Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Mar 2010

Fråga om RAM.

Tja!

Jag har precis beställt hem lite nya delar till min dator och då tänkte jag om jag kan sätta in mina nuvarande RAM minnen som är http://www.inet.se/artikel/5304234/corsair-4gb-2x2048mb-xms2 i min andra dator som har detta moderkort http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=neVcvuSgEUZcO3rK

vore tacksam för snabba svar.

mvh Robin

Sitter utan dator för tillfället :(

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stenungsund
Registrerad
Jan 2011

Det går fint

Chassi Bitfenix Prodigy Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair RM 650W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + FiiO E10 (Olympus) + Modmic 3.0 / Samson Meteorite Mus/tangentbord Steelseries 6Gv2 Red Edition + Steelseries Rival

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av _NsMs_:

Det går fint

Så dom klockar ner sig själva?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2008

Borde fungera felfritt, notera dock att de kommer att köras i 500 Mhz då moderkortet inte stödjer högre hastighet. Notera att 4gb är max så du kan inte proppa in mer, varför nu man skulle göra det

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av Grasp247:

Så dom klockar ner sig själva?

Minnen har ingen klockfrekvens de har bara en maxhastighet de klarar av.
Edit: såg att moerkortet har en FSB på 1066 MHz om du har tur så fanns inte snabbare minnen när specifikationerna skrevs men att den klarar att köra minnena högre än 500MHz. OBS endast en teori!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stenungsund
Registrerad
Jan 2011

Moderkortet kommer att klocka dem till 500mhz om det är max. Minnerna är ddr2 moderkortet är ddr2 mer heböver man itne veta

Chassi Bitfenix Prodigy Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair RM 650W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + FiiO E10 (Olympus) + Modmic 3.0 / Samson Meteorite Mus/tangentbord Steelseries 6Gv2 Red Edition + Steelseries Rival

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Mar 2010

Tack så mycket för svaren då kommer dom iaf vara till någon nytta:D