RPG Spel Liknande Diablo 2 !??

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Okt 2008

RPG Spel Liknande Diablo 2 !??

Hejsan, jag söker efter *PC* spel som är i samma stil som Diablo 2. Där man som ensam "krigare" går runt och dödar diverse monster m.m, Spelet kan va både äldre och nyare! Dock inte äldre än Diablo 2,Så snälla ge mig era tips! Är ur dålig på RPG spel som finns där ute.

ALIENWARE Predator 2.0 Black Case | i5 4670K @ 3,7Ghz | ASUS GTX 970 STRIX OC 4GB | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth 2016 | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Okt 2009

Sitter just nu på en iphone så jag orkar inte titta om det är äldre, men baldurs gate tycker jag var ganska roligt. Ett spel som är ganska simpelt när det kommer till att välja "krafter" men som ändå är underhållande är faktiskt Fable, trean kommer snart till datorn har jag för mig.

Hoppas nått kan passa dig och bara så du vet så är du inte ensam om att vänta på D3!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I en bunker nära dig!
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av Kevlarheart:

Hejsan, jag söker efter spel som är i samma stil som Diablo 2. Där man som ensam "krigare" går runt och dödar diverse monster m.m, Spelet kan va både äldre och nyare! Dock inte äldre än Diablo 2,Så snälla ge mig era tips! Är ur dålig på RPG spel som finns där ute.

Dungeon siege 3 kanske?

http://www.rpgamer.com/news/Q1-2011/020911e.html

I7 980x @4.5 | Asus Rampage III Extreme | Corsair Dominator 12gb (3x4) Cl 9 | Corsair AX1200 | EVGA 680 FTW x2 | Corsair 800D WC | SSD Corsair Force 120gb x2 | Western Digital Caviar Black 2TB x 2 | Logitech G19 | Mad Cats Rat 9 | Logitech G35 | Logitech Pro C910 HD | W7 Ultimate x64 | Dell U2311H x 3 | Nvidia Surround |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Askersund
Registrerad
Okt 2008

Trochlight är snudd på en Diablo klon, rätt kul och kostar inte många kronor på Steam.

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrlandsskogen
Registrerad
Jun 2007

Titan quest.

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Jun 2010

Baldurs gate är alltså till konsoll, till PC är det ett annat typ av spel. Jag håller med 1mike20, Titan quest är sjukt bra och i samma anda som Diablo. Du kan även prova Sacred 2.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Jan 2010

Har du ett/har möjlighet att låna ett PSP så är untold legends 1 & 2 att rekommendera. Riktigt roliga hack n slash rpg.

Asbra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollefteå kommun
Registrerad
Mar 2009

ja, dungeon siege123.
Borderlands är ju typ samma koncept fast fps, och i en sci-fi setting.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nangijala
Registrerad
Okt 2009

Titan Quest är lätt bästa spelet i Diablo stil, riktigt bra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jul 2001

Jo Titan quest är ganska bra, men Legend hand of god är snäppet vassare fast det är ett kortare spel tyvärr.

Manjaro 17 <3, Windows 10pro (för spel). Asus Strix Z270H GAMING// Intel i7 7700k@4700Mhz// MSI GTX 1070 Gaming X 8G// Corsair VENGEANCE LPX 16GB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland, Arvika
Registrerad
Jul 2004

Titan Quest är det bästa sen Diablo 2 enligt mig.

Sen finns Sacred 1 & 2.

Main: [Define R4] [i5 3570k@4,6GHz] [8GB(2x4GB) Corsair Vengeance CL8] [Maximus V Gene] [DirectCU II TOP 680GTX] [180GB+120GB Intel SSD (330/310)] [Win7 64]
Laptop: [HP HDX16]
Server: [P182] [C2D 6850] [8GB RAM] [750GB HDD]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Apr 2009

Divine Divinity?

Jag har inte spelat igenom hela, men det lovprisades när det kom ut två år efter Diablo 2.

Sen finns ju Nox också. Kom dock ut några månader/halvår före D2, men det är ett helt OK spel. Lite speciellt stuk på "kontrollkänslan" och grafiken om jag kommer ihåg rätt. Men fortfarande mycket monsterslakt a la D2.

I think I'll have myself a beer...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Glasriket
Registrerad
Jan 2002

Titan Quest var riktigt roligt, inkl expansionen till det. MEN sist när jag spelade det (vilket måste vara över ett år sedan) så var det för mycket buggar som förstörde för min del, och utvecklarna hade mer eller mindre ingen support. På sikt tröttnade jag... delvis pga buggar, bristande support samt att spelet helt enkelt blev för reptererande och långtråkigt.

Throw dirt on me and grow a wild flower

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
*
Registrerad
Feb 2004
Skrivet av lideri:

Trochlight är snudd på en Diablo klon, rätt kul och kostar inte många kronor på Steam.

torchlight

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tornedalen
Registrerad
Apr 2009

Torchlight är som Diablo 2, riktigt roligt spel...

Main: i7-8700K @ 4.8GHz, ASUS Z370-F, NH-U14S, 16GB 3200MHz, GTX 1080Ti FE, Define C TG, Acer X34P + Dell U3417W, Razer Deathadder Elite, Varmilo VA109M [MX Clear], Beyerdynamic DT770 Pro
UnRAID Server: Ryzen 1700X, 8 GB ECC, ~24 TB (1 Parity disk)
TV-spel: PS4 Pro, Switch, N64, Super NT, Hi-Def NES, m.m.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Maj 2009

Torchlight för mer hacka och hugga.
Divine Divinity för större spel, inte lika repetitivt som Torchlight.

Ridbyxan på Steam.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland, Arvika
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av Sayn:

Titan Quest var riktigt roligt, inkl expansionen till det. MEN sist när jag spelade det (vilket måste vara över ett år sedan) så var det för mycket buggar som förstörde för min del, och utvecklarna hade mer eller mindre ingen support. På sikt tröttnade jag... delvis pga buggar, bristande support samt att spelet helt enkelt blev för reptererande och långtråkigt.

Det finns en fan-patch som tydligen skall fixa en hel del buggar.

http://www.titanquest.net/tq-forum/forums/65-Bugfix-Fanpatch

Funkar även online, förutsatt att alla som ansluter till ditt game har den.

Main: [Define R4] [i5 3570k@4,6GHz] [8GB(2x4GB) Corsair Vengeance CL8] [Maximus V Gene] [DirectCU II TOP 680GTX] [180GB+120GB Intel SSD (330/310)] [Win7 64]
Laptop: [HP HDX16]
Server: [P182] [C2D 6850] [8GB RAM] [750GB HDD]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Glasriket
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av DeZerTe:

Det finns en fan-patch som tydligen skall fixa en hel del buggar.

http://www.titanquest.net/tq-forum/forums/65-Bugfix-Fanpatch

Funkar även online, förutsatt att alla som ansluter till ditt game har den.

Det var som rackarns! Kul att höra... dock sitter jag och trånar efter D3 just nu (vilket dock ser ut att dröja till 2012) men det gör att jag inte kan avnjuta snarlika spel vid sidan av på samma sätt. Men det är nog säkert bara jag som är så konstig.

Throw dirt on me and grow a wild flower

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerbotten
Registrerad
Dec 2008

Mythos kanske? Inte testat själv. http://www.mythos-europe.com/en/index.html

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Jan 2011

Path Of Exile kanske? Är dock i beta nu, men kommer ut någon gång under 2011. Man kan ju alltid signa upp sig och hoppas på att få hjälpa dem hitta buggar

http://www.pathofexile.com/video/witch-trailer/play