Gratis tjänst för skapande av enkel och snygg hemsida?

Permalänk
Medlem

Gratis tjänst för skapande av enkel och snygg hemsida?

Hej,

Jag skriver inlägget med syfte att få ett par snabba tips om tjänster för att skapa en mycket enkel men snygg hemsida. Hemsidan ska skapas för att presentera en lägenhet som jag önskar hyra ut i Spanien. De simpla funktioner som jag spontant söker:

- Länkmeny till vänster på sidan.
- Möjlighet att infoga ett bildspel.
- Möjlighet att infoga video.

Eftersom jag inte är någon höjdare på design hade det underlättat mycket om tjänsten hade några ”förvalda” teman som man kan modifiera. Jag ser helst att tjänsten är kostnadsfri.

Alla tips tas glatt emot.

Med vänliga hälsningar,
Viktor

Permalänk

http://www.weebly.com rekommenderar till 100%!! Superlätt och ingen reklam över hela sidan som webs.com har (som annars är en bra tjänst också)...

ett alternativ är ju att börja lära sig koda själv. finns jättemycket guider på svenska på internet

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

http://www.weebly.com rekommenderar till 100%!! Superlätt och ingen reklam över hela sidan som webs.com har (som annars är en bra tjänst också)...

ett alternativ är ju att börja lära sig koda själv. finns jättemycket guider på svenska på internet

Rekommenderar också detta men designmöjligheterna är tyvärr begränsade :/ Jag skulle kunna koda en åt dig men beror lite på dina önskemål/krav samt hur mycket tid jag får över i skolan i veckan

Permalänk

Du har PM...

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera www.php-fusion.se och där har dem dina krav också.

Permalänk

http://www.n.nu är ju en annan svensk tjänst

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

När en tråd ändå är skapad. Lovade min morfar att ge han lite insikt i vilka möjligheter det finns för en hemsida för hans företag.
Det behöver inte vara något simpelt. Han vill att man ska kunna beställa produkter från sidan, möjligen det som komplicerar saker något?
Just nu lutar det åt att han ska beställa tjänster från ett företag men det känns onödigt dyrt. Även lätt att ockra priserna när man hanterar gamlingar på den här marknaden. Eller rent utav bedra honom på något sätt, vad vet jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robsn:

När en tråd ändå är skapad. Lovade min morfar att ge han lite insikt i vilka möjligheter det finns för en hemsida för hans företag.
Det behöver inte vara något simpelt. Han vill att man ska kunna beställa produkter från sidan, möjligen det som komplicerar saker något?
Just nu lutar det åt att han ska beställa tjänster från ett företag men det känns onödigt dyrt. Även lätt att ockra priserna när man hanterar gamlingar på den här marknaden. Eller rent utav bedra honom på något sätt, vad vet jag.

Skulle rekommendera att göra det själv. Jag lär dock ha svårt att hjälpa då jag inte ens kan html komplett.

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem

Seriöst, vad är det med mig i dag? Självklart menar jag att det inte behöver vara avancerat. Simpelt kan det vara. Nåja, ska ta en titt på alla DIY-tjänster först.

Permalänk

jag hjälper gärna till med hemsidan. har grundliga erfarenheter av css och html. om du är intresserad, skicka iväg ett PM till mig vettja

Visa signatur