860 EVO 500GB | Windows 10 | Citera för svar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DeluxXxe:

Jag tycker den där avgiften bör skrotas. Visst var den från början till för att försäkra oss om objektiva och ovinklade nyheter? Nu för tiden finns inte ett sådant problem. Kanske i diktaturer i tredje världen men inte här i Sverige...

Vi har vinklade nyheter och samhällsprogram där sakligheten offras för att uppvigla känslor, eller för att främja den egna karriären. Det handlar nog mer om i vilken grad det är vinklat; alla är vi subjektiva varelser formade av vår miljö.

I övrigt klarar industriländerna att vinkla nyheterna lika bra som den s k tredje världen. Mer pengar gör inte människor mer objektiva. Kanske t o m tvärtom, när mer pengar ofta innebär fler egenintressen att slå vakt om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zakalwe:

Jag är nyfiken på hur du tänker. Om du inte kör bil eller åker buss, skulle du då vara emot att betala för vägarna? Eller om du aldrig gör illa dig eller blir sjuk, skulle du då vara emot att betala för allmän sjukvård?

Jag vet, det är inte alls samma sak. Men man kan göra jämförelser. Var går gränsen? Är det så enkelt att du är emot det för att du inte anser att det tjänar ett samhällsintresse?

Den mer korrekta jämförelsen vore väl ändå om du tänkte betala fordonsskatt när du inte äger ett fordon?

Vägarna använder man ju på ett sätt eller annat. Vore väldigt svårt att ta sig någonstans annars även om man bara går. Sjukhus m.m. betalar man för att ha det den dagen det behövs, även om det inte behövts hittills. TV går liksom inte att säga samma sak för. Antingen så använder man det eller så gör man det inte. Inte heller fungerar det att betala för framtida bruk då man när behovet uppstår ändå betalar för det då (med andra ord, ingen rabatt så som man för med sjukvården).

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av karlsan:

Ja, TV-licens är allt du behöver för att lagligt sett få lov att ta del av SVT. Men förutsättningen är att du har en mottagare, en TV exempelvis med inbyggd digitalmottagare. Jag vet det är lite hårklyveri, dock är det så att lagen säger så vitt jag minns inte TV utan tv-mottagare. Detta för att du kan ha en mottagare i mer än en TV. Du måste betala även om du ingen TV har, men har en VHS- eller DVD-spelare med TV-mottagare.

Det är därför jag säger nej till att du betalar två gånger för SVT. Du betalar en gång, det är när du betalar TV-licensen som finansierar SVT. Med en gång menar jag med utgångspunkt att du enbart vill se de fria kanalerna och inget annat. Att sedan räkna in köp av en TV eller en låda för att kunna är inte att betala för kanalerna igen och ett abonnemang är valfritt. Du kan köra utan något abonnemang och enbart få de fria kanalerna.

Ja håller med. Men det känns fånigt att boxer i sig har en avgift för dom fria kanalerna. visst det kostar ju att hålla deras service igång. med kan dom inte bara ta bort dom fria kanalerna i deras utbud så skulle jag va nöjd. Jag vart kinkig nu, nu ska jag avbeställa tv-licensen och spara in drygt 2k/år och köpa mig ett nytt grafikkort för pengarna istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Det var som motvikt till inlägget jag svarade på just för att påvisa hur ovidkommande dessa föråldrande propagandauttryck är. Jag hoppades alltså frammana någon slags eftertanke.
Nästa gång du inte förstår budskapet, så du behöver inte tillskriva mig åsikter eller egenskaper jag inte har. Det räcker med en konkret fråga så kan jag utveckla mitt resonemang i stället för att du stoppar ord i munnen på mig.

"En motvikt till inlägget"... bra räddning. Jag skulle också uppskatta om du inte försökte vända på vad jag sade. Jag påstår nämligen inte att jag vet vad kunderna vill ha, och just därför tycker jag att man inte skall packa på folk SVT utan att de har ett val.

Att du känner folk som uppskattar att slippa reklam har ingenting med saken att göra utan är en personlig åsikt, vilket inte påverkar sakfråga: är det rätt att tvinga folk att betala för någonting som de inte ens vill ha?

För att förtydliga mitt tidigare uttalande: Skillnaden mellan SVT och andra kanaler är att de av någon mystisk anledning anses vara opartiska genom att de inte har ett vinstintresse. Men vem har bevisat att TV-bolag som tjänar pengar på reklam och/eller genom abonnemang löper en större risk att "vinkla sina reportage"?

Om du tror att någon kan köpa TV4 för att ge en vinklad story så är du naiv. Det skulle till slut läcka ut och TV4 skulle förlora oerhört mycket kredibilitet vilket skulle skada dem mer än de vann på att mutas, för det är ju egentligen det som menas: SVT är omutbara men inte andra kanaler, eller?

Att vinstintresse är någonting dåligt, vilket många verkar utgå ifrån här, är en typiskt socialistisk åsik, alltså mitt uttalande.

Sen så kommer ju nyheter alltid fram tillslut genom Twitter och liknande även när vanliga media är bannade från en plats. Så inte är SVT "sanningens sista riddare" eller liknande fånigt, som folk verkar tro.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem

Nej nej nej... för tv'n kan jag betala men jag betalar ju inte tv licens för min dator, där går det för långt...

Permalänk
Medlem

Jag kan inte påstå att jag ser på svt överdrivet ofta. Inga övriga tv-kanaler heller för den delen då det som oftast blir datorn som får stå för underhållningen. Däremot lyssnar en hel del på SR vilka också får en del av kakan vilket nog inte alla tänker på. Och där kan man knappast klaga på utbudet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Förstår inte varför vi har statlig media över huvud taget, meningen med statlig media är ju att den är just kontrollerad och icke-oberoende. Statligt ägd och kontrollerad media är ju något som hör de mindre utvecklade länderna till där folklig demokrati inte existerar, fast Sverige har ju iof. degenererat på den politiska sidan med de senaste 25 åren men att lägga ner SVT är ju ett steg i rätt riktning.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

På lång sikt lär det ju försvinna... Allt blir som i USA i slutändan ändå.

Visa signatur

Imac 27" 2011, I7, 8GB, 6870M, ingen SSD. :'(.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Förstår inte varför vi har statlig media över huvud taget, meningen med statlig media är ju att den är just kontrollerad och icke-oberoende. Statligt ägd och kontrollerad media är ju något som hör de mindre utvecklade länderna till där folklig demokrati inte existerar, fast Sverige har ju iof. degenererat på den politiska sidan med de senaste 25 åren men att lägga ner SVT är ju ett steg i rätt riktning.

Lustigt att du säger att Sverige degenererat de senaste 25 åren, samtidigt som SVT var betydligt mer regimtroget då och spydde ur sig socialistpropaganda på löpande band.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem

Senast jag såg något bra på SVT var vid midnatt, då det gick en Animé film vid namnet Metropolis. Men detta var förra året när jag bodde hos päronen fortfarande.

För mig som ung och student så är det inte mycket jag är intresserad av hos SVT och vill heller inte betala någon licens för det. Jag har en TV, visst, men den används som skärm till datorn när jag vill ligga i sovan för att spela/titta på film, inte mer än så.

De anser att man ska betala TV-licens för att man har en dator som kan se SVT-play? idioti. Precis lika idiotiskt som att kräva att man betalar TV-licens för att man har en TV. när nu idag TV-apparater används väldigt ofta som bara skärmar till datorer/konsoller.

Sen kan jag bara säga som så att SVTs programutbud har inte en chans mot kabeltv, för där får man det MAN VILL HA, när man beställer en kanal. t.ex beställer jag canal+ så får jag bra filmer att se på, ren underhållnings. Vill jag se nyheter så kan jag bara gå ut på internet. och SVTs dokumentärer om vetenskapen har inte heller en chans mot Carl Sagans cosmos som är 20 år gammal dessutom. National Geographics naturprogram är dessutom under att se på.

Meh, SVT är förlegat och skulle inte saknas om det försvann. Neutral journalistik finns överallt på internet redan i princip. Visst det må vara någorlunda vinklat men med det ofantligt många olika sajter man kan kolla på så kan man forma sig en åsikt om vad som är bra eller inte.

Permalänk

Äh, så farligt är det inte. SVT har en hel del bra att erbjuda med Sveriges Radio är definitivt värt att behålla. P3 Dokumentär har räddat många tråkiga bilresor. ~170kr/månaden är inte några pengar att gråta blod över heller.

//Betalar licensen utan att gnälla.

Visa signatur

Jag är inte vegetarian för att jag älskar djur, jag är vegetarian för att jag hatar växter.