Permalänk
Medlem

Ser det här bra ut? :)

Jag hade tänkt uppgradera från min gamla Q6600. Ser detta bra ut? Jag är lite osäker på moderkortet. Vet liksom inte vad skillnaderna mellan dom olika är.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/215249/2011-02-20

Tacksam för alla svar!

Permalänk
Medlem

Vet inte då problem med dessa moderkort har funnits, / återkallningar, vet inte ang. denna modellen dock.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av p0k:

Vet inte då problem med dessa moderkort har funnits, / återkallningar, vet inte ang. denna modellen dock.

Alla med "B3" är fullt fungerande moderkort utan SATA-problem

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Är det nå bra da?

Permalänk
Medlem

jag gissar på att de tar 2-4 veckor kanske mer innan inet får hem b3 mobo

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozzyone:

jag gissar på att de tar 2-4 veckor kanske mer innan inet får hem b3 mobo

Okej, tack för svaret. Är det nåt att vänta på eller är det nån som har tips på ett annat moderkort?

Permalänk
Medlem

Finns inga andra moderkort till den sockeln, alla vart återkallade, så bara att vänta någon månad, men absolut värt att vänta på! Tänk på att i5 2500k ej har hyperthreading, vilket betyder att varje kärna kan hantera 2 processer, vilket inte din kan, så en i7 2600k blir som 8 kärnor, värt att tänka på

bra kylare, har den till min processor, den ligger på 27-30 grader idle.

minnerna funkar, beror på vad du ska göra så kan du uppgradera till 8gb

moderkortet är inte fy skam heller, du kan köra CF/SLI, usb 3.0 och sata 6gb, ser bra ut

Visa signatur

i7 6700k @ 4GHz - Asus Gaming PRO Z170 m-ITX - 16GB Vengence DDR4 @ 2133MHz - Samsung 850 Pro 256GB - Western Digital Green 1TB - Corsair HX 750W - Asus GTX 770 - Fractal Design Define Nano - Cooler Master Hyper 212 Plus - win 10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av expl0:

Finns inga andra moderkort till den sockeln, alla vart återkallade, så bara att vänta någon månad, men absolut värt att vänta på! Tänk på att i5 2500k ej har hyperthreading, vilket betyder att varje kärna kan hantera 2 processer, vilket inte din kan, så en i7 2600k blir som 8 kärnor, värt att tänka på

bra kylare, har den till min processor, den ligger på 27-30 grader idle.

minnerna funkar, beror på vad du ska göra så kan du uppgradera till 8gb

moderkortet är inte fy skam heller, du kan köra CF/SLI, usb 3.0 och sata 6gb, ser bra ut

Datorn ska används i huvudsak till spel så tror inte att 8gb är nödvändigt. Jag får ta och fundera på en i7 2600k medans jag tålmodigt väntar på att det ska börja dropa in moderkort. Tack för tipsen!